Gå til innhold
Hundesonen.no

Leste dere VG idag?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Leste dere VG idag? Om alle hundene som settes på gata. Hva syns dere om det. jeg syns det er trist. Og så og si alle hundene i avisen var blaningshunder. Tror dere at det er forskjell? Jeg skjønner ikke hvordan folk bare kan sette ut hunden på gata og så glemme den...

Skrevet

Leste dere VG idag? Om alle hundene som settes på gata. Hva syns dere om det. jeg syns det er trist. Og så og si alle hundene i avisen var blaningshunder. Tror dere at det er forskjell? Jeg skjønner ikke hvordan folk bare kan sette ut hunden på gata og så glemme den...

Nei... Har du en link??

Skrevet

Det er trist, og veldig veldig galt.

Grunnen til at det blir satt ut flere blandingshunder er sikkert delvis fordi det er lettere (økonomisk sett) å kvitte seg med noe man har fått til en 500 lapp enn noe man har betalt kanskje 8000 kroner for.

Skrevet

Nei... Har du en link??

Nei kjøpte avisa på butikken. Det er muligheter å laste ned avisa på nett og, men det står mer om det på nettsiden. Var masse hunder i bur på forsiden av avisen. Med tittelen UØNSKET.

Skrevet

uff :) ...jeg har fryktelig lyst på Banditt..Han var utrolig nydelig...

*sitte på hendene sine*

Det var vel hele 2 renrasede der eller så var det blandinger...Hmmm...

Skrevet

Nikita Jenta mi! :)

Nikita.. blandingen av sjæferen der.. og Irsk ulvehund..

Etter at vi hadde mistet de andre hundene dro vi på FOD..

Der fant vi Nikita... vi hadde henne en uke.. hun var verdens nydligste hund..

Men så var hun ute med mamma og hun glefset etter fetteren min.. så mamma turte ikke beholde hun..

Jeg var gjevnlig innom FOD for å se hvordan det gikk med henne.. en gang fikk ejg vite at hun var omplassert og hadde det kjempe bra...

ble skikkelig lei meg når jeg så det nå. ;) . at hun var tilbake der.. hadde jeg bodd for meg selv så hadde jeg dratt å hentet henne..

Skrevet

Så nydelige, spes. Knugen og Nikita da, og Fant. og Banditt. ja alle sammen.

Synes synd på de hundene altså. Om jeg kunne hadde jeg tatt dem alle sammen :)

Skrevet

Nikita siklet jeg på da.. Og den ene schæferen.. Men *sitte på hendene mine* jeg og:/

sitte på hendene mine jeg å????

Holdte du på å velge Nikita??

kjønnte ikke helt den meldingen jeg.. hehe :)

Skrevet

Chicka har også vært ut og inn på FOD flere ganger pga folk som ikke helt skjønner ansvaret ved å ha hund..fikk hun når hun var 13mnd og da var jeg hjem 3...

Den ene Schaferen vente ex'en min litt på blir løst fra dyrevrnsaken, har vært flere ganger oppe og hilst på den, kul hund.

Skrevet

Var det en artikkel om hunder fra FOD - gården?? Jeg jobbet der med venninna mi hver søndag i et halvt år. Vi falt spesielt for en Beagle som het Xerox og en blanding(lurer på om det var litt border collie) som het Fant. Fant var bare en valp. Nikita virker også som et kjent navn.. Hvilken rase? Og så var det jo noen schæfere der og..

Nei, nå ble jeg nysgjerrig! Må sjekke på vg.no..

Skrevet

sitter godt på hendene og tenker tar samojeden jeg da, herlig gammel gutt det der.

nesten forjævlig å se en 12 år gammel hund på et slikt sted for å være helt ærlig. :wub:

Skrevet

Huff, så fælt :) Hadde jeg bare bodd for meg selv nå.. <_< Synes alle de hundene der så fine ut, på hver sin måte.. Skjønner ikke at folk bare skaffer seg en hund utenom å tenke seg godt om, huff :)

Skrevet

Så godt at det finnes steder som FOD-gården.... men stakkars dyra som er der år etter år da, er det riktig overfor dyrene da? Skulle gjerne tatt dem alle jeg...sukk...får vondt av de stakkars små. Men helt ærlig, skulle det ikke vært en tidsgrense for hvor lenge de kan stå på det stedet?? Jeg VET at det er et fælt spørsmål, men ville det ikke vært bedre for stakkar'n å få slippe dette år etter år :)

Huff og Huff, skal vi ikke snart få en lovendring som gjør at ALLE hunder skal være merket og registrerte, mix eller ikke mix, slik at eierne kan spores opp og bli konfrontert med et dårlig hundehold... Bare en tanke :)

Skrevet

Var det en artikkel om hunder fra FOD - gården?? Jeg jobbet der med venninna mi hver søndag i et halvt år. Vi falt spesielt for en Beagle som het Xerox og en blanding(lurer på om det var litt border collie) som het Fant. Fant var bare en valp. Nikita virker også som et kjent navn.. Hvilken rase? Og så var det jo noen schæfere der og..

Var fant svart og hvit...

Ikke så høy!

Se bilde på hjemmesiden til hunden min på vennesiden..!

Er det Han Fant?

Skrevet

Nikita er lysebrun og litt svart på snuta.. Ligner veldig på irsk ulvehund i kroppen. Veldug høy..

Helt fantastisk!

Hun har ikke vært der 2 år tilsammen.. for når jeg var der sist.. så var hun omplassert.

Men hun har som sakt kommet tilbake..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...