Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Skrevet
Just now, Bøllefrøken said:

Ikke riktig så små. Standarden sier 28cm +- 2,5cm. Normalt veier de rundt 5 kg :)

Det er ikke sååå stor forskjell da, grensa mellom toy og dverg er 28 cm ;) 

Hvordan er de mentalt? Milde terriere, hva vil det egentlig si? 

mvh Tone, som stadig ikke liker pelsstell og stadig kikker på korthårshunder :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er ikke sååå stor forskjell da, grensa mellom toy og dverg er 28 cm ;) 

Hvordan er de mentalt? Milde terriere, hva vil det egentlig si? 

mvh Tone, som stadig ikke liker pelsstell og stadig kikker på korthårshunder :lol: 

Nei, en blanding av toy og dverg? Tja, jeg har jo ikke akkurat utstrekt erfaring? Han er som sagt miljøsterk, men ikke "tøff i trynet" ( enda i alle fall?). Han er mye mer førerorientert enn terrierene jeg har hatt noe å gjøre med tidligere, og er var for korrigeringer uten at han blir lav. Ikke noe tegn til ressursforsvar, og eier ikke intimsone? Nå er han jo enda veldig ung, så du får spørre meg igjen om ett år?

• Like 1
Skrevet
15 minutes ago, Bøllefrøken said:

Nei, en blanding av toy og dverg? Tja, jeg har jo ikke akkurat utstrekt erfaring? Han er som sagt miljøsterk, men ikke "tøff i trynet" ( enda i alle fall?). Han er mye mer førerorientert enn terrierene jeg har hatt noe å gjøre med tidligere, og er var for korrigeringer uten at han blir lav. Ikke noe tegn til ressursforsvar, og eier ikke intimsone? Nå er han jo enda veldig ung, så du får spørre meg igjen om ett år?

Du skal ikke se bort fra at jeg gjør det :ahappy: 

Skrevet

Jess, jess, jess! Endelig har jeg fått spist opp eska med After Eight med Irish coffe-smak... man kaster ikke sjokolade :aww: 

• Like 1
Skrevet
8 minutter siden, Siri skrev:

Jess, jess, jess! Endelig har jeg fått spist opp eska med After Eight med Irish coffe-smak... man kaster ikke sjokolade :aww: 

Nei, men det hender at en setter den ut til "ulvene" (les kollegaene) :ahappy:

I serien med julegaver til seg selv, var hos frisøren i sted, det er bare å lukke øynene og betale...

• Like 2
Skrevet

Burde rydde. Burdr vaske. Burde vaske klær..bare 5 minutter til på sofaen..

Har begynt å introdusere okse til bikkja. Tidligere hadde hun tyggebein liggende lenge og tygget bare på de inni mellom. Nå er det 4 mnd siden hun har fått noe som helst å tygge på, og hun er helt gal. Sluker det med en gang. Trenger ikke å spare liksom... hun fikk en oksemuskel. Den var borte på 10 minutter:sleep:

Skrevet

Dagens plan i går: lese til eksamen

så, fikk jeg påminnelse om time til helsestasjon. Så påminnelse om foreldrekaffe..

så punkterte **** meg bilen i dag også! 

Så i dag har det vært mye bannskap. Såpass mye at statens vegvesen har fått 2 klager allerede på at entreprenøren dems ikke brøyter. Ironisk nok er jeg sammen med en mestafyr :lol: 

Skrevet
7 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Nei, men det hender at en setter den ut til "ulvene" (les kollegaene) :ahappy:

Husker jo aldri å ta det med :aww: 

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Så i dag har det vært mye bannskap. Såpass mye at statens vegvesen har fått 2 klager allerede på at entreprenøren dems ikke brøyter. Ironisk nok er jeg sammen med en mestafyr :lol: 

Som i ikke brøyter. Punktum. Eller som i "du bor et sted som ikke ligger først på prioriteringslista når den stakkars brøytebilsjåføren må brøyte alle veger samtidig fordi de er en haug med folk som tror at de har førsteprioritet når snøen kommer"-brøyting? :P 

• Like 6
Skrevet

Når jeg ser snøen som laver ned nå, er jeg jammen meg glad vi skal til Kongsvinger en tur etterpå, gitt :sheldon:

Får vel ta datterbarnets bil, som ikke har bremser eller whatever som piper mer enn de holder kjeft.. 

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Som i ikke brøyter. Punktum. Eller som i "du bor et sted som ikke ligger først på prioriteringslista når den stakkars brøytebilsjåføren må brøyte alle veger samtidig fordi de er en haug med folk som tror at de har førsteprioritet når snøen kommer"-brøyting? :P 

Ja! Vi er ikke veldig høyt på prioriteringslista, men høyt nok siden vi er fylkesvei og skal brøytes før kommunale veier.. 

men entreprenøren brøyter svært sjeldent og strør enda sjeldnere.. i forrige uke var det så glatt at sambo nektet meg å kjøre til bhg med ungene.. så en kollega av gubben var utover med lastebilen å strødde da han fikk tid.. 

så etter to klager ( inkl litt gratis sinne) fikk de endelig strødd veien her kl 1.. da har det vært glatt siden i dag tidlig, og regnet i flere timer.. 

til sammenligning har gubben vært ute og kjørt siden midnatt og er enda på jobb. Klart han jobber på en vei med høyest prioritet, men det har snødd og regnet såpass mye at de har trengt å jobbet såpass mye. Så da kan du tro det var glatt her ?

Skrevet
5 timer siden, Siri skrev:

Bilderesultat for bite negler
*håpe inderlig at Line har sovet godt i natt*

Jeanette og jeg valgte å kjøre rundt Bottenviken den gangen vi hadde vært i Kuopio og skulle tilbake - litt fordi fergetidene var helt føkka og fordi den ferga mellom Wasa og Umeå var så gammal at jeg tror det var den samme ferga vi tok da jeg var på korpstur til Finland i 1982 :lol: Den holdt jo knapt sammen :lol: 

Kanskje det er en grunn til at alle kjører rundt :teehe:

Framme! Og jeg har tatt sessongens første skitur :D Også har jeg fått verdens fineste dobbeltrom med sofa og greier :D Skal nok få det fint her ja :D

IMG_20171213_135330.jpg

IMG_20171213_134448.jpg

• Like 11
Skrevet
57 minutter siden, Krutsi skrev:

så etter to klager ( inkl litt gratis sinne) fikk de endelig strødd veien her kl 1.. da har det vært glatt siden i dag tidlig, og regnet i flere timer.. 

Jeg har konkludert med at jeg bare må ta med meg jobb-pc'en hjem hver dag i tilfelle jeg blir førefast inni skogen her :lol: EN av dagene det var speilhålke her kom ikke grusgubben før kl var 18... 

57 minutter siden, Krutsi skrev:

til sammenligning har gubben vært ute og kjørt siden midnatt og er enda på jobb. Klart han jobber på en vei med høyest prioritet, men det har snødd og regnet såpass mye at de har trengt å jobbet såpass mye. Så da kan du tro det var glatt her ?

Jeg synes LITT synd på dem som brøyter og strør, må jeg innrømme. De har tidvis vel mye jobb ja. Men så er det jo teite entreprenører som skal spare penger også, sånn at hver enkelt har for store roder å holde orden på. 

Akkurat nå, Stine skrev:

Kanskje det er en grunn til at alle kjører rundt :teehe:

Antakeligvis :P 

Skrevet

Skulle bare slappe av bittelitt på sofa... Bittelitt. :icon_redface:  Nå må jeg våkne og gjøre noe før vi skal hente lillemor i barnehagen. Jeg lovet å være med. Heldigvis synes hundene at å slappe av på sofa er noe av det beste som finnes :lol: Så de protesterer jo ikke på sånt. Hadde kanskje vært greit om de protesterte heller? 

Skrevet

Hjemme og har måket litt snø. Det protesterte hånden litt på, så bra jeg bare må måke parkeringsplassen min. Freya syntes ikke det var noe stas heller, å gå ut i hagen, for mye snø :P 

Skrevet

Fikk gavekort på dyrebutikken her forleden, fordi jeg måtte vente så lenge på selen de bestilte til meg. Mon tro om jeg får bruke det på selen, selvom jeg allerede har fått 400 kr avslag? Sikkert ikke, men da kan jeg kanskje bruke det på vetbed istedet:whistle:

Skrevet

Jeg har skumlest de siste par sidene om hodeputer, terriere og godbiter og fikk aldri noen oversikt over hvilke svar som handlet om hva. Regner med at det ikke var hodeputa som var så stor som en rat terrier og at det ikke var godbitene som var 28 cm.

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

:lol: Og alle lever i trua på at de har RETT til kjørbar vei, uansett vær.

Jeg oppdaga til min forskrekkelse at lysene til den lille grana som står i en stor krukke på trappa har ligget ute bak en vedstabel siden forrige jul! Men jaggu funket de ikke likevel. Kanskje jeg skal bære den søte nissen opp fra kjelleren også da.

Skrevet

I dag har det snødd en del på formiddagen og nå plaskregner det. Deilig :getlost: Håper bare det holder seg mildt en stund, sånn at alt forsvinner. Nå er det nemlig bare et sørpelag oppå blåis. 

Og så oppdaget jeg ar den nye naboen, som flyttet inn for et par uker siden, heter Narvestad. Lurer på om de lever opp til navnet sitt :P

Nå skal jeg pakke inn julegaver - og jeg er enda litt gladere enn Siri i sånne sysler :sleep:

• Like 1
Skrevet
27 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har skumlest de siste par sidene om hodeputer, terriere og godbiter og fikk aldri noen oversikt over hvilke svar som handlet om hva. Regner med at det ikke var hodeputa som var så stor som en rat terrier og at det ikke var godbitene som var 28 cm.

:lol: 

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:lol: Og alle lever i trua på at de har RETT til kjørbar vei, uansett vær.

Jamen selvsagt :lol: 

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg oppdaga til min forskrekkelse at lysene til den lille grana som står i en stor krukke på trappa har ligget ute bak en vedstabel siden forrige jul! Men jaggu funket de ikke likevel. Kanskje jeg skal bære den søte nissen opp fra kjelleren også da.

:teehe:

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Nå skal jeg pakke inn julegaver - og jeg er enda litt gladere enn Siri i sånne sysler :sleep:

:lol: Enjoy :D 

• Like 1
Skrevet

London er ikke helt sunt for ankelbruddet mitt, så nå har jeg etter 2.5 times trasking satt meg ned for å nyte en øl. Vi har ikke den i Norge, men den var god! De kalte den Butterbeer :-o 

• Like 7
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...