Gå til innhold
Hundesonen.no

Vest til hundetrening - trenger tips


Recommended Posts

Viktig at den:

-ser bra ut

-har mange og store nok lommer til forskjellige godbiter, og at disse lommene er plassert fornuftig. Og kanskje andre smarte "løsninger. Som jeg nå ikke vet at jeg har bruk for :P

-god passform. Jeg er ikke den største muffinsen i skogen så litt "damemodell" er å foretrekke over unisex, men det er ikke det viktigste. 

-god kvalitet.

og helst ikke en som er superdyr.

 

3-2-1 -anbefal i vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med min Hurtta Lydighetsvest. Mange lommer, med å uten glidelås. Ringer/D-kroker til å henge ting og tang i. Ikke den billigste vesten, men synes den er verdt prisen. Kjøpte min hos Kifani hundeutstyr og fikk brodert tekst og hode av en schnauzer på ryggen. http://www.hurtta.com/NO/Produkter/Dressurprodukter/Lydighetsvest/

Har også en treningsvest fra Hööks. God vest som ikke er så dyr. https://www.hooks.no/produktsida/vest-high-performance-crwr/59664/59654/ De har også en treningsjakke, med masse lommer + stor lomme på ryggen. Den er suveren! https://www.hooks.no/produktsida/jakke-tipperary-crwr/62879/62359/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hurtta lydighetsvest og liker den godt :) Stor fan av lommene! De var vel hele grunnen til å kjøpe seg vest, egentlig, var lei av seige lommer på mine vanlige jakker. 

Men vesten er VELDIG stor i størrelsen. Husker ikke om jeg har str S eller XS, men jeg har god plass i den, for å si det slik. Veldig kjekt om vinteren og som gravid :P Så hvis det er viktig at den sitter som et skudd hadde jeg styrt unna, men det er en god vest på alle andre vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mackenzie skrev:

Ikke meningen å kapre tråden her nå, men @rosinbolle - tror du Hurtta vesten blir for stor selv i XS for meg som bruker S i klær til vanlig? Den så nemlig veldig fin ut, ikke så klumpete og uformelig som så mange andre :P 

Jeg er 160 og ganske slank, og jeg er storfornøyd med min fra Hurtta :) Jeg kan sjekke størrelsen

RED: Jeg har en XS. Den passer meg veldig fint på sommeren, men jeg får samtidig en tjukk genser under på vinteren. Jeg liker den :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips om det kan være et alternativ - jeg sydde meg i fjor treningslommer, ala Helsitar sine (det finnes flere ulike tror jeg). De passer utenpå alt fra singlet til termodress, og uansett hvor høy eller bred du er (de kommer i ulike vidder). Det er ikke skrekkelig vanskelig å sy heller, om man kan å sy litt fra før.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tonjek skrev:

Jeg har Helsitar sin, og elsker den emoji1.png God passform og kjekke lommer.

Men de er også sære i størrelsene. Jeg tror jeg har XXS i vesten, og er 165 og bruker ellers S til vanlig.

Hvordan er lommene på denne? Jeg så noen reviews på at hurtta sin hadde "lave lommer" og risiko for å miste godbiter. Dessuten hadde det vært et stort pluss med avtagbare lommer for vask!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mackenzie skrev:

Ikke meningen å kapre tråden her nå, men @rosinbolle - tror du Hurtta vesten blir for stor selv i XS for meg som bruker S i klær til vanlig? Den så nemlig veldig fin ut, ikke så klumpete og uformelig som så mange andre :P 

Kapre i vei @Mackenzie, jeg tror vi er ute etter det samme. Bortsett fra at jeg kanskje er litt høyere rnn deg, 170? :)

Jeg har ikke lyst på en maskulin vest, eller rn "posete" vest.. Vil at den skal sitte litt bra på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tonjek skrev: Jeg har Helsitar sin, og elsker den [emoji1] God passform og kjekke lommer.

Men de er også sære i størrelsene. Jeg tror jeg har XXS i vesten, og er 165 og bruker ellers S til vanlig.

Hvordan er lommene på denne? Jeg så noen reviews på at hurtta sin hadde "lave lommer" og risiko for å miste godbiter. Dessuten hadde det vært et stort pluss med avtagbare lommer for vask!! [emoji4]

De er dype og gode. Pleier å ha godbiter i venstre, ball i høyre og draleke/pipeleke i den på ryggen. Samt bæsjeposer, mobil, nøkler osv i de med glidelås på brystet. Ingenting har falt ut enda [emoji1] Men de er ikke avtagbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 timer siden, Jack-Pot skrev:

Er det kun vest du er interressert i? Hvis ikke, så kan eg anbefale jakken de har på Hööks, mange gode lommer både med og uten glidelås, pluss noen ringer til å henge ting i :) Den koster vel 750,- ca

Jeg syns den stryker på punktet om god kvalitet. Brukte ikke min mange ganger før en flyvende hund revnet sømmen langs hele lommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mokken skrev:

Jeg har agilityvesten fra Helsitar. Den er kortere enn den andre vesten og har lomme til startnummer på ryggen. Lett på og romslige lommer. Er superfornøyd med den :ahappy:

Jeg har også denne og er veldig fornøyd :) Ulempen er at de er gigantiske i størrelsen. Jeg bruker medium til vanlig, denne her er i S eller XS, jeg husker ikke helt, men vet mange må ned to str.

 

10408121_10154586021070591_7906046048613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den hööksvesten og en fra berra. Det er hööksvesten jeg bruker absolutt mest - liker at den har refleks så jeg kan bruke den på vanlige turer, liker baklomma veldig godt også. Berravesten er veldig myk og kan snøres inn i livet.

Hurttavesten er litt lang i livet for meg så den ble minikjole i riktig størrelse, men vet om mange som er fornøyd med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...