Gå til innhold
Hundesonen.no

Afipram mot kvalme til hund


Suzan
 Share

Recommended Posts

Lurte på om noen vet om afipram funker mot kvalme til hund?

Hunden min har fått urinveisinfeksjon, og krystaller i urinen. Har fått antibiotika og noe smertestillende. Han blir kvalm og kaster opp av antibiotikaen,  og alle apotekene var tom for den kvalmestillende medisinen jeg skulle få, og får ikke tak i det før tirsdag. Er det noen som har erfaring med afipram til kvalm hund?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Polfarer skrev:

Er afipran skrevet ut av veterinær? 

Hvis ikke så burde du ringe og høre med din veterinær eller veterinærvakt og få bekreftet at det kan brukes :)

Nei den er ikke skrevet ut av veterinær,  de hadde ikke den kvalmestillende jeg skulle ha, før tirsdag,  så vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. :-/ kan jo kanskje ringe dyrlegen i mårra. Men takk for svar :-) :-) :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Suzan skrev:

Nei den er ikke skrevet ut av veterinær,  de hadde ikke den kvalmestillende jeg skulle ha, før tirsdag,  så vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. :-/ kan jo kanskje ringe dyrlegen i mårra. Men takk for svar :-) :-) :-) 

Vel virkestoffet i afipran er metoklopramidhydroklorid, samme virkestoff som i metomotyl som gies til hund for oppkast og andre gastrointestinale problemer. Så det burde være trygt å gi, men doseringen kan kan være forskjellig så jeg hadde ringt veterinær og fått bekreftet det :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...