Gå til innhold
Hundesonen.no

lav strøm med Michael Ellis..


lassetasse
 Share

Recommended Posts

Har gått i klasse med en fra Minesota i usa i år. Og han trener mye med hund, drev med litt av alt innen hund. Men han sier at det er blitt veldig mye mer vanlig de siste årene i usa og trene med strømhalsbånd på veldig lav styrke. Han brukte MASSE belønning(Pølser og lek) men strømhalsbånd ble brukt i tillegg sammen med langline. Han nevnte Michael Ellis og noen andre som jeg ikke husker, som bruker denne måten og trene på. Ellis hadde no jeg hørt om, han viste meg noen klipp der man lærer litt om metoden. Jeg har altid vært imot strømhalsbånd, men etter han viste meg noen klipp på yoube og noen av sin egen hund, vet jeg ikke helt. Det ser jo egentlig ut som bra måte og trene på. Legger til noen linker der det blir forklart litt bedre. Vil gjerne høre va andre syns om dette.

Se alle klippene før man kommenterer, så man skjønner trenings metoden.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RBb9PZ5SJrE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor lite man bruker det så er det jo basert på å tilføre et ubehag til hunden, tenker jeg. Det er kanskje ikke snakk om noe verre enn et lite napp i båndet eller en hard kommando, men jeg ser heller ikke hva strømhalsbåndet tilfører som man ikke fint kan greie seg uten.

Strøm er relativt mye brukt i USA, og i en del miljøer vil man nok oppleve at det er like akseptert og vanlig som klikkere eller pølsebiter noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har man jo misforstått noe fundamentalt. Forskning (som jeg dessverre ikke gidder å finne link til nå) viser at det ikke er styrken på ubehaget som er avgjørende i straffebasert trening.

Heldigvis er strøm ulovlig her i landet så det er jo ikke noe å tenke på å bruke engang.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...