Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôrmengde rc4800 og slankefôr


Maria_ss
 Share

Recommended Posts

Har kastet sekken og skulle gjerne ha hatt et bilde av fôrmengdetabellen som er på baksiden, hvis noen kan være behjelpelig :)

En annen ting er om noen vet hvilket fôr som kan egne seg til slanking av gammel hund på 11 år. Han skulle ha gått ned 5-6 kg.

Han har hoftedysplasi og en del forkalkninger. Jeg blir i tvil om det da er lurt å sette han på et rent slankefôr eller om at han skulle ha hatt et fôr som også hjelper mot stivhet. Evnt. om det finnes noen gode fôrtilskudd som kan hjelpe.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er royal canin sin tabell: http://www.royalcanin.com.au/products/products/dog-products/high-performance-nutrition/endurance-4800

Til den overvektige ville jeg gitt slankefor med litt olje og for eksempel grønnleppemusling eller liknende (så lenge han ikke har nyreproblemer eller andre sykdommer) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av tabellen. Mens i må huske at slike tabeller kun er veiledende. 

4800 er jo RC sitt mest energirike for, så hvis det er den hunden som burde ha slanka seg, så burde du bytte for. 

Det finnes seniorfor som har mindre fett og dermed mindre kalorier, samt inneholder substanser som er viktig for god lesdhelse. Alternativt finnes det egne "leddfor" som en kan gi. 

Glucosamin tilskudd kan være fint ved stive ledd.

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...