Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017

SaraS
 Share

Recommended Posts

Pøbel har vært på joggetur med ei venninne i dag! Nå tipper jeg han er rolig en liten stund. :lol:

Og jeg sitter fortsatt fast på valgets kvaler når det gjelder makroobjektiv. Noen med erfaring her? Vil jeg absolutt ha Canon? Må det være L-glass og IS? IS er en fordel - samme som L-glasset, men det koster jo litt. Etter å ha lest litt forskjellige reviews er det ikke så mye som skiller på bildekvaliteten til de to jeg vil ha. Men IS-en har mye å si. Men det med IS koster 4k mer enn det andre. Skal jeg sitte litt på gjerdet og vente til prisen går litt ned? Den hadde gått ned med en tusenlapp 26. desember, men gått opp igjen nå. Er det flere salg som kommer i nær fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Ja, altså - jeg føler meg faktisk nesten enda lettere i kroppen i dag enn jeg gjorde i går - så det var nok bra slankekost faktisk :D 

Jeg sitter og slanker meg litt i dette øyeblikk, faktisk...

Du har spurv, kråke, orrhøne, fugl - og storfugl - også kalt tiur og røy :D 

Røy har jeg hørt om i andre sammenhenger også, og da tror jeg de er større :D

:lol: Noe sier meg at du var LITT påvirket av gårsdagens diskusjonstema :D 

Mulig jeg bearbeidet litt - men rart det ikke dukket opp ulv i drømmen også...

Her ser jeg helt til skogkanten - på alle kanter :) 

Nå har tåka letta, så da må jeg bare bli enig med meg selv om hvor vi skal gå i dag. Jeg hadde egentlig lagt store planer, men de punkterte da jeg så all tåka, og nå orker jeg ikke å finne energi til de store planene igjen. Så det blir bare tur. Men her eller der?

Kanskje der, så jeg kan sjekke om det er like glatt der som sist uke, siden jeg tenkte å gå tur der etter jobb i morgen hvis vi kan holde oss på beina. Men da må jeg skrape is av bilen. Jeg får syte litt til for meg selv, men klokka to skal vi ut, for hundene og jeg har fri i dag, og da skal vi utnytte i det minste litt dagslys, selv om jeg er sen i avtrekkeren i dag.

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Ja nei, det er kanskje ikke noe stas å putte hodet mellom to som tannfekter nei.. :P 

Han er litt forvirra i dag, stakkar... Jeg har fått mensen, så han lukter på meg eller der jeg har sittet, så går han og snuser Foenix bak og klaprer med tennene. Også må han flørte med henne, men tannfekting er greit, utidig riing er ikke greit.

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Det hørtes veldig slitsomt ut :P 

Jeg er glad noen skjønner hvor fælt det var :D

1 time siden, 2ne skrev:

AN diskuterer Leahs oppdretter og jeg hannhunder igjen, som vanlig, alt er som normalt osv :P Så nå lurer jeg på hvorfor danskene er så dårlige til å helsesjekke mellompudlene sine (PL og øyne blir alltid sjekket i Norge, men ikke i Danmark.. Why?). Da er det vel bare å leite og diskutere videre da.. *sukk* :P 

Jeg leter etter en hannhund, men han finnes antagelig ikke. Det er en flott finsk hannhund jeg har sett live og hilst på, og liker veldig godt. Jeg spurte om å få bruke ham, men fikk nei fordi eier syntes han hadde nok valper etter seg. Så da må jeg jo lete blant avkommene om det er noe der å bruke i stedet. Så da har vi to rene tispe-kull, ikke så lett for meg å parre noen med gitt. Så er det to kull i Estland, hvor en sønn er langt vekk i Russland, og den sønnen som bodde i Estland døde før jul. Et annet kull i Finland er med ei tispe som har D på hoftene, og det siste finske kullet er med ei tispe som har C på hoftene. Det er pokker så vanskelig å finne noe en kan bruke, når folk ikke blunker over å bruke HD-hunder i avl. Jeg kan se bort fra søsken for å få nytt blod, men jeg må ha fri foreldre. Så da får jeg lete videre... Kanskje han jeg opprinnelig likte så godt har brødre et sted som har gått i avl. Sherlock Holmes go home, du vet ikke hva detektivarbeid er før du har forsøkt deg på oppdrett. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sfx Fikk ikke helt med meg at det var en drøm første gangen jeg leste innlegget ditt, så jeg var helt paff av hvor ille vanskelig du kunne få det. Toppet seg jo med den dommeren og agility da xD Ble letta når jeg så en gang til og så at det var en drøm, hørtes innmari slitsomt ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, kjære elev, du kan ikke begynne på vgs før du har vitnemål fra grunnskolen. Det hjelper ikke at du er flinkere i matematikk enn fetteren din som allerede går der. Vitnemål. read my lips.

