Gå til innhold
Hundesonen.no

Moderering av innlegg.


Recommended Posts

Jeg tenkte bare jeg skulle skrive noen tanker rundt moderering av innlegg og utgivelse av advarsler. Les gjerne hele innlegget før dere slakter meg. :)

Til tider synes jeg det er altfor strengt her på hundesonen. Advarsler for ditt og advarsler for datt. Dere som styrer med dette kan med fordel bli mer tolerante, og enkelte som utgir disse advarslene kan med fordel lære seg nettikette, og det å se gjennom fingrene med enkelte uvesentlige ting.

Når dette er sagt. så vil jeg gjerne fortelle at jeg nettopp har meldt meg inn i et diskusjonsforum som er relatert til kun en rase. For de som måtte lure, så har jeg ikke tenkt å oppgi hvilket forum det er snakk om. Så slapp helt av. Som dere vet, så skal det noe til for å sjokkere meg, men det som møtte meg da jeg begynte å lese der gav meg regelrett hakeslepp. Det var riktignok et nystartet forum, men der fantes visst ingen regler, og den Norske lov var visst et ukjent begrep for dem, for der ble den ene navngitte oppdretteren etter den andre hengt ut. Og hele innlegg med kun store bokstaver lyste mot meg. Som de fleste her sikkert kjenner til, så betyr det å skrive flere ord etter hverandre med kun store bokstaver, å hyle og skrike.

Så der var det vill vest, helt til jeg fikk skrevet noen innlegg om hva som var akseptablet og hva som ikke var akseptabelt på et forum. Der inne ble det til og med sett på som useriøst å avertere valper på finn.no og på dyrenett og slike steder.

Så en mellomting av den, til tider, litt for strrenge tonen blandt moderatorene her på sonen og barnehagen på det andre forumet som jeg akkurat fortalte om, det tror jeg hadde vært optimalt.

Dette var bare noen tanker rundt dette med å gjøre en god jobb som moderator på et forum, enten det er her på hundesonen eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, hørtes ikke ut somet forum jeg ville trivdes på nei! :)

når det gjelder hundesonen, så synns jeg ikke det er strengt jeg..nå holder jo jeg meg unna hundediskusjoner og undertitlene der. synns tonen på de andre delene av forumene er mye bedre, og de gangene jeg titter inn på hundediskusjoner er det jo ikke mange krangler der? :) men som sagt, følger ikke med på den delen av forumet..

men jeg synns man bør gå litt i seg selv før man gir skylden på strenge moderatorer jeg da :D "hmm..kanskje jeg kan skrive dette på en litt annen måte, slik at det ikke blir oppfattet feil, strengt, stygt osv." som du sier, så dreier det seg om nettetikette. man må selfølgeli få si hva man mener, men om det er en litt touchie sak, så kan folk holde inne. nå støta jeg sikkert blant annet deg aud, men du får se mellom fingrene som du sier, mener ingenting vondt med det jeg altså :P

personlig synns jeg moderatorne her gjør en strålende jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
personlig synns jeg moderatorne her gjør en strålende jobb..
Vel --- bortsett fra at det tidvis kan være problematisk å skille mellom når moderatorene har "moderatorhatten" eller "deltakerhatten" på seg, synes jeg moderatorene gjør en bra jobb.

En annen sak er dersom jeg skulle bruke ei penn med litt skarp spiss (man kan vel ikke snakke om tastatur med skarpe taster) så kan det vel hende at jeg kunne komme til å synes at moderatorene tidvis var litt overbeskyttende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel --- bortsett fra at det tidvis kan være problematisk å skille mellom når moderatorene har "moderatorhatten" eller "deltakerhatten" på seg, synes jeg moderatorene gjør en bra jobb.

Litt enig med deg i det. Burde moderatorene kanskje hatt egne brukerkonti som deltakere og egne som moderatorer? Kunne innlegg postet som moderator kanskje vært markert i en annen farge e.l. (det mener jeg å ha sett på andre fora). Det hadde kanskje også kunne hatt en "oppdragende" effekt, ettersom disse postene dermed kanskje hadde blitt lagt bedre merke til av brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med deg i det. Burde moderatorene kanskje hatt egne brukerkonti som deltakere og egne som moderatorer? Kunne innlegg postet som moderator kanskje vært markert i en annen farge e.l. (det mener jeg å ha sett på andre fora). Det hadde kanskje også kunne hatt en "oppdragende" effekt, ettersom disse postene dermed kanskje hadde blitt lagt bedre merke til av brukerne.

det var ingen dum idè! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lurte nettopp på det i ledelsen, jeg er LEI av å få høre det hver gang jeg skriver innlegg, at "slik og sånn skal ikke en moderator gjøre." Håper vi finner en ordning på det snart.

Sånn ellers syns jeg det er bedre å ha litt strengere regler enn for slappe tøyler, da går det fort over stokk og stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...