Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten valp hopper ned fra sofaen


frk-franzen
 Share

Recommended Posts

Jeg har en valp på ca 8 uker, fikk henne på søndag. Hun er en liten frøken på 1,6 kg.

Idag morres hadde hun klart å komme seg opp i sofaen, kan ikke forstå hvordan.. MEN hun er heller ikke redd for å hoppe ned!!! Hun har ikke hoppet oppi sofaen annet enn den ene gangen, hun hun hopper ned.

Er dette trygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Normalt sett tenker jeg at når de kommer opp, kommer de ned også, men med så små valper ville jeg hindra det. Så tynne bein knekker lett, og jeg vet om flere miniatyrvalper som har brekt bein av å hoppe ned fra sofa/seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært hysterisk med det der. Min valp veide en liten kilo da jeg fikk henne. I voksen alder 3 kg. 

Jeg tenker at det kommer veldig an på underlaget. Er det et solid teppe under eller er det parkett? Og så tenker jeg at det ikke er noen krise hvis valpen hopper ned, men at du løfter den hvis du ser at den skal ned, og at den ikke trenger å bli oppmuntret til å hoppe selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en liten valp, og han var 1.3 kg da vi fikk han. Oppmuntra aldri til at han skulle hoppe ned selv og vi løfta han når vi så han ville ned, men var aldri hysteriske om han gjorde det selv heller. Han hoppa ut og inn senga selv så jevnlig at jeg la ett mykt "trinn" der, så han aldri hoppa så langt ned og det var myk landing. Han lærte fort at det var der han skulle ned :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...