mushi Skrevet 20. Mai 2018 Rapporter Skrevet 20. Mai 2018 Hva trenger jeg og hvordan gjør jeg det? Ser begge har litt jeg gjerne skulle ha prøvd å fjerne selv. Siter
Wilhelmina Skrevet 20. Mai 2018 Rapporter Skrevet 20. Mai 2018 Ville ikke gjort det selv. Tannskrape lager små riper i tanna som er en ypperlig grobunn for nye bakterier, derfor er det vanlig at tenner poleres etter tannrens hos veterinær. Siter
mushi Skrevet 20. Mai 2018 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Mai 2018 Akkurat nå, Wilhelmina skrev: Ville ikke gjort det selv. Tannskrape lager små riper i tanna som er en ypperlig grobunn for nye bakterier, derfor er det vanlig at tenner poleres etter tannrens hos veterinær. Jeg har fått tenner skrapt på helsesjekk hos veterinær mange ganger og aldri fått noe polering i etterkant. ? 1 Siter
Wilhelmina Skrevet 20. Mai 2018 Rapporter Skrevet 20. Mai 2018 Just now, mushi said: Jeg har fått tenner skrapt på helsesjekk hos veterinær mange ganger og aldri fått noe polering i etterkant. ? Såpass... Trodde polering var helt vanlig, min veterinær gjør alltid det Siter
Emilie Skrevet 20. Mai 2018 Rapporter Skrevet 20. Mai 2018 Man kan skrape tannstein selv med en tannsteinskraper i metall. Gjør man det slik vil emaljen på tannen bli ujevn og ripete. I disse ripene/furene vil det lettere legge seg plakk, som siden omdannes til tannstein. Hvis man fjerner tannstein under narkose hos veterinæren, vil tennene poleres etter "skraping" med ultralydscaler. Polering må i likhet med ultralydscalingen, gjøres under narkose. 1 Siter
Recommended Posts