Gå til innhold
Hundesonen.no

Angstdekken? tja..?


Recommended Posts

http://www.smudzoo.no/products/thundershirt-classic-12-18kg--str-m-losningen-for-engstelige-hunder

For all del, det ER  jo mulig det har noe for seg og ikke er fullt så teit som det høres ut som... MEN... jeg må innrømme at jeg fniste en del og ropte på samboeren da jeg fant det :teehe:

Jeg er nysgjerrig på å høre deres første tanke som spretter inn i hodet når dere ser dette angstdekkenet? Er det bare tull eller bør jeg ta meg sammen og revurdere?:sweat:

 

Beskrivelse:

Thundershirt classic beroligende dekken, løsningen for engstelige hunder

Er hunden din engstelig når det tordner, smeller fra nyttårsraketter, i bilen eller annet reise, ved dyrelegebesøk, ved mye støy, når hunden er aleine. er du plaget med at hunden din bjeffer, er bilsyk, er urolig under trening. eller har annen form for angst eller nervøsitet Da kan Thundershirt, angst dekken / beroligende dekken være løsning for deg og din hund.

Thundershirt legger et mildt og konstant press på hundens torso, dette trykket har en utrolig beroligende effekt på de fleste hunder som er nervøse eller redd. 

For mange typer angst krever ikke Thundershirt noen bestemt opplæring for å være effektiv. Mange hunder vil vise reduserte eller ingen angstsymptomer etter første gangs bruk. Andre hunder krever tre eller fire ganger før de begynner å vise bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vet om en puddel som ble kurert mot bil syke med dette vidunderet. Vet også om en annen puddel som ble mindre stresset med dette dekkenet. 

Om det funker for alle nei det tror jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så er jo ikke dette et nytt konsept :) Funker på både folk og fe. Mange har kanskje hørt om Temple Grandin og klemmemaskinen hun lagde etter å ha sett kyr bli skvisa litt? (Fagord :P ) Verdt å lese om, interessant!

Jeg har en liknende skjorte som heter anxiety wrap til min hund. Den inkluderer stropper som går rundt bakbeina. Jeg bruker den når vi reiser med fly, så det er vanskelig å si om den virker siden jeg ikke er sammen med hunden. Men jeg velger å tro at den har noe effekt siden det teoretisk sett skal funke :) 
Jeg har også brukt den i båt når det bølger for det liker ikke hunden noe særlig. Jeg synes hun er hakket mindre stressa, men det er ingen mirakelkur for seg selv i vårt tilfelle så jeg ser på den som et hjelpemiddel.
Jeg har jo også merket meg at i situasjoner som skremmer bikkja så slutter hun å skjelve når jeg skviser henne litt. En veterinær jeg var hos klemte henne inntil seg en gang, veldig rolig. Hun gikk fra skjelvende og anspent hund med whale eyes, til å lene seg mot han med langt mykere blikk og mer avslappet kropp.

Enig i at det høres snålt ut, men det har noe for seg faktisk :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pokoli skrev:

Som nevnt over så er jo ikke dette et nytt konsept :) Funker på både folk og fe. Mange har kanskje hørt om Temple Grandin og klemmemaskinen hun lagde etter å ha sett kyr bli skvisa litt? (Fagord :P ) Verdt å lese om, interessant!

 

Ja, det var henne jeg tenkte på, og hadde lyst til å linke til. Men så kom jeg ikke på hva hun het :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liggende som vi bruket på basenjien i en periode han var veldig urolig og stressa pga sykdom. Han klarte endelig å slappe skikkelig av da han fikk den på og kunne sove som en stein. Vi trengte den bare en peridoe siden årsaken ble behandlet, men tar den glatt frem igjen om det trengs. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...