SaraSL Skrevet 14. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2017 Har en valp på 11 uker som er ganske forsiktig/sky på folk og hunder. Vi har jobbet mye med sosialisering fra dag 1, men er enda forsiktig. Da vår andre hund var valp ville hun hilse på alt og alle. valpen har to meget sosiale foreldre og alle halvsøsken er svært sosiale. er dette noe hun kan vokse av seg eller bør vi jobbe enda mer? isåfall hvordan skal vi jobbe med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Marianne* Skrevet 14. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2017 2 timer siden, SaraSL skrev: Har en valp på 11 uker som er ganske forsiktig/sky på folk og hunder. Vi har jobbet mye med sosialisering fra dag 1, men er enda forsiktig. Da vår andre hund var valp ville hun hilse på alt og alle. valpen har to meget sosiale foreldre og alle halvsøsken er svært sosiale. er dette noe hun kan vokse av seg eller bør vi jobbe enda mer? isåfall hvordan skal vi jobbe med dette? Med tanke på rasen og tendens til å være litt reservert ville jeg hørt med oppdretter eller andre med erfaring med rasen om hvordan det er lurt å legge det opp. Og finne ut hva oppdretter har gjort allerede. Generelt, ta henne med på på masse forskjellig, men la henne få den avstanden hun trenger, uten å bli for tilbakeholden så du understreker alt som er farlig. Kjempelett, I know? Og, ja, gode, positive opplevelser. Ikke la henne hilse på alt av unger og hunder du ikke kjenner. Sørg for at det er møter som bygger henne opp. Kooikere glemmer ikke så lett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 14. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2017 Jeg tenker masse sosialisering i den form at hun ikke må ha nærkontakt med folk eller hunder, men bare være i nærheten av dem på (for henne) trygg avstand, båndturer, kurs/treninger uten hilsing osv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeampi Skrevet 15. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2017 Så er det også spørsmål om hun er reservert slik som rasen er, eller om hun er forsiktig fordi hun er redd/nervøs. Hvis hun er "rasereservert" hadde ikke jeg jobbet så iherdig med det da jeg syns faktisk det er deilig å ha en hund som ikke skal trynsleike alt og alle som går fordi (pommen er ganske lik kooiker i gemytt der) Imotsetning er whippsevalpen forelsket i ALT og ALLE, så jeg har måtte gjøre mange finter i bånd for å hindre at hun feller både menn med krykker og eldre damer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraSL Skrevet 23. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Juli 2017 Takk for svar Hun har blitt sosial med folk nå, enten vil hun hilse på dem ellers ignorerer hun dem. Hunder er fremdeles skummelt, men det varierer fra dag til dag . I dag har vi møtt på mange hunder+ en valp. det var litt skummelt i begynnelsen, men hun og valpen ble veldig gode venner. Jeg slipper henne fri slik at hun selv kan bestemme avstand, problemet er at hun løper ett stykke med halen mellom bena jeg må sette meg ned å hilse på hundene før hun tør å hilse. Skal jeg fortsette slik eller er det noe annet jeg bør gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraSL Skrevet 23. Juli 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Juli 2017 når vi trener med andre hunder på utstillingstrening er hun en helt annen hund? da vil hun hilse på alle hunder og vil leke? Noen som vet hvorfor det er slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeampi Skrevet 23. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 23. Juli 2017 Kan være at på utstillingstrening er ting mindre intenst da de andre hundene er opptatt med sitt eget og ikke er "på" henne...? Jeg hadde personlig latt vær å hilse på kreti og pleti , heller konsentrert meg om å være med andre hunder som du vet er stødig og trygg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts