Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ettersom jeg skulle kjøre fra Muonio (Finland) hjem til Tromsø i dag, passet det jo bra med en liten EFIT :D

07 (finsk tid): Morgenlufting i Muonio. På andre sida av elva er Sverige.

15txdz.jpg

08 (finsk tid): Klar til avgang! Farvel for denne gang, Harriniva.

27x1jb.jpg

09 (finsk tid): Et eller annet sted i finske lappland. Bare skog overalt. Og rein. Mye fint sporterreng, da ;)

2z7mlad.jpg

10 (finsk tid): Karesuando. En souvenirbutikk og en bensinstasjon, og det var det. Next!

fxtd9u.jpg

11 (finsk tid): I Finland tror man på at veier skal gå rett frem.

ek0qyx.jpg

12 (finsk tid): Turområde ved Kilpisjärvi :wub: Min "go to" turplass når jeg blir lei av pottitlandet og trenger litt miljøforandring. Akkurat passelig langt hjemmefra for en dagstur. (Og mye triveligere når det ikke pissregner :P)

dw6hyg.jpg

12 (norsk tid): Tilbake i gamlelandet, og dermed ble klokka 12 en gang til ettersom Finland ligger en time foran. Hav og fjell og veier som definitivt ikke går rett frem :P

2rwwcw7.jpg

13 (norsk tid): Nordkjosbotn, eller Vollan. Obligatorisk stoppested. Her finnes det to bensinstasjoner, to matbutikker og ikke minst Vollan Gjestestue der man trodde det kunne ligge et lik i grunnmuren.
Ja, også denne fine statuen da.

2vcwe46.jpg

14 (norsk tid): Home sweet home! Sliten frøken etter 5 dager på veien.

zxwghw.jpg

• Like 6
Skrevet

Nå fikk jeg hjemlengsel... Ikke at jeg kommer fra verken Troms eller Finland, men Finnmark har jo omtrent helt lik natur :wub: Og  Karesuando har jeg og kjørt gjennom med familien når vi har vært på reisefot hjemover :) Det er alltid som om man kun kjører på en tredemølle å kjøre gjennom Nord-Finland og Nord-Sverige :P

• Like 1
Guest Christine
Skrevet

Jeg skulle til å spørre om den strake veien var i nærheten av Kilpis, men det bekreftet neste bilde :P 

Deilig med roadtrip da! Og grattis med resultatene i helga :)