Gå til innhold
Hundesonen.no

Flytte til en annen del av landet - Østlandet


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

15 minutter siden, Rocket skrev:


Aner ikke hvordan andre støtteordninger er, men ihvertfall Arbeidsavklaringspenger, så får du tilbakebetalt fra datoen du har søkt, om du får det innvilget. Det kan glatt ta 3 måneder før du får avslag eller innvilgelse. Så om dere flytter før dere er garantert jobb, så søk med en gang hos NAV. I hvert fall om det er AAP som er aktuelt for en eller begge. 

Jeg var treig med å søke når det ble aktuelt for meg,  og jeg angret veldig på det kan du si. 

AAP er jo ikke aktuelt for friske folk!

AAP skal sikre deg inntekt i perioder du på grunn av sykdom eller skade har behov for hjelp fra NAV for å komme i arbeid.

Dagpenger har 12 ukers "karenstid" hvis man selv er skyld i at man ikke har jobb lengre. NAV krever jo nå at folk flytter for å komme i jobb, så tviler sterkt på at man får dagpenger med en gang hvis man selv sier opp en fast jobb og flytter, og ikke får noen ny jobb. Ergo 3 mnd uten støtte. Da er det kun sosialstønad igjen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at vi kan flytte inn i huset som kameraten til sambo eier, og vi kan velge litt når vi vil flytte, sånn at vi kan få oss fast jobb først og i tillegg vite at vi har et sted å bo når vi får fast jobb, så er jo det absolutt det beste. Støtte i fra Nav i denne overgangen er egentlig ikke et alternativ vi tenker er særlig sannsynlig. Jeg regner jo med at en av oss hvert fall bør greie å få noe når den tid kommer. Sambo kommer jo heller ikke til å si opp sin egen jobb her før han får noe fast der borte uansett. I tillegg har både jeg og han 3 mnd. oppsigelse der vi allerede jobber i tillegg til 3 mnd. oppsigelse på leiligheten, så vi har jo litt tid på oss ift. det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...