Gå til innhold
Hundesonen.no

Flokken på Helgeland - Malamute og shiba

Recommended Posts

Skrevet
11 minutter siden, Snøfrost skrev:

Fine bilder. 
Frost virker som en kar som passer veldig godt inn i flokken. Det er jo så fint når det er resultatet når man overtar en voksen en :) 

Takk :) Frost har krypet godt inn i hjertene våre. En fantastisk hund som ikke kunne ha passet bedre inn hos oss. Vi var utrolig heldige som fikk overta den hunden ved en ren tilfeldighet :heart:

• Like 3
  • 3 months later...
Skrevet

Tenke å dele noen nye bilder av gjengen. Ikke noe spesielt som skjer her utover at vi koser oss masse ute sammen. Frost har blitt en sterk og arbeidsom kar, så det syns jeg er veldig morsomt! Vi snørekjører masse, og ellers trenes han en god del med pulk. Han er stort sett en fokusert og lydhør fyr, som er en fryd å jobbe med :wub:

1a7L0eD.jpg

UHwZXZ2.jpg

546zbFN.jpg

xC6gPVH.jpg

CPhIZTU.jpg

NEfcrCc.jpg

LM71IKY.jpg

I løpet av 2018 håper jeg at Teemo får tatt det siste certet på utstilling, samt at jeg nok kommer til å stille Frost litt. Jeg håper også at vi kan få noen resultater på Frost når det kommer til trekk, men vi får se hva vi har muligheten til. Nå har vi ihvertfall 2 konkrete planer når det kommer til løp og test. 

Jeg legger også med en liten filmsnutt fra en av pulkturene vi har hatt hittil i vinter :) 

• Like 4
  • 4 months later...
Skrevet

Vi har fått et nytt medlem i flokken! Malamutefrøkna Rana :wub: Hun er en utrolig tillitsfull og trygg frøken som ble tatt inn i varmen av de andre med det samme. Håpet mitt er at hun skal vokse opp til å bli en real tur- og trekkhund etterhvert. 

IMG_20180627_175011_894.jpg

OI000012.jpg

OI000010.jpg

OI000002.jpg

OI000003.jpg

OI000008.jpg

• Like 9
  • 1 month later...
Skrevet

Valpen vokser, og hun blir bare morsommere og morsommere. Hun har virkelig funnet seg godt til rette i gjengen, og det er tydelig at de alle  trives godt i hverandres selskap. 

Det har vært en varm juli her på Helgeland, så vi har måtte begrense oss når det kommer til turer i noen perioder. Likevel har vi fått flere dagsturer på fjellet og en 4 dagers fjelltur på Saltfjellet. I dag har temperaturene rast, så nå håper vi på en mer malamutevennlig sommer den siste måneden (og gleder oss selvfølgelig til en fin høst) :D

P7050166.JPG

IMG_20180802_223240_225.jpg

IMG_20180801_112226_799.jpg

IMG_20180730_114943_889.jpg

PSX_20180728_184009.jpg

PSX_20180730_115130.jpg

PSX_20180729_174227.jpg

20180728_160315.jpg

OI000001.jpg

20180722_114415.jpg

20180723_175128.jpg

• Like 3
  • 10 months later...
Skrevet (endret)

Dårlig med oppdateringer her ser jeg ? Valpen vår har vokst opp til å bli en livlig unghund. I vinter gikk hun mye i spann med de andre, og hun er helt super! Vi er veldig fornøyde med Rana. 

For noen uker siden henter jeg imidlertid flokkens 4. malamute. En hannvalp som har fått navnet Tarok. Han skal, i likhet med de andre, være turhund året rundt, og forhåpentligvis kunne tilføre mitt lille hobbyspann litt ekstra krefter. Tarok er en morsom og aktiv liten valp som passer perfekt inn i flokken vår ❤️ 

Mayah, Frost og Teemo er veldig flinke med valpene. Vi kunne ikke drømt om noen mer stabile forbilder for de to unge ?

Litt bilder fra det siste året: 

B4DB8654-402B-420E-A6B7-EB5D8A116D19.jpeg

Teemo, Mayah og Tarok

CC1D8CA3-8F14-4E58-9A08-1BC0BD363FDC.jpeg

Teemo, Rana og Frost

A3E2BEAC-1F50-4676-A564-AE8FF65E789D.jpeg

Tarok

3505B371-DC2E-4791-A547-6889B0185B18.jpeg

Frost og Mayah i front, Rana og Teemo bak

C930C8F0-D372-4D42-A438-24B0FD393368.jpeg

2 lånte grønlandshunder foran, Rana i midten, Frost og Mayah bak

693CE3B2-2801-49CD-BD40-D9B62106EC12.jpeg

Frost, Mayah og Rana

70C70573-433B-4EBA-8F90-8018A981F1C3.jpeg

Rana og Teemo (som sitter i sleden innimellom ??)

5852F642-10ED-4D37-A833-DFE98A6348E9.jpeg

Rana

640A4C3D-AA1A-423B-8D57-525DA9529160.jpeg

Frost og Mayah

312EEE81-9676-4D1C-8BCA-37464C93740B.jpeg

Teemo og Rana bak, Frost og Mayah foran 

Endret av Heidihj
  • Like 5
Skrevet
21 timer siden, Katharina skrev:

Så fine bilder. Kuli med valp ❤️??

Tusen takk ? Valp er stas ? elsker valpetiden! 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...