Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gikk det på NBHKs valpeshow i dag?


Bee

Recommended Posts

Regner med at det var flere hundesonenbrukere der i dag. Fortell hvordan det gikk da:D

Dette var Mias (og mitt) andre valpeshow. Forrige gang fikk vi minus for lite ringtrening, men mye skryt for resten. I dag gikk det supert i enkeltbedømningen. Hun viste seg frem eksemplarisk (spes med tanke på at vi har fått rent lite):Hun var eneste i klassen og fikk BIR. I gruppebedømingen var det som om Mia var overttrøtt og sliten. Travet knapt, skulle bare hoppe og spang ujenvt. I og med at det var forsikelser ble det litt lenge for henne, hun fikk slappet av en time i bilen, men det ble for lite. Fikk resevre, og det er helt ok.

Kritikken:

"5,5 mnd tispe kraftig. Rasetypisk hode med MG uttrykk. MG hals, sterk rygg, lend. Prima kryss, MG underlinje. G forbryst for alderen. MG vinkler. Prima gemytt. Korrekt bitt. Prima pels. Gode Bevegelser"

Dommeren var imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Da så jeg deg, hehe... Men ikke alltid greit å huske hvem som er der og rasen de har da... Jeg fløy forøvrig rundt med blå barnevogn og en sobel sheltie :)

Stilte ikke selv, men BIR sheltie ble Thoco's U2 "Bono", som var helskjønn. Blå gutt. Var bare 2 sheltier som stilte da, ham og ei sobel tispe som ikke helt ville vise seg. Ellers fikk Saeta flørta med mange hunder, deriblant en liten chi som hun villig stilte seg opp for ;) Det var litt av et syn... (han takka jo ikke nei akkurat)

Møtte forresten Stine Marie, Atheo så jeg på avstand. Også så jeg Marie og Ask akkurat da jeg kom, og møtte ellers flere gamle kjente, noen ganske uventet å møte på en hundeutstilling, men artig fordet ;)

Flere resultater?? Om noen fikk med seg gruppa i Gr.1 er det interessant ;)

Bilder av BIR-sheltie, Thoco's U2

i95239417_9199_2.jpg

i96448646_48943_2.jpg

Litt kornete ettersom blitzen ikke rakk fram, menmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Da så jeg deg, hehe... Men ikke alltid greit å huske hvem som er der og rasen de har da... Jeg fløy forøvrig rundt med blå barnevogn og en sobel sheltie :)

Stilte ikke selv, men BIR sheltie ble Thoco's U2 "Bono", som var helskjønn. Blå gutt. Var bare 2 sheltier som stilte da, ham og ei sobel tispe som ikke helt ville vise seg. Ellers fikk Saeta flørta med mange hunder, deriblant en liten chi som hun villig stilte seg opp for ;) Det var litt av et syn... (han takka jo ikke nei akkurat)

Møtte forresten Stine Marie, Atheo så jeg på avstand. Også så jeg Marie og Ask akkurat da jeg kom, og møtte ellers flere gamle kjente, noen ganske uventet å møte på en hundeutstilling, men artig fordet ;)

Flere resultater?? Om noen fikk med seg gruppa i Gr.1 er det interessant ;)

Bilder av BIR-sheltie, Thoco's U2

i95239417_9199_2.jpg

i96448646_48943_2.jpg

Litt kornete ettersom blitzen ikke rakk fram, menmen..

Hehe, da hilste min hund på din hund, pluss mange flere hunder da. :P

Ellers gikk det ganske bra i dag, selv om vi ikke ble BIR. Men fikk en veldig god kritikk. Vi ble slått av en nydelig gul labrador dessverre.

Kritikken vi fikk var (8 mnd):

- MG type.

- For alderen godt hode.

- God kraftig hals.

- Bred kraftig lend.

- MG kryss.

- MG vinkler frem/bak.

- Prima underlinje.

- Prima gemytt.

- Korr. bitt.

- Gode bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ganske bra, ble BIR, men røyk ut først i gruppefinalen. Men er fornøyd, Fiona var jo kjempe tålmodig å la seg til å sove.

Hahahaha Stine å Marie:Oii oii hunden din er løs :)

Hehe.. Ja, du kan ikke "slippe" løs hunden din på valpeshow vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheo vant sin klasse, men gikk ut mot en hannhund i klassen 6-9 mnd. Pga av et hengøre... Men fikk flotte kritikker... Synes iallefall vi!

Her er hans kritikker:

Tiltalende helhet, bra prop hode/snute, meget godt utvikla underkjeve, ønskes mørkere pigment på nese.

Meget god hals, skulder, rygglinje, meget godt forbryst, meget god benstilling, meget godt vinklet for og bak, aning myke mellomhender. Beveger seg tidvis rasetypisk fra siden, nå bli mer stabil for og bak.

Herlig temperament!

(Høyre øre bør sette seg opp med alderen)

Forresten Bee: da så jeg deg og hunden din! :o

Sikla over den ja! :o Herlig valp!

Jeg så whippetene, men vet ikke om jeg så Ike da... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Grattis alle sammen :o

Så Stine og Atheo, Stine og Kira, Også trur jeg at jeg så Victoria med Fiona, og Tonje og Ike...Hvis du Tonje er blond? Og Ike hadde et dekken med husker ikke farge, så så jeg dere :o

HeHe..Men en flott utstilling :o

Neste valpeshow på Dora; 5. Mars..Hvem som skal stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...