Helene91 Skrevet 1. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 1. Juni 2017 Hei! Har en tispe på snart 11 måneder som var ferdig med sin første løpetid for ca. 1,5 uker siden. I dag oppdaget jeg at de to bakerste jurene har litt mørkere farge enn området rundt og da jeg kjente på de kjente jeg noe som kunne minne om kuler Dvs. Jeg er usikker på om det faktisk er kuler eller om det skal være sånn men jeg får tak i en slags klumpete masse. Kjertelvev? Bør jeg kontakte veterinær? Hvordan skal jurvevet kjennes ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElinJ Skrevet 11. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 11. Juni 2017 Jursvulster kjennes gjerne ut som små riskorn i starten, små, avlange og harde. Hvis du er i tvil ville jeg tatt en sjekk hos veterinæren :-) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sona Skrevet 12. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 12. Juni 2017 Min tispe hadde også litt rare jur rundt første løpetiden, tror ikke det er uvanlig. Litt klumpete og noen blåflekker. De ser og kjennes helt normale ut nå, hun er 2.5 år Men du kan jo ta det opp på helsekontroll/vaksine som hun sikkert skal til snart siden hun nærmer seg 1 år? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene91 Skrevet 13. Juni 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juni 2017 Takk for svar ? Vi har time hos veterinær senere i dag for å få det undersøkt. Sjekker heller en gang for mye! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts