Gå til innhold
Hundesonen.no

Liker-knappen


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mens jeg liker liker-knappen. Hvis noen skriver noe morsomt, trykker jeg liker i stedet for å sitere og skrive "haha". Hvis noen skriver noe koselig, trykker jeg liker i stedet for å skrive "å, så hyg

Jeg blir sprø jeg av fora uten like-funksjon hvor du har 5 sider med "Enig!", or påfølgende masse-sitering fra originalposteren som responderer med takk/smiley/etc til alle som responderte til vedkomm

Hvis man ikke liker "liker"-knappen så er det bare å la være å bruke den. Jeg synes det er fint med den knappen. Det er mange som leser, men skriver lite her inne. Uten knappen vil disse bli helt usyn

7 minutter siden, Line skrev:

Du mener TS valgte bort sonen på grunn av Liker-knappen? Eller fordi man ikke var enige i synspunktene?

Selvsagt mener jeg ikke det, jeg mener den samlede gjengen som postet bilder av popcornspising og andre gifer, som latterliggjorde andres meninger og som ikke brydde seg om å si "hei, velkommen" - men heller følte seg truet og reagerte hostilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Selvsagt mener jeg ikke det, jeg mener den samlede gjengen som postet bilder av popcornspising og andre gifer, som latterliggjorde andres meninger og som ikke brydde seg om å si "hei, velkommen" - men heller følte seg truet og reagerte hostilt.

Vedkommende ble da ønsket svært velkommen i AN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Hvor er forresten alle de hostile, popcorn innleggene? Er tråden moderert?

Hvor mange velkommen-innlegg skal til for at det er en akseptabel velkomst da? 

Sa jeg at det var i denne tråden alene? Nei. Vedkommende deltok i flere andre tråder, hvor behandlingen var lik.

Dette blir for dumt, alle som leste trådene kunne kjenne på hvordan den dominerende gruppen på sonen hadde bestemt seg for at dette var en omega-ulv og skulle ha den ut. Det klarte de også. Så som jeg sa; gratulerer. 

Og om man ikke ser det, så sier det egentlig mest om menneskene bak nickene - more than anything. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Sa jeg at det var i denne tråden alene? Nei. Vedkommende deltok i flere andre tråder, hvor behandlingen var lik.

Dette blir for dumt, alle som leste trådene kunne kjenne på hvordan den dominerende gruppen på sonen hadde bestemt seg for at dette var en omega-ulv og skulle ha den ut. Det klarte de også. Så som jeg sa; gratulerer. 

Og om man ikke ser det, så sier det egentlig mest om menneskene bak nickene - more than anything. 

For å kunne gjøre meg opp noen mening om akkurat den påstanden hadde det vært fint å kunne lese gjennom de trådene. Hvis man som fersk på Sonen går inn i Debattkjelleren og ytrer en mindre lur mening om trening, hva som er godt hundehold, o.l så bør man tåle å få svar. Og med mindre lur mening tenker jeg en type trening og hundehold som helt klart bryter med både sunn fornuft og hundenes ve og vel. 
(Og nei, jeg påstår ikke at det er blitt gjort fra TS sin side, det var eksempler!)
_______________________________________________________________________

Jeg har lurt på hva som var problemet med Liker-knappen og egentlig oversett denne tråden helt frem til det dukket opp på høyre side her at folk har blitt skviset ut, og ikke har blitt tatt godt i mot. 
Såvidt jeg husker så var det flere som ønsket TS her velkommen i AN-tråden. Kanskje ikke alle 25 som følger den og som er inne å leser i den, men helt ærlig; Hvor mange her får med seg ALT som skjer der og faktisk klarer å uttrykke støtte, medfølelse, og ønske velkommen i hvert tilfelle det kunne falt seg naturlig? 
Det i seg selv bør ikke sees på som et mål på hva som er å bli godt mottatt, eller å føle seg velkommen. 
Selv falt jeg inn i AN-tråden ganske tilfeldig for et års tid siden. Har verken følt meg hetset, utstøtt, eller latterliggjort der. Ikke alltid jeg er enig med alle der, og det er ikke alle som er enig med meg heller. Hvordan man velger å forholde seg til det er opp til en hver. 
Liker-trykkene henger nok løsere i AN-tråden, og i bildetrådene. Men hva så? Det er uformelt, og det er variert innhold. Det deles bilder, gleder, sorger, og alt hva man kan tenke seg. So what? Man trykker på knappen fordi noe er morsomt, fordi det er et pent bilde, eller fordi man er enig, eller gir støtte. Det man IKKE trykker på Liker-knappen for er fordi man har til hensikt å fryse noen ut. 

I de andre kategoriene om helse og sykdommer, trening og atferd, +++ er det vel slik at dersom man ikke har noe å tilføre debatten eller innlegget så er det like greit å si seg enig med å trykke på Liker-knappen. 

Hvis spørsmålet i en tråd er "hunden min tisser mer enn normalt og sover mye" og man får hundreogsnørrogførti svar som går på at det kan være både UVI og nyreproblemer, og at man må oppsøke veterinær... Da hadde det også vært irriterende, ikke sant? Så hvorfor ikke bare si seg enig i ett eller to slike svar ved å trykke på en knapp? 

Poenget mitt her er at den knappen tilfører ikke noe negativt i hvert fall. Så hvorfor er det et så stort problem at den er der? 
Ja, man sier seg enig i ting. Ja, man trykker på den fordi noe er morsomt, eller som andre her har sagt så er det et velformulert innlegg med gode poenger. 
Hva folk mener med Liker-trykket sitt bør være relativt greit å se ut fra innholdet i innlegget som får det, eller? 

Det at flere av oss kjenner hverandre privat og har kontakt på FB, Instagram, eller i det daglige ser jeg heller ikke noe stort problem i. Hvis det er det at de som kjenner hverandre gir hverandre liker-klikk i debatter så er det vel av den enkle årsaken at de har et grunnleggende likt syn på hundehold, trening, avl, osv? Jeg ville i hvert fall ikke pleiet kontakt med noen som trente hunden med strømhalsbånd, vold, eller som helt bestemt mener at det er helt OK å ta to vilkårlige hunder, parre dem, og kalle seg for oppdretter. 
Den type folk vil jeg ikke assosiere meg ute i det virkelige liv, og den type uttalelser ville ikke fått noen Like fra meg hverken her eller på FB. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Sa jeg at det var i denne tråden alene? Nei. Vedkommende deltok i flere andre tråder, hvor behandlingen var lik.

Dette blir for dumt, alle som leste trådene kunne kjenne på hvordan den dominerende gruppen på sonen hadde bestemt seg for at dette var en omega-ulv og skulle ha den ut. Det klarte de også. Så som jeg sa; gratulerer. 

Og om man ikke ser det, så sier det egentlig mest om menneskene bak nickene - more than anything. 

Jeg er jo enig i at man helst skal behandle hverandre med respekt, også i diskusjoner. Siden jeg har deltatt i en av diskusjonene som kan ha bidratt til at denne brukeren nå ha valgt å forlate åstedet så må jeg dog si til mitt og andres forsvar at vedkommende kom inn som en virvelvind med en tilsynelatende forventning om at han visste bedre enn de fleste, til tross for at rådene og påstandene hans strider mot allmenn oppfatning om hund og hundetrening (med mindre man bor i en Nordenstam-boble). Ja, han ble kanskje litt flåset med pga attituden og meningene, men ikke mer enn man må regne med å tåle i en diskusjon. For min egen del forstår jeg iallfall ikke hvordan jeg kunne diskutert snillere uten å bare jatte med ham, og sånne meninger/råd kan faktisk ikke få stå uimotsagt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
4 timer siden, Joachim skrev:

 

Dæven det gikk fort. Bare å gratulere, tilbake til trygge gode gamle sonen. Ingen grunn til å stoppe opp og tenke seg om. Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
29 minutter siden, Helianthus skrev:

Jeg er jo enig i at man helst skal behandle hverandre med respekt, også i diskusjoner. Siden jeg har deltatt i en av diskusjonene som kan ha bidratt til at denne brukeren nå ha valgt å forlate åstedet så må jeg dog si til mitt og andres forsvar at vedkommende kom inn som en virvelvind med en tilsynelatende forventning om at han visste bedre enn de fleste, til tross for at rådene og påstandene hans strider mot allmenn oppfatning om hund og hundetrening (med mindre man bor i en Nordenstam-boble). Ja, han ble kanskje litt flåset med pga attituden og meningene, men ikke mer enn man må regne med å tåle i en diskusjon. For min egen del forstår jeg iallfall ikke hvordan jeg kunne diskutert snillere uten å bare jatte med ham, og sånne meninger/råd kan faktisk ikke få stå uimotsagt.

Jeg har lest den ene tråden nå om trening og atferd. Jeg er rett og slett sjokkert over at det fortsatt finnes noen under 60 år som selv tror på alt det våset om lederskap og det at hundene vil kontrollere oss. 
Etter å ha lest den er jeg helt enig med deg; det var ikke annet enn hva vedkommende må forvente når han slenger ut teorier som går på dominans og undertrykkelse av hunden som eneste måten å løse problemer på. 

Hvis motstand mot undertrykkelse av hunder, eller hvilke som helst individer, er det samme som å fryse ut noen så gir jeg opp. Slike holdninger og "treningsmetoder" som ble presentert der er ikke noe som skal stå uimotsagt. Vi er kommet langt lengre nå, og dette er på vei ut. Eller rettere sagt har det vært ute veldig lenge! 
 

27 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Som jeg sa, dere fikk vedkommende helt frosset ut av forumet, mission accomplished :) 

At vedkommende ikke tålte å bli motsagt når han presenterer huleboer-trening og teorier fra 19-pil-og-bue får stå for hans egen regning. 
Det er forskjell på å motsi negative metoder som bare vil føre til at hunden en dag forsvarer seg selv, og det å fryse ut noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2016 at 9:21 PM, Gjest skrev:

Progresjon og utvikling i samfunnet er positivt og viktig i mine øyne, men tydelig er det noe ubehagelig eller ukjent for deg. Vi får heller være enig om å være uenig.

Nå kan det hende tråden er moderert, men jeg kan ikke finne et eneste innlegg her inne hvor noen har vært utrivelige i svarene sine til TS. TS derimot var vel ikke akkurat noen helgen i dette svaret til Emilie? Jeg ser mange som er uenige og skriver at de liker knappen eller ikke har noe i mot den, og såpass må man tåle på et forum, at folk er uenig med seg. 

Ingen her inne er ufine. Hva som har skjedd i andre tråder skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har sett den aktuelle tråden.

Kanger derimot er jo meget ivrig på å opplyse sonen-brukere om hvor uopplyste vi er som bruker liker-knappen i hytt og gevær og i tillegg på innlegg med faktafeil! Tenke seg til :shocked: 

Å anklage alle som har svart i denne tråden for å aktivt være med på en skjult agenda for å fryse ut TS, DET er ufint det! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Nå kan det hende tråden er moderert, men jeg kan ikke finne et eneste innlegg her inne hvor noen har vært utrivelige i svarene sine til TS. TS derimot var vel ikke akkurat noen helgen i dette svaret til Emilie? Jeg ser mange som er uenige og skriver at de liker knappen eller ikke har noe i mot den, og såpass må man tåle på et forum, at folk er uenig med seg. 

Ingen her inne er ufine. Hva som har skjedd i andre tråder skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har sett den aktuelle tråden.

Kanger derimot er jo meget ivrig på å opplyse sonen-brukere om hvor uopplyste vi er som bruker liker-knappen i hytt og gevær og i tillegg på innlegg med faktafeil! Tenke seg til :shocked: 

Å anklage alle som har svart i denne tråden for å aktivt være med på en skjult agenda for å fryse ut TS, DET er ufint det! 

 

Her var det mye rart, var det meningen at ting skulle være så usammenhengende? Hva er det du vil fram til?

1) Det er allerede skrevet at det ikke er denne tråden alene som står som skygge etter nok en utfrysning av noen som har andre meninger enn det "majoriteten" har. I det ene øyeblikket sier du du har lest gjennom denne tråden, og i det neste klarer du altså å etterspørre noe som allerede er avkreftet tidligere i tråden. Enten har du ikke lest tråden, eller så leste du bare de tingene du ville. Ikke vet jeg.

2) Deretter sier du "ingen her inne er ufine" uten å komme med en begrunnelse, tvert i mot bekrefter du at du ikke engang har lest de andre trådene som er bakgrunn for hvorfor vedkommende meldte seg ut. Du har altså ingen bakgrunn til å uttale deg om saken, allikevel gjør du det. 

3) Plutselig kommer jeg inn i bildet, og en annen sak om hvordan folk ikke forholder seg til fakta når de trykker like-knappen omtales. Jeg vet ikke hva slags relevans det har i din sammenheng, eller hva du vil meg.

4) Avslutningsvis bygger du en stråmann om at alle som har deltatt i denne tråden er blitt anklaget for noe. Ingen har anklaget noen for noe, så her er det bare å roe ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

4) Avslutningsvis bygger du en stråmann om at alle som har deltatt i denne tråden er blitt anklaget for noe. Ingen har anklaget noen for noe, så her er det bare å roe ned :) 

Kanskje ikke alle, det er mye greiere med den diffuse "dere", og det er helt åpenbart anklager om å fryse ut en ny forumbruker. Så dårlig hukommelse har du vel ikke at du ikke husker hva du skreiv for 5 timer siden?  

5 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Som jeg sa, dere fikk vedkommende helt frosset ut av forumet, mission accomplished :) 

 

5 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Sa jeg at det var i denne tråden alene? Nei. Vedkommende deltok i flere andre tråder, hvor behandlingen var lik.

Dette blir for dumt, alle som leste trådene kunne kjenne på hvordan den dominerende gruppen på sonen hadde bestemt seg for at dette var en omega-ulv og skulle ha den ut. Det klarte de også. Så som jeg sa; gratulerer. 

Og om man ikke ser det, så sier det egentlig mest om menneskene bak nickene - more than anything. 

Seriøst? Omega-ulv? Og igjen, denne diffuse "de", den dominerende gruppen på sonen. Hvem er det egentlig? De som ikke tror på lederskapsteorier (og derfor ikke burde ha noe i mot såkalte omega-ulver)? Det er et kontroversielt tema som ganske mange mener noe om, og TS gikk hardt ut selv med sine meninger om kunnskapsnivået på de som svarte, så at han var en "omega-ulv" tviler jeg på han er enig med deg i. 

Det er interessant at måten å lage god stemning på forumet er å klage på hvordan alle andre oppfører seg - nei vent, ikke alle andre. "De", "dere" og "den dominerende gruppen" er det.  Selvinnsikt kan være greit en gang i mellom det og. Gjør som Michael Jackson, start med mannen i speilet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord... Tone, plis slutt å lese fanden på veggen og tillegge meg så mange meninger jeg ikke har. Vet ikke hva det er som motiverer deg, om det er en slags retaliation og gleden av å få komme med "se deg sjæl i speilet".... Ich weiss nicht. Noe må det være, for det er ganske langt du strekker det i kreativitetens tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Oh lord... Tone, plis slutt å lese fanden på veggen og tillegge meg så mange meninger jeg ikke har. Vet ikke hva det er som motiverer deg, om det er en slags retaliation og gleden av å få komme med "se deg sjæl i speilet".... Ich weiss nicht. Noe må det være, for det er ganske langt du strekker det i kreativitetens tegn.

Tillegger jeg deg meninger du ikke har? Mener du ikke at "dere" har frosset ut TS allikevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Her var det mye rart, var det meningen at ting skulle være så usammenhengende? Hva er det du vil fram til?

