janne&kenny Skrevet 17. Desember 2006 Rapporter Skrevet 17. Desember 2006 veldig fine jule bilder:) har vert inne på hjemmesiden din og smug kikket litt.hihi... hun er så søt med lue! Siter
Maria Skrevet 18. Desember 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Desember 2006 Hehe.. Takk for det. Det var visst ikke så mye interesse for bildene mine denne gangen Siter
Guest Just me!! Skrevet 18. Desember 2006 Rapporter Skrevet 18. Desember 2006 Hun er så pen! Hadde vært hyggelig å fått hilst på dere en gang Søtnosen med nisselue Siter
Maria Skrevet 18. Desember 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Desember 2006 Hihi... Hyggelige kommentarer! Det hadde vært moro å hilse på dere en gang også Vi får se om det blir noen sonen-treff på nyåret der vi kan treffes! Har lyst til å hilse på lille Archie og jeg altså. Siter
Synne N Skrevet 19. Desember 2006 Rapporter Skrevet 19. Desember 2006 Chessea er så herlig, veldig fotogen er hun også Nydelige bilder, du er flink å ta bilder. Siter
softis Skrevet 19. Desember 2006 Rapporter Skrevet 19. Desember 2006 så fine bilder spesielt det med nisselue da hun slikker seg på nesen og det aller siste bildet. Chessea er nydelig Siter
teresemor Skrevet 19. Desember 2006 Rapporter Skrevet 19. Desember 2006 gud for en skjønn hund, tror ikke jeg har sett en sånn hund før men hun var jo bare vidunderlig da;) Den rasen står nok nedskrevet her nå ja;) Siter
Artemis Skrevet 19. Desember 2006 Rapporter Skrevet 19. Desember 2006 Kjempesøte bilder av flott krøllpelset hund! Søt med nisselue, selv om sneen manglet Siter
Yakine Skrevet 19. Desember 2006 Rapporter Skrevet 19. Desember 2006 Ååååh, jeg elsker den hunden der! Seriøst, bare pga henne så har jeg innmariiii lyst på portis... Hun ser bare så innmari god og snill ut! Forresten, bjeffer rasen mye? Sånn generellt? Siter
Maria Skrevet 20. Desember 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Desember 2006 Takk for masse hyggelige svar! Det varmer! Synne: Ja, hun har blitt ganske så flink til å posere ser du hehe. Hun visker her at hun skal bli fotomodell når hun blir stor. Softis: Takk for det Nisseluen var ikke så populær hos Chessea, men litt må man lide for skjønnheten. MrsPowers: Ja, det skulle absolutt vært snø på bildene! Vi krysser fingrene for at vi får muligheten til å ta snøbilder senere i vinter! Yakine: Så hyggelig at du liker henne..! Hun er faktisk utrolig god og snill. Det finnes ikke noe vondt i den lille dotten. I tillegg har hun enormt med personlighet. Rasen er forøvrig ikke kjent for å bjeffe mye, nei. De har en del vaktinstinkt, som igjen gjør at de kan bjeffe når det kommer fremmede utenfor døra for eks. men jeg har aldri slitt med bjeffing. Stort sett er Chessea veldig stille av seg, bortsett fra ved lek med andre hunder. Så, nei de er ikke noen utpregede gneldrehunder. Siter
Synne Skrevet 21. Desember 2006 Rapporter Skrevet 21. Desember 2006 Så utrolig søt , du er heldig som har henne Siter
Maria Skrevet 21. Desember 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Desember 2006 Takk, synne.. Jeg er veldig fornøyd med henne altså. Kunne ikke fått en bedre hund. Sendte julekort til oppdretteren og fortalte hvor fornøyde vi er med Chessea i går. Da blir hun nok glad. Siter
Synne Skrevet 21. Desember 2006 Rapporter Skrevet 21. Desember 2006 Takk, synne.. Jeg er veldig fornøyd med henne altså. Kunne ikke fått en bedre hund. Sendte julekort til oppdretteren og fortalte hvor fornøyde vi er med Chessea i går. Da blir hun nok glad. Det blir hun helt sikert . Det er vel det de meste oppdretterene vil høre .. Siter
Maria Skrevet 28. Mars 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Mars 2007 Endelig har jeg fått tatt noen nye bilder av Chessea (legger ut resten i morggen.. Det er en del på hjemmesiden allerede) Bildene ligger på min hjemmeside Hadde vært hyggelig med noen avtrykk i gjesteboka også. Hehe. Siden har vært nokså død i det siste. Her er en "smakebit" av min merkelige hund.. Siter
Ida:) Skrevet 29. Mars 2007 Rapporter Skrevet 29. Mars 2007 Så fine bilder, og hjemmeside du har! Chessea er virkelig søt og lodden:) Hadde vært koslig og hilst på henne en gang.. Siter
Guest Just me!! Skrevet 29. Mars 2007 Rapporter Skrevet 29. Mars 2007 Hun er så søt! Håper på å treffe henne en dag. Siter
Maria Skrevet 29. Mars 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Mars 2007 Takk for komplementer! Ida; det er den Ida jeg har snakket med, ikke sant? Å treffes en gang skal vi nok få til Marianne: Ja, det hadde vært hyggelig å treffes en gang, helt klart! Hvor bor du? Vi trenger stadig tur kamerater vet du. Forresten skal Chessea klippes ned til helgen (lørdag)... Ik. Tviler på at hun blir så særlig vakker.. Men det blir deilig med litt fri fra pelsstell. Siter
Ida:) Skrevet 30. Mars 2007 Rapporter Skrevet 30. Mars 2007 Ja.. Det er meg veninna til Hanna.. Blir nok deilig å bli kvitt alt håret for både deg og Chessea.. Siter
Ingvild Skrevet 30. Mars 2007 Rapporter Skrevet 30. Mars 2007 Søt hun er. Men du kanke klippe bort pelsen hennes! Hun kommer ikke til å se ut som en portis. Siter
Maria Skrevet 30. Mars 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Mars 2007 Ingvild: Haha.. Jeg MÅ. Hun plages skikkelig med masse floker nå. Men skal prøve å beholde håret på haledusken og på ørene, så hun blir litt saluki-aktig.. hehe I morgen skal vi være barnevakt for Zira fram til mandag, så det gleder vi oss til.. Samtidig som oppdretteren kommer på besøk i morgen. Siter
Ingvild Skrevet 30. Mars 2007 Rapporter Skrevet 30. Mars 2007 Ja, du må beholde haledusken i alle fall. Portis-saluki hørtes kult ut, hehe Legg ut bilder når du har klipt henne! Siter
Maria Skrevet 31. Mars 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Mars 2007 Hvis hun ser noenlunde ok ut.. Hvis hun blir kjempestygg er det vill nekt! hehe Siter
Maria Skrevet 15. April 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 15. April 2007 Her kommer noen bilder fra et vannhundtreff vi var på 1. april.. Denne helgen hadde vi og Chessea fullt hus hele helgen. Lørdag fikk vi besøk av Zira som skulle være her fram til mandag. Samme dag kom Golden Water-gjengen (oppdretteren) fra Sandnes på besøk. De hadde med seg en stor campingbil og fire hunder. Crystal hjalp til med pelsstell på Chessea, men ville ikke klippe henne ned slik planen var. Pelsen var ikke stygg nok! Hehe. Derfor er hun nå fiks og fin, som hun alltid er etter besøk fra Crystal! Søndag 01. april 2007 samlet vannhundeiere seg fra flere deler av landet for et koselig vår-portistreff. Det var strålende sol da vi møttes på parkeringplassen ved Østmarkssetra første dagen av båndtvangsperioden som egentlig trer i kraft 01. april. Jeg fikk aldri tall på hvor mange hunder som faktisk var tilstede (det må ha vært rundt 12), men besøk fra Rogaland og Fredrikstad var på plass, samt noen hunder jeg har hørt om, men aldri sett i virkeligheten. Yngstemann var 13 uker. Vi gikk først en tur rundt Ulsrudvannet før vi satte oss ned i et skogholt og spiste og koste oss. Hundene prang rundt i granbar og ble ordentlig fine og møkkete. Etter ca. 3 timer tok vi turen mot parkeringsplassen og et lite bad på veien dit. Før vi satte oss i bilene ble det masse skavling og portissnakk. Gjengen samlet med sine vannhunder Chessea med nystelt pels Frøya, søster til Chessea. Hun er uklippet og et skikkelig bartedyr! Nemi, halvsøster til Chessea. Ramsea, treffets yngste deltaker. Breesea, søster til Chessea og Frøya. Kaysea, portugisisk import som bor hos kennel Golden Water. Harley, go'gutten til min oppdretters mann. EN skikkelig kosegris, og min personlige favoritthannhund! Gjengen samlet Nemi i front, Chessea er gal i bakgrunnen En nedklippet Zira (Silje_M_Hs hund). Hun var 3 uker drektig på denne tiden, og veldig kosete. Hun satt mest sammen med meg mens de andre løp rundt og badet.. Fine jenta det! Siter
Guest Just me!! Skrevet 15. April 2007 Rapporter Skrevet 15. April 2007 Å, så gøyalt! Kanskje de bekjente av oss med portis (husker dessverre ikke hva de heter nå) var der og Koselig med så mange herlige hunder på et sted. Han Harley husker jeg vi tittet på da vi så etter hund, det var han som gjorde slik at portisen ble en av våre valgmuligheter Siter
Recommended Posts