Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling


Aud Stokman

Recommended Posts

Sist gang jeg stilte på utstilling var med Chanti (dobermann), da tasset vi inn i ringen med størkna søle i pelsen, haleknekk og ørene på halv tolv. Hehe. Men nå er ikke jeg interessert i å ha NUCH eller andre utstillingstitler på hundene mine heller da, det skal sies.

Hvorfor stilte du ut da? Hvorfor ikke vise hunden fra sin beste side når den først skal være med? Så langt det lar seg gjøre synes jeg man bør i det minste stille med ren og stelt hund. Er man ikke interessert så behøver man jo ikke stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Hvorfor stilte du ut da? Hvorfor ikke vise hunden fra sin beste side når den først skal være med? Så langt det lar seg gjøre synes jeg man bør i det minste stille med ren og stelt hund. Er man ikke interessert så behøver man jo ikke stille?

Nja, var vel mest for min egen del, fordi det skulle så mange dobermannfolk dit. Jeg drar ikke for å få heder og ære. Super miljøtrening for hunden på et slikt sted, spesielt med en fremmed person som tar på hunden og sjekker tenner osv. At hun hadde søle i pelsen var fordi hun hadde lekt med kullbroren sin ute rett før, hun var jo bare valpen. Jeg børsta av det verste og gikk inn med teiprester på ørene (dobermannører må ofte teipes i valpeperioden).

Er man ikke interessert så behøver man jo ikke stille?

Jeg var interessert. I å få en vurdering av eksteriøret fra en dommer, og dermed gjøre seg opp et bilde av hvordan hun kunne vært som avlshund (slik utstilling fungerte i gamle dager). Ikke for å bli en fremtidig NUCH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stilte du ut da? Hvorfor ikke vise hunden fra sin beste side når den først skal være med? Så langt det lar seg gjøre synes jeg man bør i det minste stille med ren og stelt hund. Er man ikke interessert så behøver man jo ikke stille?

Jeg er heller ikke utstillingsintressert men skal da stille Loke fordet?

Han må stilles for å få et championat (vi håper på å få Lch en gang i fremtiden) og for en fremtidig konkuransehund er det utrolig verdifull miljøtrening.Og så er det spennende å høre hvordan han "ser ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller heller ikke for å få en champion, men man kan vel i det minste stille en ren og stelt hund? Jeg vil nå hvertfall helst gå i ringen med en hund og vite at jeg har gjort det beste med det jeg har. Man betaler jo tross alt ganske mye, så hvorfor ikke gjøre det bste ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til emnet; dersom Goliat er veldig fin, så kan du jo stille han ut? Dommeren bør kanskje klare å se forbi de cm med manglende pels.

Åh... Goliath... Kjærlighetssorg.. ;)

Han er virkelig skjønn Aud!!

En av de penere hundene jeg har sett noen gang..

Imponerende er han... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Goliath... Kjærlighetssorg.. ;)

Han er virkelig skjønn Aud!!

En av de penere hundene jeg har sett noen gang..

Imponerende er han... ;)

Takk skal du ha. ;)

Jeg visste forøvrig ikke at han mangler pels, slik som IW skriver.

Han er fantastisk flott, særlig til å være en så stor og tung rase og snart bli 8 år, samtidig som han er en arbeidende vokterhund. Sikkert derfor han fikk 2x BIS Veteran i fjor, hvorav den ene på en NKK utstilling, og at dommerne kom bort til meg etter utstillingen for å skryte uhemmet av oppdrettet mitt. Grommisen fikk jo også en flott gruppeplassering på samme NKK utstilling.

Ja, så fikk jeg gleden av å skryte litt igjen da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. :P

Jeg visste forøvrig ikke at han mangler pels, slik som IW skriver.

Han er fantastisk flott, særlig til å være en så stor og tung rase og snart bli 8 år, samtidig som han er en arbeidende vokterhund. Sikkert derfor han fikk 2x BIS Veteran i fjor, hvorav den ene på en NKK utstilling, og at dommerne kom bort til meg etter utstillingen for å skryte uhemmet av oppdrettet mitt. Grommisen fikk jo også en flott gruppeplassering på samme NKK utstilling.

Ja, så fikk jeg gleden av å skryte litt igjen da. ;)

Skryt ivei du..

Det er ikke ubegrunnet skryt så da gjør det ikke noe. :P

Flott er han ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke utstillingsintressert men skal da stille Loke fordet?

Han må stilles for å få et championat (vi håper på å få Lch en gang i fremtiden) og for en fremtidig konkuransehund er det utrolig verdifull miljøtrening.Og så er det spennende å høre hvordan han "ser ut".

Hunden må ikke være champion for å bli Lch men få en 1.premie ;) (hvis jeg ikke tar feil)

Edit: åå jeg så hva du mente nå ;) han måtte stilles for å få et lydighets championet *dunke seg i hodet*

trodde du menta at han måtte stilles for å få et utst championat for å kunne bli Lch..

ja jeg er litt trøtt ;) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med en blå, altså 2. premie

Ja, jeg håper inderlig det holder med en blå! ;) Etter å ha studert ansiktet og ørene til Timoen til Belgerpia og sammenlignet den men "schæfertrynet" mitt så ser jeg veldig godt hva oppdretteren mener ;)

Han er go ungen min uansett da he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper inderlig det holder med en blå! ;) Etter å ha studert ansiktet og ørene til Timoen til Belgerpia og sammenlignet den men "schæfertrynet" mitt så ser jeg veldig godt hva oppdretteren mener ;)

Han er go ungen min uansett da he he..

Kan ikke du ta et ansiktsbilde av han så jeg får se? Det du har i avataren din viser han kun fra siden, det er fint, men viser liksom ikke hele ansiktet hans. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du ta et ansiktsbilde av han så jeg får se? Det du har i avataren din viser han kun fra siden, det er fint, men viser liksom ikke hele ansiktet hans. ;)

Det er bilder av han på "min hund"? Av ansiktet.. Det er de eneste jeg har.(har ikke kamerea ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og kopierte bildet jeg. ;)

Bilde023.jpg

Og jeg vil ikke si at han har schäfertryne akkurat.. Vel er han litt lang i snutepartiet, men ikkje så galt heller. ;) Og øyrene.. de passer til hodets størrelse sånn som det ser ut på bildet i vært fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har for markert brems (?) på snuta og ørene står for langt fra hverandre etter det jeg kan se..(jeg er amatør da..)

Du ser det bedre her:

"Stopp" Anette, han har for markert "stopp"! ;) (Når sant skal sies så har han en ganske bra markert "brems" også, han snur på femøringen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stopp" Anette, han har for markert "stopp"! :P (Når sant skal sies så har han en ganske bra markert "brems" også, han snur på femøringen.. :P

Stopp var det det het ja :P

Syntes det var noe rart med et ordet..visste at det hadde noe med det omvendte av fart å gjøre...*kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var et nytt ord for meg i hundens ansikt. Men jeg valgte, av hensyn til den som skrev dette, å ikke kommentere det. :P

Vel, takk for den men du trennger ikke ta hensyn til meg...Jeg var usikker på ordet det var derfor jeg skreiv spørsmålstegn bak :P

Det står litt stille i hodet mitt noen ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...