Jump to content
Hundesonen.no

Honning Potis (Saluki)

Recommended Posts

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noor Inca Coffee Fireside, aka Honning (med etternavnet Potis, hilsen fireåring) - flyttet til oss for fire dager siden. 9 uker gammel i dag.  Han er verdens aller søteste. Full av valpekrutt på

12 uker i dag! Han vokser så fort at jeg må ta meg i å huske at han egentlig er bitteliten  Vi har begynt på valpekurs (klikker), og det er stor stas. Han er lærevillig og entusiastisk som valper

Straks 11 uker og full av ****! Minst to ganger daglig får jeg den "Hva har jeg gjort"-følelsen, men trøster meg med at det blir bedre... når han sovner for eksempel....  Blitt ganske beinrangel a

Posted Images

• 2 months later...

8 mnd idag, gratulerer til alle søsken @Tøfflus

De siste mnd har vært ganske utfordrende.. Honning ble påkjørt rett på utsiden av oppkjørselen vår (smal blindvei med 30-sone...) og måtte holdes i ro, uten selskap av andre hunder, i 6 uker. Det var lange uker det - men nå er han heldigvis sammengrodd og i opptrening igjen. Vi hadde max hell i uhell tross alt! Lite spennende å melde mao, men holder tråden lunken med et par ferske bilder av ungdommen :wub:

WP_20171103_16_13_11_Pro.jpg

WP_20171107_12_32_38_Pro 1.jpg

• Like 9

Ja tenk, 8 mnd. Bare en liiiiiten mnd igjen til de er voksne, for de blir det da ikke sant *titte bort på pøbel-broren som jeg innimellom får lyst smashe i topp-lokket med en hammer*

Honning er så fin :wub: og med opptrening er han plutselig tilbake i form og fasong igjen. Jeg er så glad alt gikk bra til slutt. Skrekk-dag da jeg fikk vite om påkjørselen, men når han har en så flink og dedikert eier kunne det jo bare gå en vei, nemlig BRA :D 

17 minutes ago, Raksha said:

:wub: Vakker! Men kan tenke meg at å holde han i ro ikke har vært spesielt enkelt :o 

Jah! Var "greit" de første to ukene, så var noen sting tatt og bandasjeregimet endret og smerter vekk og huffameg :-s 

Just now, Tøfflus said:

Ja tenk, 8 mnd. Bare en liiiiiten mnd igjen til de er voksne, for de blir det da ikke sant *titte bort på pøbel-broren som jeg innimellom får lyst smashe i topp-lokket med en hammer*

Honning er så fin :wub: og med opptrening er han plutselig tilbake i form og fasong igjen. Jeg er så glad alt gikk bra til slutt. Skrekk-dag da jeg fikk vite om påkjørselen, men når han har en så flink og dedikert eier kunne det jo bare gå en vei, nemlig BRA :D 

Hehe, denne alderen er ikke min favoritt...synes 1 mnd var grusomt optimistisk - men joda, det er håp :P 

Honning er fin! 

Topp 3 ting å finne på når man er i ro for lenge:

3. Ødelegge nye sko

2. Drikke en hel flaske sykkelolje og bli kjempedårlig

1. Tisse i sofaen. Den med ikke-avtagbart trekk. 

Ellers er det masse nye triks å øve på, f eks klatre på buret slik at man rekker opp i vinduskarmen med knusbare ting, hoppe opp på stuebordet (det var da vet sa at korte båndturer kanskje er bedre enn ingen aktivitet), sjekke hvor mange tusen biter papir kan bli. 

• Like 2
1 hour ago, mara said:

Topp 3 ting å finne på når man er i ro for lenge:

3. Ødelegge nye sko

2. Drikke en hel flaske sykkelolje og bli kjempedårlig

1. Tisse i sofaen. Den med ikke-avtagbart trekk. 

Ellers er det masse nye triks å øve på, f eks klatre på buret slik at man rekker opp i vinduskarmen med knusbare ting, hoppe opp på stuebordet (det var da vet sa at korte båndturer kanskje er bedre enn ingen aktivitet), sjekke hvor mange tusen biter papir kan bli. 

Shit :blink::teehe:

• 3 months later...

Gratulerer med dagen til Honning og resten av Noor Incas C-kull! Husker sååå godt denne dagen ifjor. Da satt jeg i gruppearbeid på sykehjem mens jeg egentlig ventet på melding fra @Tøfflus. Ville det bli en valp til meg? Lang dag altså. Men så kom han endelig, verdens fineste salukivesen. 

Første besøk med barn, og valpen jeg på forhånd hadde sett meg ut passet perfekt i fanget til sønnen. Slik lå han leeenge og fikk kos:

17888259_1488329201217822_2114494269_n.jpg.af368ea027236fed030cfe292dd37b02.jpg

Her er han vel hjemme, to mnd gammel: 

18516157_786714611478333_912700651_n.jpg.6bd851081de4847e753ace908fd85187.jpg

Og slik ser han ut i dag. Fjortisen :wub:

IMG_0428.thumb.JPG.daed4ba67689a8f9219fbdca57ec0d42.JPGIMG_0461.thumb.JPG.b7e75ddee16e4ea8388672b0884bcb42.JPGIMG_0472.thumb.JPG.9f3bf4692c4291bc82f1aae407238d5a.JPG

• Like 12

Hipp hurra til Honning og hans søsken, og hipp hurra til meg som fikk en så fin familie til en av mine små :wub:  Han er et nydelig vesen han Honning-klumpen, og det var så kos da vi besøkte dere for en stund siden, jeg ble jo nesten spist opp av glede, og sånt varmer vøtt :D 

• Like 1
  • 4 months later...
  • 3 months later...
On 11/4/2018 at 12:08 PM, Stjerneskinn said:

Det er vel Honning som ligger ute til omplassering nå? Kanskje noen her inne er interessert? 

Det har ordnet seg for Honning :)

• Like 2