Gå til innhold
Hundesonen.no

Russetida


Aya

Recommended Posts

Come on, jeg vet at folk har veldig spredte meninger om russetida rundt omkring.. Jeg er selv russ i år, men er ikke for den sinnsyke pengebruken (er selv fra Asker), og å være på fylla i en mnd i strekk.. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke helt hva jeg mener jeg... Jeg selv valgte å ikke være russ. Men det var mye fordi jeg tok alle 3 årene på forskjellige skoler, og fikk da ikke en så sammensveiset gjeng som mange får på vgs.

Pluss at jeg tok et friår etter 1. gym, sånn at da jeg skulle være russ måtte jeg vært det med de som var yngre enn meg.. (ikke det at det er så krise da..)

Jeg har ikke noe i mot russetiden, men jeg syns det har tatt litt vel av.. Disse treffene og alt sammen.

Syns det høres bedre ut sånn som ddet var før, f.eks. da mamma var russ. De lagte klærne sine selv. Og ikke minst, så begynte russetiden etter eksamen..

Nå har man det jo før, eller man har eksamen midt i russetiden..Det er jo helt "høl i hue"..

Og det var liksom ikke så stort som det er nå. Men en markering på at man hadde tatt artium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns russefeiringen tar av til tider. Det er fint med sammenkomster og ta seg fester sammen, men når det blir sånn bråk og russ lar det gå ut over andre folk og unger med sine stunts syns jeg ingenting om. Da blir jeg provosert og syns det er på trynet at de skal miste hemninger kun fordi de kler på seg en kjeledress med strykemerker. Også gjør veldig mange ting de angrer på i ettertid. kanskje ligger med noen kun for å få kuter i lua og så angrer de fælt etterpå eller får sykdommer osv osv. Jeg var russ selv. Men jeg deltok ikke alt for mye. (traff samboeren min i den tiden, sikkert derfor jeg ikke var så mye med i feiringen. (han var ikke russ)) :P

Å bruke mye penger får være opp til hver enkel. Jeg kjøpte en bukse, en genser og en hatt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns russefeiringen har tatt av for mye enkelte plasser. Jeg selv hadde en ganske fin russetid. Vi var samlet ganske mange som tok knuter i lag, og noen av knutene var skikkelig koselige. VI skrev et dikt og ga en rose til en vilt fremmed eldre mann på et kjøpesenter å han ble jo så rørt. Ikke hadde vi noe særlig kjøpepress eller hva jeg skal kalle det. Å så var jeg jo russ på 100 årsjubileumet til russen så vi fikk masse rabatter på klær å utstyr. Jeg syns at fokuset på russetiden har gått i feil retning.Nå handler det jo mest om å drikke en mnd i strekk, kjøpe russebil, russeklær, anlegg til russebilen, reise på treff osvosv.

Vi hadde ikke russebil og de greiene der rett og slett fordi vi ikke gadd å bruke penger på det. Russetreff dro vi heller ikke på. Men så var jeg jo ikke russ i verdens navle akkurat (steinkjer) . Jeg kunne godt tenke meg å være russ en gang til jeg :P

Var en utrolig morsom tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var russ så brukte jeg ikke så mye penger, tiltross for at jeg var ute hver gang man hadde muligheten, noe som ble ganske ofte.. Vi var en liten sammensveiset gjeng som var i hele russetiden (vi var bare to fra min klasse, og resten var venner som gikk på en annen skole og var russ), vi hadde det morro, men vi gikk ikke over streket hvor vi lot ting gå ut over andre folk som var rundt oss. Men, det samme kan jeg ikke si for enkelte andre russ som var rundt oss, desverre. Noen i klassen min tok helt av, og mistet hemninger helt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tatt litt av mange steder...

og jeg synes Mange av Russekravene er blitt TEITE...

Mange av de gode gamle russekravene som er borte.. f eks.. en hel pakke hubba bubba i munn en skoledag eller noe slikt..

Hos oss så var det MANGE som gikk ut på noe som inne holdt jenter OG gutter..

som klin med russepresidenten og mange som gikk ut på sex og bare tull.. Spander en øl på noen i russestyret..( jeg mener tar den heller selv jeg allså..)

Når jeg var russ.. i 2004 så hadde vi det veldig morro.. jeg brukte ikke så mye penger på russetiden da.

Jeg hadde ikke bil eller fest hver dag.. Festet en del, men drakk meg ikke ut hver gang for å si det sånn.. vi hadde det kjempe morro..

Jeg er ikke fornøyd med det kjedligste russetoget i historien.. vi fikk jo ikke ha noen russebiler eller busser i toget...ikke noe musikk... vi bare gikk der liksom... holdte på å sovne.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i grunn en "fønni" diskusjon... :wub:

Jeg var russ i år 2000, men deltok ikke på noe som helst, kjøpte ikke engang russeklær. Jeg er sta som et esel og nokså prinsippfast, og når jeg først har bestemt meg for noe, så har jeg bestemt meg. Jeg har forøvrig aldri mottatt så mye dritt av noen som da jeg valgte å droppe russefeiringen (fikk daglig høre hvor prippen og veslevoksen jeg var), men det gjorde i grunn ikke så veldig mye. :P

Jeg syntes for egen del hele opplegget er temmelig "teit", nemlig å feire før eksamen er overstått, men ser overhodet ikke ned på russen av den grunn.

For egen del har jeg "slitt" mye mer etter videregående (sånn skolemessig), da jeg har valgt en laaaang utdannelse med masse lesing, så for meg kommer den store feiringen etter endt utdannelse.

Dessuten, skal jeg "grøftefylle", trenger jeg ikke ta på meg en rød "barnehagedress" som unnskyldning... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russ er gøy :wub: Er selv russ i år. og gleder meg noe sinnsykt. Mange tar av for mye for å si det sånn som å binde noen "ferskiser" bak bilen og kjøre. ganske sykt.

Digger tanken på å gå i samma, store luftige kule bukse hver dag. slipper å tenke på hva skal jeg ha på meg i dag da tro..Og dumme seg heelt ut. Vi har fått masse avspaseringer i mai i russetiden av lærerne og lite prøver. Det setter vi pris på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russefeiring er helt greit det, men har tatt litt vel mye av de siste årene. Spesiellt bærum, asker og oslo vest russ har hatt et økende pengeforbruk. (Er selv fra asker, så det er ikke drittslenging om folk fra disse stedene :wub: ) Jeg var russ i 98 (oj, tida flyr gitt..) og da var det også høyt pengeforbruk, men ikke på langt nær så mye som nå. Jeg synes det går for langt når folk setter seg i gjeld for å kunne ha den dyreste bussen.

I tillegg synes jeg at oppførselen til mange er langt over streken. Helt greit at man vil feire at man er ferdig på skolen, men gjør det uten å plage andre mennesker med det i større grad.

Russedressen får også enkelte til å tro de er udødlige og at lover og regler ikke gjelder for dem. Er en del som får ødelagt mye i russetiden pga at de ikke får plettfri vandelsattest lenger.

Men hvis man er fornuftig og viser hensyn til sine medmennesker ser jeg ikke noe negativt med russen.

Så ha en fin russetid. Det blir et minne for livet...(hvis man husker noe da.... :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russ er gøy :wub: Er selv russ i år. og gleder meg noe sinnsykt. Mange tar av for mye for å si det sånn som å binde noen "ferskiser" bak bilen og kjøre. ganske sykt.

Digger tanken på å gå i samma, store luftige kule bukse hver dag. slipper å tenke på hva skal jeg ha på meg i dag da tro..Og dumme seg heelt ut. Vi har fått masse avspaseringer i mai i russetiden av lærerne og lite prøver. Det setter vi pris på :wub:

Det er kult i ca. 1 uke før den buksa begynner å lukte rimelig bad (hvertfall hvis du har vært på en fest eller 2), og vasking er uaktuelt! Synes russetida var helt grei, men er blitt mye hype om at man MÅ ha sex med masse ukjente mennesker og MÅ gå drita omtrent fra 1. - 17.

Jeg mista respekten for en del av mine klassekamerater i russetida, blant annet når de kom drita i barnetoget den 17. Men jeg ble også gal av å bli etterfulgt av små unger som skulle ha russekort, deilig å slippe det hele tiden, gitt :P

Og et lite tips, til slutt : bestill MANGE russekort - det går innmari mye av det, særlig fra 10 mai og frem til 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kult i ca. 1 uke før den buksa begynner å lukte rimelig bad (hvertfall hvis du har vært på en fest eller 2), og vasking er uaktuelt! Synes russetida var helt grei, men er blitt mye hype om at man MÅ ha sex med masse ukjente mennesker og MÅ gå drita omtrent fra 1. - 17.

