Gå til innhold
Hundesonen.no

Barney bitt ihjel


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Ingen syns det er greit at hunder dreper hverandre (bortsett fra mulig noen kriminelle...). Og de fleste syns at alle hunde-eiere bør ha full kontroll på hundene sine. Samtidig er der en del som mener de har kontroll, men som tydelig ikke har det vurdert utfra de uhellene som faktisk skjer. Og de som ikke har kontroll selv om de mener seg å ha det er gjerne de som ikke har selvinnsikt nok til å se at de burde hatt kobbel og ev munnkurv på pelsen. Ikke alle små hunder er gneldrebikkjer som går inn for å provosere andre hunder og de aller fleste store hunder er egentlig ganske ålreite dyr. Samtidig er hunder hunder og de agerer utfra sine instinkter på godt og vondt, med mindre eier setter begrensninger på dem.
Det hele koker som vanlig ned til at der er noen som ikke burde hatt hund overhodet. Totalt uavhengig på størrelsen til bikkja. Og de folka er sjelden mottakelige for oppdragelse, informasjon eller korreks. Og derfor skjer "uhell"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det som faktisk skjedde står greit beskrevet i artikkelen. Den bulleblandingen drepte en pomme. Faktisk. Knuste pommen så blodet til slutt sprutet ut av ørene dens.  Og jeg må helt ærlig si at je

Det er en utrolig tragisk hendelse som selvfølgelig ikke skulle ha skjedd. Jeg synes kanskje eier av angripende hund får litt vel mye hets? For vedkommende har selv sagt at hunden ikke har angrepet fø

Jeg mener, som alltid, at har du din egen hund i bånd og en løshund kommer bort til den - ja så er det ikke den eieren som har hunden i bånd som har skyld i eventuell konflikt. Skal loven tolkes dithe

Når bikkja har angrepet før, hvorfor i alle dager bruker ikke eier munnkurv og solid bånd på bikkja? Da kan den iallefall ikke ta livet av noen. Løs eller ikke, Pommen var som jeg skjønte på God Morgen Norge i dag, resturant eier sin hund, og den var innen for resturantens område da ulykka skjedde. 

Kreket som angrep er uansett avlivet, og godt er det. Håper eier får en feit og saftig bot for å ha giddet å eie en ulovlig hund. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en utrolig tragisk hendelse som selvfølgelig ikke skulle ha skjedd. Jeg synes kanskje eier av angripende hund får litt vel mye hets? For vedkommende har selv sagt at hunden ikke har angrepet før og hun så ikke den lille hunden som kom. Hun uttaler blant annet: 

Sitat

– Det er helt forferdelig det som har skjedd, og jeg er veldig lei meg. Hunden min har aldri gått til angrep før. Hva som gjorde at den plutselig angrep i går vet jeg ikke, men det kan henge sammen med at den for et par måneder siden ble angrepet av en liten hund, sier hun til VG.

Hvis man går med en hund som ikke tidligere har gått til angrep mot en annen hund, hvordan kan man da helgradere seg? Mener dere virkelig hun skulle gått med munnkurv på hunden "just in case"? Skal vi alle som har hunder som er store nok til å ta livet av en annen hund, går med munnkurv på våre hunder? Da måtte jeg hatt munnkurv på begge mine, for begge ville vært i stand til å drepe en liten hund om de ville det. 

Det er jo tydelig at eier synes dette er grusomt og hun samtykket til avliving av hunden uten noe om og men. Jeg ser en eier som tar ansvar når noe forferdelig har skjedd. Det er ikke nødvendigvis sånn at eier kan klandres for det som skjedde, hvis det er sant som hun sier at hunden ikke har angrepet en annen hund før. Hun sier jo også selv at den ble angrepet av en annen liten hund, og den lever sannsynligvis i beste velgående, siden det ikke står noe annet?

 

Jeg mener ikke å forsvare at hunden angrep og drepte en hund, det er grusomt og det er bra hunden ble avlivet, men jeg synes ikke det nødvendigvis gjør eier til en uansvarlig eier. Hun gikk jo faktisk hen og avlivet sin hund etter denne hendelsen. Det er ikke greit at en hund dreper en annen, men når man ikke har noen grunn for å tro at hunden er troende til dette og hendelsen på toppen av det hele sannsynligvis skjedde veldig fort, så er det litt vanskelig å si at eier er uansvarlig og ikke har kontroll? 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sprettballen skrev:

Det er en utrolig tragisk hendelse som selvfølgelig ikke skulle ha skjedd. Jeg synes kanskje eier av angripende hund får litt vel mye hets? For vedkommende har selv sagt at hunden ikke har angrepet før og hun så ikke den lille hunden som kom. Hun uttaler blant annet: 

Nå stoler jeg sånn ca såååååå -><- mye på hundeeieres evne til å vurdere sine egne hunder... og alle dem som uttaler at "hunden har aaaaaldri gjort det før" - vel - det viser seg veldig ofte at joda, det har de. Evt har de vist tegn på at noe kan skje helt uten at eier får det med seg. 

