Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere er den ultimate hund


Ronny

Recommended Posts

Mener du utseendet så har jeg ikke noe klart svar til deg..Det varierer men sortmasket husky med blå øyne ligger alltid høyt oppe.Jeg har ikke valgt rase etter utseendet (ikke at jeg synes belgere er stygge,det er bare at huskyene er finere :) )

Mentalt så er det en belger med gode nerver,mye kamplyst og et sosialt vesen.

Her er en slags beskrivelse: http://www.belgiskehyrdehunde.dk/mentalbes...onskeprofil.htm

Og så må en hund ha humor.Kjedelig hunder uten en viss form for galgenhumor kunne jeg aldri hatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ultimate hund for meg?

En Chow Chow selvsagt..

Men denne karen er nok den ultimate Chow'en. :)

Sihn-Jin's Chow Mark to Viennachow.

ChowChow.jpg

Han er den perfekte Chow. :D *Vil ha*

Har siklet etter denne hunden helt siden jeg bestemte meg for å skaffe meg en Chow.

Men Diego er en sterk nr.2 .. :D

IMG_3219litebilde.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent utsendemessig har jeg to "drømmehunder" :

1. En mynde, korthåret .. med kroppstypen til en god azawakh , den skal være lyselyse sølvgrå med blå øyne og svart snute. Eller kanskje helt svart , med blå øyne.. Ører som en bordercollie og fane/lang pels på halen.

2. Svart, lettbygd saarlos wolfhound med blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent utsendemessig har jeg to "drømmehunder" :

1. En mynde, korthåret .. med kroppstypen til en god azawakh , den skal være lyselyse sølvgrå med blå øyne og svart snute. Eller kanskje helt svart , med blå øyne.. Ører som en bordercollie og fane/lang pels på halen.

2. Svart, lettbygd saarlos wolfhound med blå øyne.

Wow, det var ikke helt lite spesifikt. Kom bare til å tenke på dette bildet da jeg så din første drømmehund:

http://mujweb.cz/spolecnost/azawakh/galerie_menu/Bassara.jpg

Tror ikke den har blå øyne, men det er det nærmeste en sølvgrå azawakh jeg har sett. Blåpigmenterte hunder er ikke tillatt i følge standarden (som i manges øyne er altfor restriktiv når det gjelder farger), men det dukker opp en og annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhundjenta: Utrolig! :D Vet du at vi stod på venteliste på valp fra Kimuras Adler i to år...?! ;) Men Roxette fikk livmorbetennelse, Xpressive fikk inbilsk svangerskap to-tre ganger og den siste gangen ville ikke moren ta seg av valpene (så en av buhundene til kennel Kimura måtte ta seg av de. Og vi var nervøs for hvordan valpene skulle bli pga det med moren, så vi valgte å vente på neste kull.. igjen). Etter å ha stått på venteliste på rottweiler i 3 år satte vi oss på venteliste på labrador. Satt der i 8 mnd og så kom kullet til Cita :P Mamma har utrolig lyst på valp fra kennel Kimura eller Weiseweilers. Hun var helt forelska i Adler (tror forresten vi hilste på Adler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik skal en schæfer se ut i ansiktet,men de der er altfor sjeldne nå...Han var nydelig!Hva døde han av?

Det blei påvist spandylose og en svulst i prostata. han hadde og hull i blæren. Han vart avliva i mars i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ... Vanskelig å bestemme seg... Men en hund jeg alltid har likt er (Imp GB 1981):

Int Nord Ch NordV84 Mondurle's Bannock "Rosco"

roscoside_hode.JPG

album_rosco3.jpg

Han var fryktelig flott...

Ellers synes jeg vår første sheltie N Uch Ninetie's Bow-Wow-Wow "Bobby" var en fantastisk nydelig hund, med herlig gemytt!

Saeta er veldig lik ham i gemytt, og det er ikke verst bare det :(

i72255304_78528_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

093.jpg

Her er den ultimate hunden for meg. Han var slik en hund skal være, stolt, sikker og stødig. Og likevel mild. Elskelig og omgjengelig, aldri noe tull med han. Desverre så døde han bare 5 år gammel.

102.jpg

OT: Må bare kommentere denne hunden. Dette må være den fineste sch jeg har sett. Perfekte ferger. Ser ikke mange av de må til dags :( Kjempe fin hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...