Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase?


denatus

Recommended Posts

Heisann. Jeg lurer på hvilken rase dere vill ha anbefalt. Si at jeg har all tid som trengs, stort hus med stor eindom, bor på landet. Har mye erfaring osv osv..

Altså hvilken rase ville dere anbefalt da, og gjerne hvorfor?

_Sier ikke at jeg ha, men bare lurer lissom_ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..da virker det vel som alle raser passer deg, hvertfall uten mer kriterier.

men som eier av disse to nevner jeg buhund og schipperce :D hvorfor? fordi de er de herligste rasene i verden :o kan brukes til alt, og er så små at de ikke tar plass på buss tog osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du skaffer deg en hund som du liker utseendet på og som du kan bruke til det du er interresert i (agility, lange fjellturer, utstilling, småturer i rolig tempo, oppdrett, elgjakt, andejakt, sofakos, trekk/kløv.... ). Med andre ord: Det er bare du som kan vite svaret på hvilken hund som passer for deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg lurer på hvilken rase dere vill ha anbefalt. Si at jeg har all tid som trengs, stort hus med stor eindom, bor på landet. Har mye erfaring osv osv..

Altså hvilken rase ville dere anbefalt da, og gjerne hvorfor?

_Sier ikke at jeg ha, men bare lurer lissom_ :)

Hehe du slipper ikke så lett... må nok fortelle litt mer.. erfaring skriver du.. hva slags erfaring lurer jeg på da..? er det aktive hunder du har erfaring med, eller er det "sofahunder"?

Og så, skal du bruke hunden til noe, i så tilfelle til hva?

Hvilke raser har du erfaring med fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du verden...hadde det vært meg som hadde de omgivelsene du har s vet jeg bare at da hadde jeg anskaffet meg drømmehund nr 1 i livet...en saluki...hehehe...Meeen, har jo forsåvidt drømmehunder her jeg da, en schæfer og en jaktcocker:-)

Det er ikke alltid drmmer skal bli virkelighet da, så jeg koser meg med å se andres salukier, megagrasiøse dyr...sukk.. Kanskje en gang i fremtiden :) .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg ikke at jeg skal ha.

Jeg er interessert i hvilken raser dere vil anbefale. Bare hypotetisk liksom. Deres anbefaling, og evt. hva den skulle vært brukt til. osv osv..

(kanskje skrevet det i start innlegget :) )

Jeg har allerede en hund, og min nesten er bestemt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg ikke at jeg skal ha.

Jeg er interessert i hvilken raser dere vil anbefale. Bare hypotetisk liksom. Deres anbefaling, og evt. hva den skulle vært brukt til. osv osv..

(kanskje skrevet det i start innlegget :) )

Jeg har allerede en hund, og min nesten er bestemt. :)

Hvorfor...hmmm... vel, jeg har de hundene jeg skal ha, en til bruks og RIK, og en til jakt... Hva skal du bruke opplysningene til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i start innlegget. "Bare lurer liksom"

Men det er jo håpløst å svare på når du ikke forteller flere kriterier! Noen vil anbefale f.eks. sheltie, mens andre vil anbefale Irsk Setter... Det går ikke an å få noe vettugt svar uten ett konkret spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...