Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod i urinen, tispe


Recommended Posts

Hei! Før jeg ringer dyrlegen imorgen tidlig må jeg bare høre om det er noen våkne mennesker her inne som kanskje kan berolige meg litt. På onsdag kveld på siste tur for dagen kom det et par dråper blod på bakken når tispen min markerte. Det kom ikke sammen med urin. Hun vasket seg da vi kom inn igjen, og jeg har gått med argusøyne etter henne på tur i hele dag, men ikke en dråpe blod å se. Hun er like frisk og fin som hun pleier å være, drikker ikke mer enn vanlig og viste ikke noe ubehag annet enn at hun vasket seg da vi kom inn. Jeg lurer jo litt på om dette kan være starten på en løpetid, men typisk løpetid hos oss er at jeg er nødt til å gå å vaske blod etter henne. Nå har det ikke vært noe som helst. Det var helt tilfeldig at jeg så at det kom et par dråper blod på turen på onsdag, så kanskje jeg bare ikke har vært like oppmerksom på at hun "drypper" litt i begynnelsen? Sitter uansett å bekymrer meg - et lite søk på google og jeg er redd hunden har all verdens sykdommer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er tispa, og hvor mange løpetider har hun hatt?

Har du undersøkt kjønnsåpningen hennes med for eksempel papir eller bomull for å se om du får blodmerke? Har du sett etter blod når hun har ligget lenge/sovet? Er hun mer hoven enn ellers? Vasker hun seg oftere?

Det er ikke unormalt at løpetider kan endre karakter, at unge tisper må stabilisere seg gjennom de første løpetidene først. Det er heller ikke unormalt at løpetider endrer karakter på en gammel tispe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...