Gå til innhold
Hundesonen.no

Økologiske egg inneholder mer giftstoffer enn konvensjonelle

Recommended Posts

Skrevet
1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Selvfølgelig er det som i en bedrift. Poenget mitt var ganske enkelt at jeg synes det er leit at vi på verdensbasis har redusert levende vesener til et økonomisk objekt - hvor man ikke har noen skrupler for å gå på akkord for velbefinnende til disse *levende, tenkende, følende individene* til fordel for *døde, kalde, følelsesløse, penger*. Det er selvsagt ingen enkle løsninger på det, men jeg følte bare for å ytre hvor forb**** leit jeg synes det er.

Helt enig. Men tenk hvor heldige vi er som bor i Norge . Nesten alle har en bonde borti veien hvor dyra har det bra og som man kan handle av!  

• Like 3
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er omdiskutert. Minstekravet hos økologisk er 3 døgn mener jeg, men de jeg har snakket med velger enten å ta dem før eller la dem gå myye lenger, nettopp fordi at etter 3 døgn er båndet mellom mor

Jeg tror jeg har lest det meste som ble skrevet etter den episoden av Folkeopplysningen, og jeg har absolutt ikke tenkt å slutte å kjøpe økologisk, for å si det sånn. Men det er en interessant diskusj

Jeg tenker at det på mange måter er supert at konvensjonelt i Norge er så bra at det er få ting som skiller det fra økologis, det sier jo litt om landbruket i Norge. Utlandet (annet enn Sverige) er he

Skrevet
5 timer siden, yurij skrev:

Og "så naturlig som mulig" i forbindelse med dyrehold blir man jo helt kvalm av . " Seriøst!"   Alle dyr burde ha det som pelsdyra! :sheldon:

et naturlig liv altså et liv ute i naturen innebærer knallhard konkurranse, til tider matmangel, fare for rovdyr (hvis man er et byttedyr selv). For et hundedyr ville et naturlig liv være å måtte få tak i mat selv (inkl jakt og avliving av bytter), konkurranse, osv. Et naturlig liv er ikke bare fryd og gammen. 

• Like 2