Gå til innhold
Hundesonen.no

Er så lei


Gronnis

Recommended Posts

Raja har egentlig aldri spist særlig, og jeg begynner å bli lei av at hun ikke spiser noe. Noen dager spiser hun ingenting, og hun spiser aldri mer enn 100gr med hundefôr pr. dag og det er aaalt for lite. Vi har prøvd 3 typer hundefôr men hun vil ikke ha noe. Hun er ikke syk, bare så utrolig kresen, og jeg er lei av å prøve å få henne til å spise. Vi har heller ikke plass til fôr som oppbevares i fryseren.

Har dere noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme hos gronnisen min.Når du først har en enorm forbrenning så bør man gjerne spise litt liksom..

Det eneste som hjalp var faktisk å gå over til Norweigian Polar,

V&H hadde sikkert gjort samme nytten men jeg får NP rimeligere igjennom hundeklubben og forhandleren bodde nærmere.

Det tar ikke så mye plass hvis du kjøper små forpakninger (jeg kjøper 4 kg av gangen)men til gjengjeld blir det dyrere og du må kjøpe det oftere.

Selvølgelig ikke like praktisk som tørre kuler,men det er verdt det.Jeg merker stor forskjell på Loke,han legger på seg riktig,har fin pels og fin avføring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trro ikke det får plass i en vanlig fryser nei..jeg har ikke plass selv når jeg tar ut alt det andre.Dumt at du ikke får det i mindre hos dere da..

Pære Biola brukte jeg på Jonas når han var pubertetslus og på slankeren husker jeg.Alt gikk ned bare det var dynket i pære biola først. :)

Hvis de selger det skvipet enda så kan det være verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også det samme problemet med Ero. Det vi gjore var å ha noe skikkelig godt oppi matskåla når han hadde spist opp alt. Nå spiser han så og si alle måltidene. Vi har begynt å kutte ned på maten han får etterpå, og vi trenger ikke å gi noe hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg hver gang.

Tar du vekk maten etter feks ti minutter? Etter et par dager sånn vil hun skjønne at enten spiser man, ellers så blir det ikke mat. Hun tar ikke skade av å gå litt uten mat om hun ikke spiser mye de første gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ha litt omega3 olje over maten hennes?

Det kan vekke appetitten hennes.

Hvilke fôrtyper har du prøvd før, du sa du har prøvd tre forskjellige men nevnte ikke navn.

Har prøvd Eukanuba, Hill's og Olivers. Bruker nå Hill's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg vil prøve å dynke maten med noe godt for å få henne til å spise, for da begynner hun å kreve å få det.

Tror jeg skal prøve å gjøre slik som Nina sa, så vi får se om det fungerer.

Trro ikke det får plass i en vanlig fryser nei..jeg har ikke plass selv når jeg tar ut alt det andre.Dumt at du ikke får det i mindre hos dere da..

Pære Biola brukte jeg på Jonas når han var pubertetslus og på slankeren husker jeg.Alt gikk ned bare det var dynket i pære biola først. :P

Hvis de selger det skvipet enda så kan det være verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg vom og hundemat, og det tar hele frysern. Nå har jeg bare et lite kombiskap med to hyller med fryser oppe. Bruker en hylle til hundemat, og låner en hylle i fryseskapet til foreldrene mine, så det blir to hyller med vom og hundemat år jeg kjøper 20 kg og får det delt opp i biter. Skal investere i en liten fryser etterhvert. Bare legger til side det jeg sparer på å kjøpe voh i stedet for eukanuba.

15 kg eukanuba valpefôr = 600 kr

20 kg oppdelt vom og hundemat = 280 kr

Joda, dette skal gå bra! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den oppfatning at en ikke skal blande for mye dill og dall i maten. Men jeg har likevel gjort det ved et par anledninger likevel. Jeg vil gjerne tipse deg om leverkrydder (får det på dyrebutikken). Dette er ikke noe ekstra pes å strø over tørrfôret.

Ellers så blander jeg litt blodpølse inn i maten.

Vår hund er også veldig kresen. Ikke engang vom og hundemat spiser hun. Så her kan det gå opptil en uke uten spising. Men det er bikkjas valg, ikke vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rådet du ga virket supert!!! Hun spiser over 2 slike hill's målebeger med hill'sfôr hver dag nå :)

Jeg hadde også det samme problemet med Ero. Det vi gjore var å ha noe skikkelig godt oppi matskåla når han hadde spist opp alt. Nå spiser han så og si alle måltidene. Vi har begynt å kutte ned på maten han får etterpå, og vi trenger ikke å gi noe hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har også kresen hund. Det jeg har gjort er å kjøpe litt vom (slik som du kjøper på dyrebutikker i 3 kg. Vomen er i terninger). Så blandet jeg det inn i fòret. Da spiste hun;) Vom legger de også på seg av, så hvis hun er tynn, har hun godt av litt vom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...