Gå til innhold
Hundesonen.no

Hovnet labb


Taz

Recommended Posts

Diego har tygd på labben sin og laget ett par sår som ikke får sjangs til å gro pga han bare tygger på de med engang han får sjangsen.

Men pga labben hans har hovnet opp kan jeg ikke ta på bandasje før hevelsen har gått ned, og jeg kan ikke sitte å våke over Diego til såret gror eller til hevelsen går ned.

Så hva kan jeg gjøre?

Kan kjøpe krage, men som sagt ikke før mandag.

Forslag?

(Klørne til Diego ser bare merkelige ut grunnet han sliter de ned ujevnt)

Ja, en ting til. Har klippet vekk all pelsen rundt såret.

Måtte bare si det i tilfelle dere begynte å lure på hva som har skjedd. Hehe

Også er såret faktisk værre enn det du ser på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke ta på bandasje før labben blir liten igjen?

Er vel bedre med løs bandasje enn ingen bandasje? :)

Hørtes egentlig litt skummelt ut at labben er hoven, hvis det ikke er andre grunner til det.

Ville absolutt bandasjert hvis tyggingen er grunnen, ellers vil vel ikke hevelsen gå ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke ta på bandasje før labben blir liten igjen?

Er vel bedre med løs bandasje enn ingen bandasje? :o

Hørtes egentlig litt skummelt ut at labben er hoven, hvis det ikke er andre grunner til det.

Ville absolutt bandasjert hvis tyggingen er grunnen, ellers vil vel ikke hevelsen gå ned?

Vet egentligt ikke hvorfor labben er hoven, men mest sannsynlig pga Silje skulle

hjelpe meg å bandasjere han i går, også ble det litt for stramt.

Men burde ikke hevelsen gå ned etter en liten stund da??

(Han er enda litt hoven)

Så derfor var jeg veldig skeptisk til å bandasjere han før hevelsen gikk ned.

Men valgte tilslutt å ta litt bandasje rundt, men veldig løst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentligt ikke hvorfor labben er hoven, men mest sannsynlig pga Silje skulle

hjelpe meg å bandasjere han i går, også ble det litt for stramt.

Men burde ikke hevelsen gå ned etter en liten stund da??

(Han er enda litt hoven)

Så derfor var jeg veldig skeptisk til å bandasjere han før hevelsen gikk ned.

Men valgte tilslutt å ta litt bandasje rundt, men veldig løst..

Hevelsen går vel ned så snart årsaken til den forsvinner.

Om "stellet" er årsaken, vil det jo ikke forsvinne så lenge han får tygge på det.

Synes likevel det høres litt skummelt ut..

Hvis det ikke går over når han hindres i å stelle, ville jeg tatt ham til vetten for en sjekk av hva som foregår. Kan jo være skade, infeksjon, eller noe annet "morsomt".

Løs, luftig bandasje er sikkert lurt. :o Eller så får du ta på ham en genser eller kanskje bare en genserarm som du fester ved labben og skulderen, alt etter hva du gidder, får til og får dyret til å finne seg i. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å smøre på Brulidine sår krem som du får kjøpt på Apoteket (helt utrolig flott kerm) også satt på sokk eller bandasjert med gasbind.

Men for all del IKKE bandasjer for stramt, da mister labben blodtilførsel og det er ikke bra for poten og den hovner opp, som den allerede har gjort.

Jeg ville strøket litt forsiktig oppover labben der det ikke er sår for å få igang blodomløpet igjen, rundt labben ville jeg knadd litt løst, hvis han ikke er kilen så masser mellom hver tå og inni labben, dette er delig for han og du vil få ned hevelsen. ;) Gjør dette morgen og kveld. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...