25 minutter siden, Sprettballen skrev:

Hun sier jo også selv at den ble angrepet av en annen liten hund, og den lever sannsynligvis i beste velgående, siden det ikke står noe annet?

En hund blir ikke drapshund av å ha blitt angrepet av en liten hund tidligere... da står det uansett veldig dårlig til med psyken, vil jeg mene. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Siri skrev:

Nå stoler jeg sånn ca såååååå -><- mye på hundeeieres evne til å vurdere sine egne hunder... og alle dem som uttaler at "hunden har aaaaaldri gjort det før" - vel - det viser seg veldig ofte at joda, det har de. Evt har de vist tegn på at noe kan skje helt uten at eier får det med seg. 

Hunden klarte jo å nappe tak i pommen uten at eier fikk det med seg, selv om den gikk i kort bånd også...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Hunden klarte jo å nappe tak i pommen uten at eier fikk det med seg, selv om den gikk i kort bånd også...

Jeg er helt enig med alle her , men på den andre siden om man ikke forventer at hunden skal reagere på andre går man ikke med øyne i nakken og raua kanskje. Ser pommen litt for sent uten å forvente at egen hund skal bry seg og så er det gjort. Men igjen , dette er vel kanskje en hund man forventer at skal reagere på andre hannhunder selv om de er ørsmå?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, yurij skrev:

Jeg er helt enig med alle her , men på den andre siden om man ikke forventer at hunden skal reagere på andre går man ikke med øyne i nakken og raua kanskje. Ser pommen litt for sent uten å forvente at egen hund skal bry seg og så er det gjort. Men igjen , dette er vel kanskje en hund man forventer at skal reagere på andre hannhunder selv om de er ørsmå?  

Poenget mitt er at jeg stiller spørsmål ved hvor kort det nevnte båndet var, om hunden klarte å få det til uten at eier reagerte. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Poenget mitt er at jeg stiller spørsmål ved hvor kort det nevnte båndet var, om hunden klarte å få det til uten at eier reagerte. 

Jeg tenkte mest på oppmerksomheten til eier , sorry :)  Ditt spørsmål kan vel bare eier svare på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1 November 2016 at 3:47 PM, Kangerlussuaq skrev:

Siter gjerne en person som har sagt det er ok i denne tråden? Nå lurer jeg litt på hva som diskuteres, virker som det er ca 5 separate diskusjoner som går parallellt vedsiden av hverandre uten at noen ser eller hører hva de andre sier/skriver.

Når man skal begynne å legge skyld på eier av den døde hunden, kan man jo begynne å lure. Jeg tror ingen direkte synes det er ok, men jeg har sett diskusjoner selv her inne med enkelte faste brukere som mener det ikke hadde vært så fryktelig ille om hunden deres tok livet av en liten hund og at det liksom bare er hunders natur at slikt skjer. (Noe som bokstavelig talt gjør meg kvalm av å tenke på.) Tydelig at det eksisterer et holdningsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yellow skrev:

Når man skal begynne å legge skyld på eier av den døde hunden, kan man jo begynne å lure. Jeg tror ingen direkte synes det er ok, men jeg har sett diskusjoner selv her inne med enkelte faste brukere som mener det ikke hadde vært så fryktelig ille om hunden deres tok livet av en liten hund og at det liksom bare er hunders natur at slikt skjer. (Noe som bokstavelig talt gjør meg kvalm av å tenke på.) Tydelig at det eksisterer et holdningsproblem.

Hvorfor diskuteres ikke det direkte med de som sier det da? I stedet for å brukes som argument mot alle som ikke sier det, men som diskuterer andre aspekter ved saken? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvorfor diskuteres ikke det direkte med de som sier det da? I stedet for å brukes som argument mot alle som ikke sier det, men som diskuterer andre aspekter ved saken? :P

Som sagt: Kan begynne å lure når andre begynner å legge skyld på offeret i saken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...