Gå til innhold
Hundesonen.no

Kelabur byttes.

Recommended Posts

Inspirert av annen tråd, vil jeg også lufte muligheten om noen med mer passende bur for oss vil bytte.

Vi har: Kelabur som vi bruker i vår Citrüeng berlingo. Har ikke eksakte mål her, det må sjekkes nærmere, men ca: H= 60-70  cm (mellompudlene står oppreist med god klarning), D = 75 cm (den skråner, så dybden på taket er mindre), L = 100 cm.

Ønsker: Dobbeltbur, gjerne med skillevegg som kan fjernes, like stort elle noe mindre. Skal romme to mellompudler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det passer til en stor flat? Jeg har et stort alu-consultbur som jeg evt. kan bytte med. Fikk plass til både en basenji og flatten sammen. Men det er litt for stort til nåværende bil slik at vi må legge ned baksetene. :hmm: Men det er ikke skillevegg i det.

Bilde med flat og basenji i buret.

2011-11-30%25252012.43.14.jpg

Her er alle tre inni buret samtidig. :lol:

19944502996_731d2614a8_c.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bananen skrev:

Tror du det passer til en stor flat? Jeg har et stort alu-consultbur som jeg evt. kan bytte med. Fikk plass til både en basenji og flatten sammen. Men det er litt for stort til nåværende bil slik at vi må legge ned baksetene. :hmm: Men det er ikke skillevegg i det.

Bilde med flat og basenji i buret.

2011-11-30%25252012.43.14.jpg

Her er alle tre inni buret samtidig. :lol:

19944502996_731d2614a8_c.jpg

Usikker (måå få tatt mål nå *panneklask*), men hensikten med bytte ville være å få mulighet å dele av med skillevegg og ev. frigjøre litt plass i bagasjerommet til litt mer "mennesketing", det er nemlig veldig romslig til mine to, så da er det nok ikke interessant med et større bur dessverre :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
    • Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...