Lene_S Skrevet 5. Mars 2018 Rapporter Skrevet 5. Mars 2018 (endret) Jeg driver, som kanskje noen har fått med seg, å gjennomgår de gamle protokollene til Moss og Omegn Dyrebeskyttelse. Foreningen ble startet i 1949, så det er mye gammelt stoff å gå gjennom. Alt er selvfølgelig håndskrevet, så det er en utfordring å tyde en del, men nå og da deiser jeg over avisutklipp som er limt inn. En del av disse gir et artig innblikk i dyrehold og slike ting før i tiden, og jeg tenkte at jeg her kunne dele det jeg finner som kan være interessant for Sonen-folket (hvis ingen andre en meg synes dette er spennende, så hyl ut, så holder jeg mine funn for meg selv i fremtiden ). Det første klippet fikk meg til å tenke @Djervekvinnen. Håper det kan være til litt glede for deg, og selvfølgelig andre som måtte være interesserte EDIT: Glemte å skrive at dette er fra 50-tallet, står ikke nøyaktig årstall på klippet, men det ligger i den protokollen. EDIT 2: Kan også legge til at det i 1951, på Dyrenes dag, som ble arrangert årlig, var et hundeveddeløp, det første i Moss. Helsikes innbringende, var f**nskapet også, det kom inn over 2600,- kroner, hvilket i 1951 var forbaska mye penger. Endret 5. Mars 2018 av Lene_S 4 Siter
QUEST Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Skrevet 6. Mars 2018 Denne greyhounden så ikke ut til å ligne dagens showgreyhounds særlig meget.. Siter
Lene_S Skrevet 6. Mars 2018 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Mars 2018 Akkurat nå, QUEST skrev: Denne greyhounden så ikke ut til å ligne dagens showgreyhounds særlig meget.. Nei, det synes ikke jeg, heller. Jeg trodde først det var ei hunnløve, jeg 1 Siter
Recommended Posts