Gå til innhold
Hundesonen.no

Motorola Moto G5 Plus - erfaringer?


Recommended Posts

Skrevet

https://www.dinside.no/mobil/her-er-sommerens-beste-mobilkjop/67685543

Ifølge artikkelen en bra og billig telefon som 'holder for de fleste'. Noen som erfaringer med den? Jeg ønsker en telefon man kan ringe med, sende meldinger og ta greie bilder med. I tillegg surfe litt på nett ved anledning. Jeg er ikke interessert i app'er, spill, musikkavspilling og den slags, bare de mest grunnleggende tingene som jeg nevnte. :) 

Guest Kåre Lise
Skrevet (endret)

Ikke så mye og lure på.

Hva angår bilder så tar ikke mobiler "greie bilder". Det er i mitt hode mobilkamera som tar mobilbilder og sånn er det med den saken.

Har 4'ern og inntil det dukker opp noe som er noe i nærheten av å være like interessant så blir G5 + min neste telefon.

Felles for 4 og 5 er at de gruser det meste av tester i prisklassen. 

Det er også kommet en "s" versjon i høst/vinter, tror det eneste var større skjerm 5,5"

Også er det veldig ren, pen og ubesudlet enkel android. Nesten som Nexus. :D

 

 

 

Endret av Kåre Lise
Skrevet

Jeg elsker telefonen min :D

Den tar greie bilder, bedre enn min forje telefon. Men den er betydelig dårligere med bildekvalitet enn mobiler man betaler mer enn 5 tusen for. Nå har ikke jeg interesse av å bruke så mye penger på en mobil, så til under 3 tusen syntes jeg den er super :)

 

Skrevet

Hadde g4+, er på g5+ nå. Byttet kun ut 4 fordi den var med på jobb under relativt røffe forhold en sommersesong.

Kameraet er faktisk ok (til mobilkamera å være) i dagslys. Med en gang det er mørkt kan du glemme å ta bilder med den. Som @Kåre Lise tenker jeg at det ikke er noe problem, mobilkameraer er ganske dårlige uansett - ihvertfall hvis man vil ta ordentlige bilder. Det er liksom litt begrensa hva man får gjort med optikken uansett. Elsker også at det er mer eller mindre ren android. Ikke noe ekstraskit på den. Derfor får man også ofte programvareoppdateringer tidligere enn f.eks. Samsung, og til tross for at den har lavere ytelse enn toppmodeller er det egentlig ikke merkbart i hverdagen, synes jeg. Pleide å kjøpe toppmodellene til Samsung - helt til både de og apple skrudde opp prisene slik at en ny mobil nå er dyrere enn en laptop. Altså, det er bare ikke aktuelt. De har ikke lengre levetid enn billigere modeller og blir merkbart treigere når de bikker året. Superfornøyd med g5+!

  • Like 1
Skrevet
47 minutter siden, Nimbus skrev:

Hadde g4+, er på g5+ nå. Byttet kun ut 4 fordi den var med på jobb under relativt røffe forhold en sommersesong.

Kameraet er faktisk ok (til mobilkamera å være) i dagslys. Med en gang det er mørkt kan du glemme å ta bilder med den. Som @Kåre Lise tenker jeg at det ikke er noe problem, mobilkameraer er ganske dårlige uansett - ihvertfall hvis man vil ta ordentlige bilder. Det er liksom litt begrensa hva man får gjort med optikken uansett. Elsker også at det er mer eller mindre ren android. Ikke noe ekstraskit på den. Derfor får man også ofte programvareoppdateringer tidligere enn f.eks. Samsung, og til tross for at den har lavere ytelse enn toppmodeller er det egentlig ikke merkbart i hverdagen, synes jeg. Pleide å kjøpe toppmodellene til Samsung - helt til både de og apple skrudde opp prisene slik at en ny mobil nå er dyrere enn en laptop. Altså, det er bare ikke aktuelt. De har ikke lengre levetid enn billigere modeller og blir merkbart treigere når de bikker året. Superfornøyd med g5+!

Takk :) Jeg forventer slett ikke 'kamerakvalitet' på bildene, til det har jeg kamera. Bare sånn helt grei 'mobilkvalitet' og det later det jo til å være her . Mangelen på 'ekstraskit' som du sier er et pluss i min bok, jo mindre dilldall, jo bedre! :) 

Guest Kåre Lise
Skrevet
10 timer siden, Nimbus skrev:

Elsker også at det er mer eller mindre ren android. Ikke noe ekstraskit på den. Derfor får man også ofte programvareoppdateringer tidligere enn f.eks. Samsung, og til tross for at den har lavere ytelse enn toppmodeller er det egentlig ikke merkbart i hverdagen, synes jeg. 

Det med ytelse merker jeg egentlig bare med fb. Enten har de totalt ubrukelige programmerere eller så har de provisjon fra telefon produsentene for å bevisst lage siruptrege apper. Håpløst, og gleden var stor når fb "Lite" kom med et håp om å bli løsningen. Like irriterende treg bare på en annen måte. Web versjon og messenger funker greit. Kommer ikke til å bruke ti lapper på en telefon for å glo på fb.

Skrevet
9 minutes ago, Kåre Lise said:

Det med ytelse merker jeg egentlig bare med fb. Enten har de totalt ubrukelige programmerere eller så har de provisjon fra telefon produsentene for å bevisst lage siruptrege apper. Håpløst, og gleden var stor når fb "Lite" kom med et håp om å bli løsningen. Like irriterende treg bare på en annen måte. Web versjon og messenger funker greit. Kommer ikke til å bruke ti lapper på en telefon for å glo på fb.


Fb, Instagram og Snapchat... Alle tre kan finne på å "henge" her. Jeg er sjelden i den konspiratoriske hjørnet, men akkurat i dette tilfellet er jeg tilbøyelig til å kjøpe at det faktisk er et bevisst programmeringsvalg. Det fremstår faktisk som et bedre alternativ enn at to av de største aktørene på SoMe-markedet ikke evner å ansatte folk som kan kode. Men ja, jeg kom også frem til at tett opp mot 10 000 kroner var en unødvendig pris å betale for å lese nettaviser og sjekke sosiale medier mens jeg tar kollektivtransport.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...