Gå til innhold
Hundesonen.no

Amputere hale?


Kristin_nord
 Share

Recommended Posts

Søstera mi har en katt med ikke fungerende hale.. Han kom hjem med den hengende.. Dyrlege sa maks 5 dager, så virker den. (Antibiotika og smertestillende) det ble også tatt røntegen uten funn.. nå har det gått 7 dager uten halefunksjon og hun sier at muligheten er å amputere. Men hvordan vil han da fungere i "villmarka"? Jeg ser jo for meg at halen er viktig og skjer ikke noe før helga.. (og nei, det er uaktuelt at det blir innekatt for da vil han klore hull i veggen ?)

Sent fra min SM-J500FN via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte amputere nesten hele halen på en av kattene mine etter en påkjørsel.

Vi prøvde også med antibiotika, men det ble koldbrann i den.

Katten gikk fra å hete Pusi, til Romperara, og levde fint i flokk i massevis av år med sin 1 cm lange hale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Katten til en venninne og tidligere nabo måtte amputere hele halen minus to ledd etter en ulykke. Han klarte seg fint uten halen, men frøs lett i stumpen. Han klønet en del med balansen i starten, men lærte seg triks selv for å klatre og slikt. Det største problemet var sosialt. Han var bestekompis med to av våre gutter, men etter amputasjonen forsto ikke våre han lenger, og de begynte å krangle. Etterhvert skjønte de han bedre, men det nære vennskapet var dessverre ødelagt for alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...