Jeg mista respekten for en del av mine klassekamerater i russetida, blant annet når de kom drita i barnetoget den 17. Men jeg ble også gal av å bli etterfulgt av små unger som skulle ha russekort, deilig å slippe det hele tiden, gitt :o

Og et lite tips, til slutt : bestill MANGE russekort - det går innmari mye av det, særlig fra 10 mai og frem til 17.

å neida..

Elsker russeboksa mi..savner den... sukk! :D

Den ble faktisk ikke så møkkete...

og den lukter ikke noe vondt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli russ om halvannet år og jeg gleeeder meg! :D

Men som tuppetroll skrev så mister en respekten når en kommer drita foran barn eller må ha sex med masse ukjente folk.

en ting jeg faktisk gruer emg litt til er kongeparken, fordi at jeg liker ikke ha så masse ukjente menensker rundt meg som ikke har kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var russ i fjor og synes i grunn det var ganske oppskrytt.

Det kan kanskje ha noe med å gjøre at min klasse ikke var noe særlig sammensveiset. Men det jeg mislikte mest var i bunn og grunn alle KRAVENE jeg måtte innfri.

Nå mener jeg ikke russeknutene altså, men mer de "uskrevne reglene" som at man får klipt av beinet på buksa hvis man vasker den og at man ikke har lov til å gå i andre klær hele russetida og lignende normer som verserer blandt russen.

Jeg misliker veldig å bli fortalt hva jeg skal og ikke skal gjøre, så jeg synes mye av dette var utrolig dumt og barnslig.

Når det gjelder russeknuter, så var det jo noen som var morsomme å ta og som fremkalte latterutbrudd og festene jeg var på var jo stort sett morsomme. Men det hele dreide seg etter min smak alt for mye om fyll, fest og sex i stedet for å ha det gøy og morsomt sammen.

Det er i hvert fall det som betyr noe for meg.

Må innrømme at jeg ble veldig skuffet, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hele er teit, jeg har ikke tenkt å bli russ. Alt det de finner på, huff.. Tragisk <_< Her jeg bor har de sånn "terrordag" hvor de kaster vannballonger, egg ovs på de som gikk på GK, ganske grisete, tenk da, egg. Jaja, noen er jo dumme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til russetia :) Og penger kommer jeg til å bruke en del av. Og på russekortet skal det stå "medlem av against gluffser" :) Men blir ikke noe syke påfunn akkurat. Blir ganske greit og rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hele er teit, jeg har ikke tenkt å bli russ. Alt det de finner på, huff.. Tragisk <_< Her jeg bor har de sånn "terrordag" hvor de kaster vannballonger, egg ovs på de som gikk på GK, ganske grisete, tenk da, egg. Jaja, noen er jo dumme! :)

Jeg var i styret da jeg var russ, og jeg og et par andre jenter styrte det meste av regler som ble lagt ned. Presidenten var ikke den skarpeste kniven i skuffen så når venninna mi sa at slik skulle det være ( hun er mer eller mindre fyrig :)) så nikket han og smilte bare. Vi la ned forbud mot å kaste egg og andre hesligheter. Husker ikke hva straffen ble om noen gjorde det, men var sikkert noe som skulle klippes. Og de reglene \om å ikke vaske russklærne å slikt sa vi klart fra om ikke var aktuelt. Vi var ikke så fryktelig mange russ så vi i russestyret hadde god kontroll over regler og slikt. Terrordager hadde vi ikke så mye av da terrorsjefen ble sendt for å spikre paller i Verdaln :rolleyes:

Vi la fokuset på å gjøre morsomme og uvanlige ting istede for å bare gjøre f***skap. Skjønner ikke hva som er så morsomt med å kaste egg og slikt. Da er det mer morsomt å sitte utenfor en dyrebutikk på et kjøpesenter å bjeffe tulling i 5 minutter eller bade naken før 1.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er russ i år..Gleder meg til jeg å en gjeng skal til kongeparken og feste :D Fikk regninga mi på 2500 kr i russe klær, så jeg måtte avbestille noe ;) men russe skal jo ta hensyn til andre mennesker da... Håper russen klarer å være snill i år :D:P :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...