Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur hver dag?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Jeg går ikke så mye tur med Raja, lar henne heller løpe godt fra seg ute på den store marken og trene litt. Hun blir så mye mer sliten og fornøyd da. Hun får ikke snust i seg så mange lukter rundt om kring her, og blir ikke da så trøtt, siden det er jo bare det gamle samme steder vi har gått før. Å lære noe nytt samtidig som vi trener ute er dobbelt så gøy. Men selvfølgelig går vi jo tur med henne også. Jeg gjør det som passer best for Raja :wub: Og heldigvis er hun heller ikke en av de super aktive belgerene, en ganske rolig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det får han ikke...

Han fikk ikke noe særlig tur i går feks, vi var å trente i Oslo og Loke fikk mer enn nok action.En ordentlig tur oppå det hele ville bare vært for syns skyld og eventuellt bare stressende..Vi gikk en liten tur i bånd sammen med Tequila og Marianne men det var det..Til gjengjeld fikk han laaang tur i dag og i foregårs.

Jeg prøver faktisk å ha en hvile dag i uken hvor han bare får rolige korte lufteturer,enkle godbitsøk og kos.

Er helt på nett med Aya her.For lettstressede hunder er det ikke alltid optimalt å trene de så mye fysisk (jeg har en belger,han krever sitt av mosjon selvfølgelig) -det er det mentale som er viktig.Og alle hunder har godt av å lære seg at det ikke alltid må skje så himla mye.

Loke fikk massevis av mosjon hos de forrige eierene og jeg brukte de første månedene jeg hadde han på å lande stakkaren igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...