Eilmik Skrevet 3. August 2016 Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 Fikk en elghund for 2 uker siden. Så fort deb ser mennesker, hunder, syklister eller andre dyr klikker det for han og han bjeffer og drar i båndet. Vi har jobbet med det hver eneste dag siden vi fikk han, men det blir bare verre. Idag har han dratt så hardt at han står på bakbena og istad hoppa han opp etter meg mens vi var på tur og han begynte å bjeffe. Vi har forsøkt å avlede med godbiter, ignorere, gå annen vei, være streng, men fungerer ikke. Vet at 2 uker ikke er lenge, men jeg er så sliten nå! Han hører ikke på navnet sitt heller. Vi aktiviserer han hjemme, trener mentaltrening osv., men føler det bare blir verre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornal Skrevet 3. August 2016 Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 Er dette en voksen hund eller en valp/unghund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilmik Skrevet 3. August 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 En valp på 18 uker. Fikk han da han var 16 uker, og tror ikke han ble noe særlig sosialisert før vi henta han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornal Skrevet 3. August 2016 Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 Da ville jeg startet hele sosialiseringsprosessen på nytt. Du må nesten regne med at dette vil ta lengre tid siden du er utenfor den beste pregningsperioden, men det lar seg gjøre. Jeg ville også startet med kontakttrening i omgivelser som valpen er trygg på, og så jobbet med det på steder der du kan øke forstyrrelsene gradvis. Har du kontakt med han med forstyrrelser, så vil du også klare å få bukt med mye av utaggeringen i båndet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 3. August 2016 Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 Gi han mer avstand. Trenger han 200 meter fra forstyrrelsen for å være kontaktbar/trenbar, så gir du han 200 meter. Belønn masse når hunden tar kontakt med deg fremfor å fokusere på forstyrrelsen. Så kan du gradvis trene med mindre avstand. Ikke alle hunder takler å passere forstyrrelser veldig tett uansett, selv min (som jeg vil påstå er godt trent på passering) må i alle fall ha et par-tre meter for å holde kontakten med meg og ikke fokusere på andre mennesker/hunder/skiløpere/syklister/whatever. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 3. August 2016 Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 Valpekurs kan også være en god idé både for ham og dere. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilmik Skrevet 3. August 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 Vi går på valpekurs. Andre kurskveld idag, men har ikke merket noen bedring siden forrige gang, heller forverring. Er ikke så lett å ha god avstand alltid. Han må gjerne dra litt, men den bjeffinga ...! Det er så ille nå at hvis vi åpner døra for å gå på tur/ ut og tisse etc., og noen sykler forbi eller står å prater i nærheten klikker det for han! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 3. August 2016 Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 Hva gjør du/dere når han begynner å bjeffe da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilmik Skrevet 3. August 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 5 minutter siden, Line skrev: Hva gjør du/dere når han begynner å bjeffe da? Les hovedinnlegget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 3. August 2016 Rapporter Share Skrevet 3. August 2016 9 minutter siden, Eilmik skrev: Les hovedinnlegget Så dere prøver forskjellige ting hver gang eller flere ting samtidig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts