Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Advarer om SONY-dårlige mobilbilder, heihå hvor jeg savner telefonen min :lol:

Dagen startet cirka kl 09:00 med tordenvær og regn, så vi drøyet litt i senga med å gå ut selv om Lyn gjerne skulle tisset :ahappy:

DSC_0004_4

Etter en frokostdate med Netflix og en god tur var vi kl 11:00 aldeles snart hjemme igjen, sola hadde rukket å titte frem for å tørke opp litt :D

DSC_0019

Kl 12:00 innså jeg at urte- og krydderplantene trengte litt stell...

DSC_0023

13:00 gikk vi ut for å trene rally, Keo viste at han er en energirik og trykkfull gutt med god konsentrasjon, når han vil :ahappy:

DSC_0010_1

En time senere kom regnet, noe Lyn eller jakkeløse meg ikke syntes så mye om, så vi pakket sakene og trasket hjem.

DSC_0015

Kl 15:00 gjorde man litt husarbeid, og bestemte seg for å takle en del av hunderotet i gangen. Keo og Lyn lå på hver sin side i håp om et rømt grisøre eller ball. For å rydde, må man rote enda mer!

DSC_0038

En time senere hadde man trumpet seg gjennom enda mer husarbeid, og noe av hundetingene begynte å komme seg på plass dit det egentlig hører hjemme, sånn høvelig på samme tid innså jeg at et eget skap til dyra hadde ikke vært dumt etterhvert :lol:

DSC_0040

Så var det middagstid for både to- og desperate firbeinte. Den nye Snøvit-filmen og sushi for de tobeinte, reste-ørret, gulrot og V&H for de på fire :)

DSC_0028

Dyra tok en ettermiddagslur mens filmen gikk ferdig.

DSC_0042

Tissepause, ilagt sirkusapestreker når sola igjen bestemte seg for å ta over for regnet :)

27757821430_3b743c58a8.jpg 27424595974_1d404f5ff4.jpg

Kl 20:00 satt jeg vi ute og koste oss med dessert (som ikke ble spist, bomkjøp-kake...) mens jeg plystret. Lyn var ikke videre imponert over fløyteegenskapene mine, i grunnen ikke jeg heller, men det kommer seg :lol:

DSC_0008_3

Sofachilling etter å ha byttet i vaskemaskinen og tørketrommel, rene hundetepper!

DSC_0047

Litt før kl 22:00 gikk vi ut for å brenne litt energi og trene litt med frisbee. Keo har en lei tendens til å gjete leker, heihå så legger han ut i flanke og klistrer seg i eye, så vi trente litt på å gi f**n i det (grunnen ser vi nedenfor...). Vanligvis hiver vi inn en hel haug triks, men i dag stod gjeting og gå fra 100-0-100 selv på siste økt på tapetet :)

Kroneksempel på hvorfor vi trener på å ikke gjete frisbee, her står jeg bak og jager for å få fart på han, men Keo har da andre tanker :|

Fortsatt ute, Lyn får gå litt rally og løpe litt etter frisbee på sin måte (*kremt*), Keo er ikke fan av å måtte vente på tur :lol:

27424575014_bf238d5b22.jpg 27424434703_b5abcc2b3f.jpg

Neste par timene ble brukt til å flette litt hundebånd til en venninne, Netflix og fredagskos før disse hintet om sengetid etter å ha griset ut hele senga våte som de var etter luftetur:lol:

DSC_0075

• Like 9