Gå til innhold
Hundesonen.no

Når bør man kle på hunden?


marim
 Share

Recommended Posts

Som flere andre sier, tenker jeg det er viktig å se an sin egen hund.

Jeg er sånn at jeg kler på allerede fra det blir minusgrader. Jeg tenker at det ikke er noe godt og gå rundt å spenne musklene sine når det er kaldt. Bruker det i tillegg under oppvarming og når hunden skal gåes ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler på når jeg synes det blir kaldt xD Schäferen bruker nesten aldri klær, whippeten er jeg litt kjappere med å kle på. Nå har vi for første gang litt minus på dagtid(sånn 1-2 minus :P) Og da kler jeg på. Men har også kledd på i 8 varmegrader. Det kommer an på hvordan været er ellers her, om det er vind eller regn i tillegg. Blir fort kaldt og surt for whipsen hvis det blåser, selv om det ikke nødvendigvis er så kalde grader. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix (whippet) får på klær når han fryser, noe som er nokså ofte når senhøsten setter inn. Om han løper eller traver fort, skitur og joggetur feks, får han gå uten eller har på et dekken som er litt tynnere. 

Blaze (sheltien) har pr i dag aldri hatt dekken og jeg har ennå ikke sett tegn til at han har vært kald, bortsett fra på potene når det har vært veldig kaldt og da får han på potesokker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Eine ble skadet har jeg måtte kle på ham veldig tidlig. Han fryser fort og får da vondt. Han kan til og med bli kald innendørs, enda det er normal temperatur, så da er der bare på med ulla. 

Før skaden tålte han mer, men han har ganske lite underull, så dekkenet måtte på ganske tidlig da også. På de kaldeste vinterdagen og da særlig til fjells (lengre turer), så har han også fleecesokker. 

Aussiene mine trengte kun under hvile og når det var mange minusgrader og vind.

Jeg kler heller på for tidlig enn for sent, for å si det sånn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...