Gå til innhold
Hundesonen.no

Sagspon fra gris


Santo

Recommended Posts

Jeg har en venn som jobber på gilde slakteri som gir meg sagsponet som bli når de sager opp koteleter og andre ting.

Dette sponet inneholder kjøtt, benmel,fett,brusk,sener. det meste som gris inneholder er muligens bedre å si.

Det har konsistens som lys kjøttdeig.

Dette lager jeg passe store kjøtt boller av som jeg koker i 10 min før jeg fryser de ned.

jeg tar to tre slike boller å krakker sammen med aukanuba tør for når han får mat.

ER DETTE BRA FOR HUNDEN......?

ER SPONET BRA FOR HUNDEN......?

ER DET NOEN BEDRE MÅTE Å BRUKE DETTE SPONET PÅ.........?

HVOR MYE AV DETTE SPONET BØR HUNDEN FÅ.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål dere......

Fra nå av koker jeg det ikke, jeg må jo vere helt idiot som kunne gjøre dette. :wallbash:

ver nå grei, jeg laget tråden forde jeg ikke viste helt hvordan jeg skulle bruke dette.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

men det er da godt hunden min er i livet(siden den fikk det kokt) ;)

OM MODERATOR KUNNE FJERNET ALLE TRÅDER FRA MEG DA JEG TROR DISSE HAR GJORT NOK NYTTE FOR SEG. (BARE KRANGLING IGJEN NÅ)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vondt ment. Argyros spurte jo bare hvorfor du kokte dem..

kanskje formuleringen til icebluelagoon kan virke frekk i dine øyne, men jeg er helt sikker på at hun ikke mener det sånn. jeg syns det er interessante spørsmål du kommer med, så jeg vil ikke slettet dem.

Mange andre lærer av det du spør om!

Det er bra du spør! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som har tilgang til sånt.! Gratis for til hunden.! :D

Har ikke mye kunskap om sånt jeg heller...

Ser ikke noe problemet med å koke det.?

Ser heller ikke at det kan være noe problem å servere det rått.....?

Noen sitter sikkert med litt info om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he godt å høre,trodde hunden min ville dø nå.... :D

Nei litt alvorlig nå, jeg var nok bare litt blond å lite smart å syns det var litt kvalmt at hunden måtte spise det rått.

Men jeg synes det er dårlig gjort av dere, det tok fakktisk nesten 10 timer å koke de forbaska kjøtt bollene.

en ting gjore jeg da rett, jeg byttet ikke vann så bollene ble kokt i krafta etterhvert som jeg kokte.

Å ja det var mange boller,nesten 500..... ;)

Men jeg skal hilse fra dere å si til han at han får spise det rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes det er dårlig gjort av dere, det tok fakktisk nesten 10 timer å koke de forbaska kjøtt bollene.

en ting gjore jeg da rett, jeg byttet ikke vann så bollene ble kokt i krafta etterhvert som jeg kokte.

Ja, unnskyld for at jeg tipser deg om hvordan du kan gjøre ting bedre for hunden.

Skal ikke skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foret troya en del med rått spon fra slakt, hu hiver innpå som bare det, om det skal være rått eller ikke er kanskje noe som går ann ¨å variere på, eller du kan se hva santo liker best.

Vet at jeg hadde et h**vetes jobb med å steike 30 kilo lever og annen innmat, men hu ble faktisk dårlig i magen av å spise det, men virker ikke som hun har blitt dårlig i magen når hun har fått det rått. takk for det... lever stinker når du steiker:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ver så snill..

Beklager at spøken ikke var god nok. :wallbash:

Men nå forstår jeg hvorfor moderator hele tiden maser om å skrive bokmål, tenk dere innleg på dialekt når ingen forstår en dritt på bokmål. :lol:

Takk for alle gode svar, dette sparer meg for mye arbeid å han liker det mye bedre rått..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...