1) Det er allerede skrevet at det ikke er denne tråden alene som står som skygge etter nok en utfrysning av noen som har andre meninger enn det "majoriteten" har. I det ene øyeblikket sier du du har lest gjennom denne tråden, og i det neste klarer du altså å etterspørre noe som allerede er avkreftet tidligere i tråden. Enten har du ikke lest tråden, eller så leste du bare de tingene du ville. Ikke vet jeg.

2) Deretter sier du "ingen her inne er ufine" uten å komme med en begrunnelse, tvert i mot bekrefter du at du ikke engang har lest de andre trådene som er bakgrunn for hvorfor vedkommende meldte seg ut. Du har altså ingen bakgrunn til å uttale deg om saken, allikevel gjør du det. 

3) Plutselig kommer jeg inn i bildet, og en annen sak om hvordan folk ikke forholder seg til fakta når de trykker like-knappen omtales. Jeg vet ikke hva slags relevans det har i din sammenheng, eller hva du vil meg.

4) Avslutningsvis bygger du en stråmann om at alle som har deltatt i denne tråden er blitt anklaget for noe. Ingen har anklaget noen for noe, så her er det bare å roe ned :) 

Jeg ville bare ytre min mening om saken i denne tråden, synd at det fremstår som usammenhengende, jeg er ikke så god på å skrive bestandig. 

1) Jeg har lest hele tråden, og kan ikke finne noe sted at noen har vært ufine mot TS i denne tråden.  Du skriver "Ikke denne tråden alene", virket for meg fremstår som at denne tråden også er en del av det.

2) Den dårlige stemninga som lages her inne må flere ta ansvar for. Å gå nedlatende ut mot folket på sonen hjelper ikke. 

3) Ikke? Så du har ikke skrevet at folk på forumet har fått nok et nytt medlem fryst ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Tillegger jeg deg meninger du ikke har? Mener du ikke at "dere" har frosset ut TS allikevel? 

Sorry, jeg orker ikke denne quote-oppdelings-frenzyen og påfølgende flisespikkingdebatt hvor jeg må argumentere for hvorfor det jeg skriver betyr det jeg mente, og ikke det du mener at det betyr. Vi vet hvordan det går og hvordan det ender, tid og energi spart for oss begge.

25 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg ville bare ytre min mening om saken i denne tråden, synd at det fremstår som usammenhengende, jeg er ikke så god på å skrive bestandig. 

1) Jeg har lest hele tråden, og kan ikke finne noe sted at noen har vært ufine mot TS i denne tråden.  Du skriver "Ikke denne tråden alene", virket for meg fremstår som at denne tråden også er en del av det.

2) Den dårlige stemninga som lages her inne må flere ta ansvar for. Å gå nedlatende ut mot folket på sonen hjelper ikke. 

3) Ikke? Så du har ikke skrevet at folk på forumet har fått nok et nytt medlem fryst ut?

1) Du vil åpenbart ikke se det, så da er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å si at nei nei :)

2) Elegant å forsøke å snu kritikk mot kritikerene.

3) Jeg forstår enda ikke hva dette har med min holdning til like-knappen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Sorry, jeg orker ikke denne quote-oppdelings-frenzyen og påfølgende flisespikkingdebatt hvor jeg må argumentere for hvorfor det jeg skriver betyr det jeg mente, og ikke det du mener at det betyr. Vi vet hvordan det går og hvordan det ender, tid og energi spart for oss begge.

Veit du hva som ville vært enda mer tidsbesparende? Å ikke skrive ting du ikke kan stå for i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ungene har bikka 12 uker. 4 av 6 har reist ❤️ nr 5 reiser i morgen ❤️ Laabanden Can't Belive It- Hektor. Eneste som ikke er solgt 🤣 Laabanden Can You Be My Hero- Enzo Laabanden Can't Let You Go- Nils - reiser til @Pixina 
    • Jeg har k-testa og mh teste kan mellomste. Hun yngste er tatt mh på. Kommer til og fortsette med det så langt det lar seg gjøre. I hvertfall en av delene
    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...