Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur fra Aluconsult eller Trønderburet? Erfaringer?


Recommended Posts

Hei :)
Jeg skal bestille nytt bur denne mnd. og har funnet to aktuelle leverandører for spesialtilpassede bur.
Enten Aluconsult eller Trønderburet. Virker som gode stabile bur og leverandører med erfaring.
Er det noen som har erfaringer med disse type burene? både positive og negative. Noen tips angående bestillingen?



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skreddersydd bur fra Alu consult og er veldig fornøyd med det. Jeg liker spesielt godt at hele buret har nettingvegger, det gir bedre luftgjennomstrømming og gjør at buret ikke er så tungt om jeg trenger å flytte det. Har du en hund som røyter mye er kanskje ikke nettingvegger så optimalt, men for min del er det ikke et problem. Buret skrangler/bråker ikke i det hele tatt når du kjører bil og siden det er skreddersydd fikk jeg det akkurat som jeg ville ha det. Jeg synes servicen fra Alu consult var veldig bra, han som lagde buret fant fram til maken bil som min for å ta mål og gjorde det på eget initiativ for å være sikker på at buret fikk plass siden jeg ønsket en litt spesiell utforming.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ for spesialtilpasset bur er Kelaburet.

Jeg hadde Trønderbur tidligere, og fornøyd med det, men når jeg byttet bil så valgte jeg Kela med støvkant fordi jeg ikke har hunder som røyter og det er netting og dermed luftigere. Kela kan også tilby uttakbar skillevegg, noe Trønderburet ikke gjorde den gangen, og det ble tungen på vektskålen for meg. Billigere var det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alu consult er svindyrt i forhold til hva du får. For et rent nettingbur på ramme, er kela en mye billigere løsning! Da kan du også få vegger litt opp fra bunnen. Om du ikke vil ha noe bøss/hår rundt i bilen, er trønderburet fint, men kan kanskje bli litt tett/varmt for en tykkpelset hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Av de to du står mellom ville jeg definitivt valgt trønderburet. Jeg har hatt trønderbur, samt at jeg har både Kela og aluconsult nå. Neste gang jeg skal kjøpe bur blir det Kelabur da jeg er godt fornøyd og det er billigere enn et dobbeltbur hos trønderburet. Trønderburet er vel "naglet"(?) sammen også, mens Kela er helsveiset, så jeg innbiller meg at kelaburet er hakket sikrere i en evnt kollisjon. 

Veldig fornøyd med trønderburet jeg hadde, og mindre fornøyd med aluconsult. Som Pringlen skriver over her er det et nettingbur på ramme. Jeg har hunder som røyter og drar med seg skitt inni bilen, og hverken pels eller skitt/sand holder seg inne i aliconsulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har tette vegger nederst på buret hele veien rundt, sett bort i fra på dørene. Syns denne begrenser hvor mye skitt og pels som legger seg rundt buret i forhold til andre bur. Det samme gjelder også trønderburet. Eneste plassen det kommer mye skitt er ved burdøra noe som selvfølgelig også har med at hundene hopper inn og ut der. Det kan løses enkelt med en beskyttelse for støtfangeren f.eks :) Bunnen til mitt bur er kryssfinér og er lett å støvsuge for innvendig renhold. 

Søk litt på finn og se på de burene som ligger for salg der. Jeg har sett at enkelte trønderbur ser ut til å ha ødelagt netting, noe som vil gå utover sikkerheten ved en evnt kollisjon da det blir et svakt punkt. Ødelagt netting kan jo selvfølgelig komme av hunder som biter og krafser på nettingen, men det kan jo være verdt å ha i bakhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, om du ikke må ha bur laget på mål, kan jeg anbefale disse: http://www.kkimport.no/transportbur.html

Tett nederst, men bra lufting oppover, samtidig som det er laget av lett og solid materiale. Og så er det veldig kjekt med oppbevaringsplassen på toppen :)

 

red: de lages visst på mål også. Jeg har trønderbur og kelabur også, men dette har blitt favoritten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Aluconsult er veldig fine bur, ser ingen annen grunn til å velge det bort enn prisen.

Sidevegger eller ei, om det ikke blir like skittent blir det kondens og faenskap som gjør at du må ta det ut å tørke og gjøre rent for å hindre lukt.

Aluconsult er veldig lett i vekt og lett å håndtere, jeg tok dobbeltburet lett ut og inn selv for å gjøre rent eller om jeg trengte plassen. 

Også ser det veldig bra ut og lyden av Aluminium er mye deiligere enn Stål. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

Stjeler tråden litt jeg :)

Dere som har bur med tette vegger/delvis tette vegger:

Hvordan blir det med varme og friskluft? Blir det nok sirkulasjon?

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Trønderburet er litt i tetteste laget. Ville nok ikke hatt det til tykkpelsede hunder om sommeren. Bur med bare støvkant gir mer enn nok lufting, synes jeg. Samtidig som man slipper all sand og dritt overalt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Polfarer skrev:

Stjeler tråden litt jeg :)

Dere som har bur med tette vegger/delvis tette vegger:

Hvordan blir det med varme og friskluft? Blir det nok sirkulasjon?

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Har ikke hatt problemer med varme om sommeren med vårt trønderbur, men vi har aircondition i bilen. Legger selvsagt ikke igjen hunden i bilen om sommeren med mindre alt av vinduer og dører står på vidt gap. Selv da har min tykkpelsede hund hatt det fint og lagt seg ned uten pesing :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...