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SFX skrev:

Sherlock Holmes go home, du vet ikke hva detektivarbeid er før du har forsøkt deg på oppdrett. 

Evt man skulle hatt en Sherlock som man kunne spurt, som kunne tryllet frem en snasen hannhund man ikke har tenkt over innen rimelig nærhet!

Jeg er helt ferdig. Gleder meg til å komme meg hjem og tylle i meg piller og ta en dupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, kjære elev, du kan ikke begynne på vgs før du har vitnemål fra grunnskolen. Det hjelper ikke at du er flinkere i matematikk enn fetteren din som allerede går der. Vitnemål. Read my lips.

Vi kan nok godt fortsette denne her på vgs. Kjære elev, det hjelper ikke at du har seksere i norsk om du ikke står i matematikk, du får ikke vitnemål alikevel. Nei, din stryk på eksamen på vg1 blir ikke magisk borte på vg2 eller vg3. 

sukk... jeg kan også rapportere at jeg i år har en del elever som tror på diffusjonsprinsippet av lærdom. Om man sover med hodet på boka så går sikkert noe av stoffet inn..

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, SFX skrev:

Jeg sitter og slanker meg litt i dette øyeblikk, faktisk...

:lol: 

Røy har jeg hørt om i andre sammenhenger også, og da tror jeg de er større :D

:teehe:

Mulig jeg bearbeidet litt - men rart det ikke dukket opp ulv i drømmen også...

Den kommer i natt.... og spiser dere alle sammen *moahahahahahahah*

Nå har tåka letta, så da må jeg bare bli enig med meg selv om hvor vi skal gå i dag. Jeg hadde egentlig lagt store planer, men de punkterte da jeg så all tåka, og nå orker jeg ikke å finne energi til de store planene igjen. Så det blir bare tur. Men her eller der?

Du vet at det går an å gå tur selv om det er tåke? :whistle: 

Har jeg planlagt å lage suppe til middag... litt sånn suppe på mitt eget hode... eller noe sånt. Skal lage med basis i pinnekjøtt-fett, ha restene av pinnekjøttet i suppa, og fylle på med blomkål og brokkoli... Det kan jo hende det blir godt - blir det ikke det, så spiser jeg det sikkert like vel :aww: Jeg skal da ikke være kresen, jeg :aww: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg har det relativt ofte, så... :lol: Og jeg gidder ikke å fjerne sånt før jeg legger meg heller :aww: 

Ikke jeg heller, så jeg har maskara på i dag og :lol: 

Jeg liker heller ikke å fryse liksom, selv om jeg liker vinteren :D Så ja - ull er min beste venn :D

Ull er gull :D 

Det er ingen dans på roser å være mamma altså :lol: 

Nei, det er hardere enn en skulle tro :aww: 

Jeg skjønner barna dine... eggehvite smaker jo ingenting, eggeplommen derimot *nammmm*

Eggehvite smaker godt, det :P 

1 time siden, SFX skrev:

Han er litt forvirra i dag, stakkar... Jeg har fått mensen, så han lukter på meg eller der jeg har sittet, så går han og snuser Foenix bak og klaprer med tennene. Også må han flørte med henne, men tannfekting er greit, utidig riing er ikke greit.

Stakkars, det ække lett å værra mann :aww: 

Sitat

Jeg er glad noen skjønner hvor fælt det var :D

Ja, jeg er en medfølende sjel, jeg er kjent for det :D 

Sitat

Jeg leter etter en hannhund, men han finnes antagelig ikke. Det er en flott finsk hannhund jeg har sett live og hilst på, og liker veldig godt. Jeg spurte om å få bruke ham, men fikk nei fordi eier syntes han hadde nok valper etter seg. Så da må jeg jo lete blant avkommene om det er noe der å bruke i stedet. Så da har vi to rene tispe-kull, ikke så lett for meg å parre noen med gitt. Så er det to kull i Estland, hvor en sønn er langt vekk i Russland, og den sønnen som bodde i Estland døde før jul. Et annet kull i Finland er med ei tispe som har D på hoftene, og det siste finske kullet er med ei tispe som har C på hoftene. Det er pokker så vanskelig å finne noe en kan bruke, når folk ikke blunker over å bruke HD-hunder i avl. Jeg kan se bort fra søsken for å få nytt blod, men jeg må ha fri foreldre. Så da får jeg lete videre... Kanskje han jeg opprinnelig likte så godt har brødre et sted som har gått i avl. Sherlock Holmes go home, du vet ikke hva detektivarbeid er før du har forsøkt deg på oppdrett. 

Det høres sånn omtrent riktig ut, det er sånn hannhundjakt er her også, minus nei fordi at den har nok avkom, det tror jeg ikke puddeleiere gjør :P Men resten er tydeligvis likt på berner og puddel :aww: Sherlock har ikke peiling! 

12 minutter siden, Siri skrev:

Du vet at det går an å gå tur selv om det er tåke? :whistle: 

Men da ser hun jo ikke ulven som lusker rundt i skogen? :P 

--

AN har tante vært innom, hun har sydd fleecegensere til pudlene som de måtte prøve (da ble de skikkelig glad, de liker klær de *kremt*), og selvsagt måtte hun sette seg ned og skravle litt :ahappy: 

Endret av 2ne
EDIT: Glemte å svare på alt :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Turb skrev:

sukk... jeg kan også rapportere at jeg i år har en del elever som tror på diffusjonsprinsippet av lærdom. Om man sover med hodet på boka så går sikkert noe av stoffet inn..

Helt klart! Hilsen ho som deler av vgs faktisk var veldig trøtt og fullt i stand til å sovne i timene. Det var ikke det at jeg ikke sov om natta, ble bare så trøtt på dagen også... Jeg overlevde dog og kom meg videre i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Helt klart! Hilsen ho som deler av vgs faktisk var veldig trøtt og fullt i stand til å sovne i timene. Det var ikke det at jeg ikke sov om natta, ble bare så trøtt på dagen også... Jeg overlevde dog og kom meg videre i verden. 

Hahahaha :D Det tipper jeg det fleste av mine også gjør. De er ganske greit oppgående når de er våkne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherre.... sa jeg

GUD ropte lillemor. Yep yep, lære seg å passe kjeften :aww:  

Ooooooooooooooorker ikke drive med denne natteranglingen lenger, det går bare ikke. Jeg er for gammel *gjesp* Men jeg er full av tiltakslyst etterkl 22 på kvelden. Det er jo fullstendig håpløst.  

Nå prøver jeg å jage mann og barn på butikk, så jeg får kaffe og sendt pakker, men han er heller ikke skapt for sånn natterangling, så han er ikke så reaktiv i dag han heller :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Turb skrev:

Hæ! Funker det ikke slik? :shocked: 

Og jeg som hadde tenkt til å legge pensumboka under hodeputa i håp om å huske alle detaljer til de alt for mange prøvene vi har de neste ukene...

Neivel, får vel fortsette å lese da :aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legetime på onsdag, men fordi fastlegen min trapper ned arbeidsmengden er det vikarlege jeg skal til. Liker ikke sånne forandringer, jeg er fornøyd med fastlegen min :P Nesten så jeg vurderte å si at jeg kunne vente til februar når han hadde tid :lol: 

Nå har vi vært en tur i skogen og jeg vurderer å ta en dupp før middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 2ne skrev:

Ikke jeg heller, så jeg har maskara på i dag og :lol: 

Ull er gull :D 

Det er det :ahappy:

Nei, det er hardere enn en skulle tro :aww: 

Ja, altså - jeg vet jo ikke, jeg har jo bare vært datter, men det er jammen hardt nok det også da :aww: 

Eggehvite smaker godt, det :P 

Du er bare rar, du :P 

Men da ser hun jo ikke ulven som lusker rundt i skogen? :P 

:lol: Poeng!!! 

Suppa ble kjempegod, den... kanskje litt salt, men det går fint. Bare drikke litt mer så.... men rundstykker uten smør er jo bare tørt og smakløst. Det ser dermed ut som om hundene får seg hvert sitt halverundstykke til "middag" i dag... jeg har ikke tenkt å tygge på dem i hvert fall. Ble mett nok av suppa, jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Næh :lol:

Men tenk så genialt da - lydbok som man setter på repeat på natta!

Det er faktisk sant! 

Har jo noen forelesninger på opptak, men å høre på Dronningen (vi har to lærere som heter Konge og Dronning direkte oversatt) sine problemer med uttale av helt enkle ord sånn som "heart" som blir til "hurrt" gir meg lyst til å gråte:P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Har jo noen forelesninger på opptak, men å høre på Dronningen (vi har to lærere som heter Konge og Dronning direkte oversatt) sine problemer med uttale av helt enkle ord sånn som "heart" som blir til "hurrt" gir meg lyst til å gråte:P 

Ugh.. Husker jeg hadde en foreleser i amerikansk samfunn som snakket så dårlig engelsk at jeg faktisk ikke forsto det hun sa :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake til byen, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen som skulle ta oss hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra holdeplassen RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var MINDRE ENN FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Å vente på oss hadde ikke forsinket bussen. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Eneste servering vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis, og vi fant heller ikke noen benk med gress tett nok på til at vi begge kunne raste der. Det var enten benk til meg eller gress til ham. Ufattelig lite hundevennlig by. Vi ruslet og ruslet og ruslet som forvirrede hjemløse.  Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller mengde inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans komfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi etterpå handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
    • Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...