SaraSL Skrevet 24. Juni 2017 Rapporter Skrevet 24. Juni 2017 Valpen pleier å våkne 6 tiden for lufting og frokost, hun er kjempeflink å sover hele natten. Vår andre hund er vandt med å sove igjen etter hun har hatt frokost, men dette sliter valpen med. Hun begynner bare å hyle. Noen som har tips? Eller vil dette gå av seg etter hvert? Siter
Pringlen Skrevet 24. Juni 2017 Rapporter Skrevet 24. Juni 2017 Vent med å fôre frokost til senere Siter
Malamuten Skrevet 24. Juni 2017 Rapporter Skrevet 24. Juni 2017 Ville ikke tatt den opp for frokost. Må den ut så ut å luft og rett tilbake til "natta". Blir kanskje bråk uansett, men da må du bare holde hardt noen dager på at det faktisk er natt og man skal være rolig så går det seg til. Siter
tonjek Skrevet 24. Juni 2017 Rapporter Skrevet 24. Juni 2017 Her serveres det ikke frokost til hverken valpen eller den voksne hunden før vi står opp. Våkner hun og må tisse, går vi ut og tisser, og legger oss igjen [emoji4] Siter
SaraSL Skrevet 24. Juni 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Juni 2017 Takk for tips da skal jeg prøve dette i natt Siter
Pringlen Skrevet 24. Juni 2017 Rapporter Skrevet 24. Juni 2017 Tar nok litt tid å snu en slik (u)vane. Men er bare å starte Siter
Jeampi Skrevet 25. Juni 2017 Rapporter Skrevet 25. Juni 2017 Jeg har gjort det samme som deg og ga mat rett etter første lufteturen. Hun fikk gjerne tussebyge etterpå men heldigvis når de er så små ble hun fort trøtt igjen. I begynnelsen lot jeg henne rase fra seg og så sovnet vi videre på sofaen etterpå, og så etterhvert tok jeg henne opp i sengen. Få sove i seng = kan sove så lenge jeg vil Siter
MerlePerle Skrevet 5. Juli 2017 Rapporter Skrevet 5. Juli 2017 Ca når får deres valper frokost? (Når dere ikke skal på jobb/skole men vil sove litt lenger) Siter
SFX Skrevet 5. Juli 2017 Rapporter Skrevet 5. Juli 2017 2 timer siden, MerlePerle skrev: Ca når får deres valper frokost? (Når dere ikke skal på jobb/skole men vil sove litt lenger) Når jeg står opp og kommer dit i morgenprogrammet - jeg bruker ikke faste klokkeslett, for jeg vil ikke ha hunder som kan klokka og maser etter mat - og jeg vil ikke ha hunder som tror de kan bestemme når vi skal stå opp. 6 Siter
MarieR Skrevet 5. Juli 2017 Rapporter Skrevet 5. Juli 2017 Jeg ville heller ikke fòret etter klokken, med slike rutiner blir det fort mas om diverse omstendigheter gjør at det en dag ikke blir mat til vant klokkeslett. Gi valpen mat når du står opp og lær den at før den tid er det uansett natta (med unntak av om den må ut på do selvsagt). Siter
Pringlen Skrevet 5. Juli 2017 Rapporter Skrevet 5. Juli 2017 Valper hos oss får heller ikke mat med en gang vi står opp. Det skal ikke være slik at stå opp = mat... Siter
Ozzy Skrevet 5. Juli 2017 Rapporter Skrevet 5. Juli 2017 5 timer siden, MerlePerle skrev: Ca når får deres valper frokost? (Når dere ikke skal på jobb/skole men vil sove litt lenger) Jeg står opp lufter den, går inn, ser på tv en halvtime-time så får valpen mat. Det kan være klokka ti en dag, klokka ellve den neste. Siter
Guest lijenta Skrevet 5. Juli 2017 Rapporter Skrevet 5. Juli 2017 Står opp og lufter og hvis det er for tidlig går jeg og legger meg igjen. Er det passe tid til å stå opp får dem frokost. Nå jobber jeg skift så jeg følger en klokke som betyr at dme får mat når jeg står opp Siter
Jeampi Skrevet 6. Juli 2017 Rapporter Skrevet 6. Juli 2017 Hverdager står jeg opp en gang mellom 0530 og 0630, da er det rask tissetur, så dusj på meg og frokost til hundene etter jeg har dusjet. I helgene er det egentlig samme rutine men annet tidspunkt. Valpen får også sove i sengen om morgenen i helgene - mitt triks for å få sove så lenge jeg vil Siter
Recommended Posts