Gå til innhold
Hundesonen.no

Rose-Maries tre hundar stals från hundutställning: Jag är så ledsen


Ingidano
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, yurij skrev:

Er det ikke litt pussig å gå ifra hundene uten tilsyn i bur på utstillingsområde?

Tja jeg har gjort det flere ganger. Når jeg må avgårde for å tisse, handle andre sine hunder og det ikke lar seg gjøre flytte burene til mine, eller kjøpe mat osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Belgerpia skrev:

Vi gjør jo det hele tiden  - og inntil relativt nylig gikk man fra alt av verdisaker også. 

Ja, man gjør jo det... jeg oppdaget at jeg hadde lagt fra meg mobilen min på toppen av ett av burene nå på søndag, da jeg gikk for å lufte en av hundene.... Den lå der like fin da jeg kom tilbake, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri nølt på ordinære utstillinger i Norge å gå fra bur/grinder med hunder, og alle tingene mine - jeg har bare tatt med veska med lommebok og mobil, og eventuelt kamera. 

Jeg blir ikke borte i timesvis, men jeg kan som i denne artikkelen gå fra de for å følge bedømmelsen i en ring rett bortenfor, for å gå på do, handle mat, og slikt. 

Derimot har jeg ikke gjort det med like lett hjerte når jeg har stilt i utlandet, da har jeg holdt meg mer innenfor synsradius, eventuelt spurt noen om å se etter hundene mens jeg løper på do. Men jeg er mer avslappet på en rasespesial i Østerrike enn jeg er på en Europavinner i Sveits - størrelsesforhold og "familiebåndene" påvirker, selv om drittsekker finnes i alle miljø. 

Jeg har blitt advart mot å dra alene på utstilling i visse land, men stort sett går det jo bra. Selv om jeg tar mer forbehold i utlandet enn hjemme. Det er tross alt veldig sjelden en hører om hunder som blir stjålet i Norden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da er det sikkert meg som er rar :/ Nasjonal utstilling i Sverige drar fort like mange hunder og folk som internasjonal her hjemme, kunne aldri falt meg inn å gå fra hundene i bur på plassen ? Går gjerne fra ulåst bil med alt av verdisaker på prøver men de er alltid langt uti gokk og kun et titalls hunder pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...