olga Skrevet 13. November 2018 Rapporter Skrevet 13. November 2018 https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/produksjonsdyr/hest/horing_av_ny_forskrift_om_velferd_for_hest_og_hund_i_konkurranser.32824?utm_campaign=Nyhetsbrev&utm_medium=Epost&utm_source=Mattilsynet&utm_term=Hoering_av_ny_forskrift_om_velferd_for_hest_og_hund_i_konkurranser&utm_content=Kjaeledyr_og_konkurransedyr%2C_Produksjonsdyr%2C_Produksjonsdyr%2C_Kjaeledyr_og_konkurransedyr&fbclid=IwAR09T8i-AAmMHA8yxpjEUKTJSD0leN3hrHVtphJJtuEsFAK3JFTybmO_6Sw 1 Siter
spot Skrevet 13. November 2018 Rapporter Skrevet 13. November 2018 Det er på tide at det tas noen grep i forhold til langdistanse sledehundløp, og når sporten selv ikke evner å ta tak i hundevelferden, blir det satt regler av andre instanser. Siter
Meg Skrevet 13. November 2018 Rapporter Skrevet 13. November 2018 jeg tror fortsatt det er mulig å drive med langdistanse hundekjøring samtidig som dyrevelferden sikres, men... alt skal liksom bli lengre, tøffere, kulere. Hundene blir bare et redskap... Det er ikke så dumt med en oppskjerping her. 8 Siter
tillien Skrevet 13. November 2018 Rapporter Skrevet 13. November 2018 Tror ikke det er slutten. Hvis man leser forslaget så er hundeløp over 100km definert som høyrisiko-konkurranse. Videre har de satt opp forslag til skjerpede krav til veterinær i slike høyrisiko-konkurranser. Man setter ikke opp slike krav hvis man ikke ser for seg at aktiviteten skal fortsette. 2 Siter
spot Skrevet 13. November 2018 Rapporter Skrevet 13. November 2018 Selvsagt fortsetter langdistanse, men hvis dette forslaget til forskrift blir vedtatt noenlunde slik som forslaget er skrevet pr nå, vil det måtte bli vesentlige endringer. Siter
Meg Skrevet 15. November 2018 Rapporter Skrevet 15. November 2018 (endret) men litt intr er det jo at de definerer "høyrisiko-konkurranser for hunder: hundeløp over 100 km samt jaktprøver på nasjonalt og internasjonalt nivå". Så... Endret 15. November 2018 av Meg 1 Siter
Recommended Posts