Wilhelmina Skrevet 1. August 2016 Rapporter Share Skrevet 1. August 2016 Ettersom jeg skulle kjøre fra Muonio (Finland) hjem til Tromsø i dag, passet det jo bra med en liten EFIT 07 (finsk tid): Morgenlufting i Muonio. På andre sida av elva er Sverige. 08 (finsk tid): Klar til avgang! Farvel for denne gang, Harriniva. 09 (finsk tid): Et eller annet sted i finske lappland. Bare skog overalt. Og rein. Mye fint sporterreng, da 10 (finsk tid): Karesuando. En souvenirbutikk og en bensinstasjon, og det var det. Next! 11 (finsk tid): I Finland tror man på at veier skal gå rett frem. 12 (finsk tid): Turområde ved Kilpisjärvi Min "go to" turplass når jeg blir lei av pottitlandet og trenger litt miljøforandring. Akkurat passelig langt hjemmefra for en dagstur. (Og mye triveligere når det ikke pissregner ) 12 (norsk tid): Tilbake i gamlelandet, og dermed ble klokka 12 en gang til ettersom Finland ligger en time foran. Hav og fjell og veier som definitivt ikke går rett frem 13 (norsk tid): Nordkjosbotn, eller Vollan. Obligatorisk stoppested. Her finnes det to bensinstasjoner, to matbutikker og ikke minst Vollan Gjestestue der man trodde det kunne ligge et lik i grunnmuren. Ja, også denne fine statuen da. 14 (norsk tid): Home sweet home! Sliten frøken etter 5 dager på veien. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunlily Skrevet 1. August 2016 Rapporter Share Skrevet 1. August 2016 Nå fikk jeg hjemlengsel... Ikke at jeg kommer fra verken Troms eller Finland, men Finnmark har jo omtrent helt lik natur Og Karesuando har jeg og kjørt gjennom med familien når vi har vært på reisefot hjemover Det er alltid som om man kun kjører på en tredemølle å kjøre gjennom Nord-Finland og Nord-Sverige 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 1. August 2016 Rapporter Share Skrevet 1. August 2016 Jeg skulle til å spørre om den strake veien var i nærheten av Kilpis, men det bekreftet neste bilde Deilig med roadtrip da! Og grattis med resultatene i helga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts