Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpt hund, fikk ikke papirer - hva kan gjøres?


Justisia
 Share

Recommended Posts

Scenario: En person kjøper en valp til normal valpepris for rasen. Vedkommende får kontrakt, kopi av mor og fars stamtavle og blir lovet stamtavle til valpen så fort som mulig. 
Denne kommer ikke og kjøper sjekker Dogweb. Kullet som valpen er fra er ikke registrert på DogWeb. Valpekjøper forsøker å kontakte oppdretter, denne svarer ikke. Chipnr er heller ikke registrert. 
Mor til valpen var 9 år gammel da valpene ble født. Det er uvisst om oppdretter har søkt dispensasjon fra NKK på å ha kull på en tispe på over 8 år. 
Hvilke krav har kjøper?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstå meg rett: jeg har ingen illusjon om at det vil føre frem, men...

....jeg ville anmeldt dette. Med kontrakt og betaling av normal valpepris ville jeg kategorisert dette som bedrageri. Og det kan tenkes at jeg (sånn hypotetisk) ikke var eneste offer for dette og at politiet kanskje muligens ville tatt i saken.

****

Sivilrettslige krav kjøper har er heving av kjøp. Forliksrådet er vel første rettslige instans. Forliksrådet er bingo - alt kan skje, og de færreste tar vel et slikt krav videre til tingrett. Konfliktråd kan sikkert bistå, men det avhenger av om selger er villig til det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...