Gå til innhold
Hundesonen.no

kommer hunden til å spise opp kattene?


Guest bubblegum
 Share

Recommended Posts

Guest bubblegum

Jeg skal holde dette kort. 

Jeg har en hund (tibetansk Spaniel på 4-5kg) på 2 år. 
Mamma og pappa har 2 hunder (chihuahua blanding på 3 kg og en blanding på 40 kg). De er 2 år og 9 år. 
Jeg har også 2 katter. De er innekatter. 
De bor med min hund, møtt minsten til foreldrene mine og venninnen min sin hund som er en malteser eller noe, liten hund ihvertfall. Altså; Kattene har møtt SMÅ hunder flere ganger før. Maks 5-6 kg. 

Til påsken skal vi på hytta. 
Mamma og pappa vil la den store hunden være hjemme på grunn av kattene. Han største og eldste har aldri møtt katter før. Mine katter har aldri møtt store hunder før. 

Hva tenker dere om det?
Jeg vil ha han med, og at det ikke blir noen problem. Fordi;
1: De andre to hundene er vandt til kattene. Så da kan eldstemann se hvordan de behandler dem og er rundt dem. At han kanskje godtar kattene lettere når han ser at de andre gjør det.
2: Kattene kommer kanskje til å bli litt skremt i starten. De har jo aldri møtt en stor hund før. Men får mulighet til å ha hele 2. etasjen for seg selv på dagtid, så de kommer seg unna hundene! 
3: Dersom hunden blir for brå og brutal så sier kattene ifra ved å slå. De slår ikke med klørne, skal en god del til før de gjør det. Vi er 6 voksne der dag og natt, vi følger med og lar ikke eldste hunden og kattene være et sekund alene. 

Han er ganske rolig, flink med barn og valper. Selv om at vi ikke har noen i huset. En ganske rolig og behagelig hund. De små hundene er jo som små monster. De henger i halen på kattene og herjer vilt, for de er fortsatt ung. 

Hva tenker dere? Kan det gå bra? Noen tips og råd? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bubblegum
1 time siden, Wachita skrev:

Ta han med. Dere kan jo ha bånd på han inne i starten for å se hvordan han reagerer på kattene? De blir jo vandt til hverandre etterhvert tenker jeg. Hvor lenge skal dere være borte da?

Skal være på hytta i en uke. Er ikke bare-bare å kjøre hjem med hunden heller. 

Vurderer å tvinge pappa til å komme innom med han før vi drar. For å teste. 
Minste hundene er på hytta med søsteren min. Jeg, mamma og pappa drar neste uke. Største hunden er hjemme hos mamma og pappa, kattene er hjemme hos meg. 
Så det blir kattene og hunden... Vet ikke om det kan gjøre ting verre? At han kommer inn i deres hjem helt alene... også er ingen av de andre hundene her, også har han aldri vært her før. Jeg skaffet meg katter den uken jeg flyttet hjemme ifra. Så han har aldri vært her. Vet ikke om nytt sted OG fremmede katter kan gjøre ting verre? 

Kattene har vært på hytta én gang. Hunden har vært der mange ganger. Er flere måneder siden sist han var der da. Så kanskje det blir mer.. nøytral-område for alle tre?
De må jo sitte i bilen sammen. Hund i bur og katter i bur. Men de kjenner jo lukten av hverandre og slikt.

Har aldri tenkt noe over introduksjon før. Vi har alltid introdusert valp eller kattunge. Aldri voksen katt og voksen hund. Det sies jo at dersom den ene er liten så er det enkelt. Aldri hatt noe tilvenning da. Var rett inn, lar de holde på og hilse i eget tempo. Aldri noe fresing, knurring eller slikt. Ene valpen hylte i 1 min ved første møtet for han ble nok skremt av den 40 kilo hunden :P Men det gikk over ganske fort.
Vet ikke om vi bare bør gjøre det med hunden og kattene? Ta de med på hytta, sett burene til kattene på stua, hundene går løs (blir da 3 hunder) og la kattene gjemme seg hvis de vil... De får også komme ut i eget tempo, også passer vi på at hunden ikke stikker hodet inni buret for å gi kattene litt rom...
De vil få 2. etasje som fristed, hundene får ikke gå opp dit på dagtid. Siden det er nytt for kattene så bør de få et fristed. Gikk fint sist, 1. dagen var de bare oppe, så kom de ned mer og mer, etter 2-3 dager så gikk de opp og ned som de ville. Lå for det meste på stua sammen med oss andre, da var det bare 2 hunder med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville sagt at det ikke er noe problem dersom han ikke er vant til å få jage nabokatta selvfølgelig. jeg har introdusert stor voksen hun med min katt som ikke var vant til hund, Null problem. Men hvis foreldrene dine er nervøse ovenfor situasjonen så bør du stå for introduseringa og ikke dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt testet det før dere er stuck på en hytte langt avgårde i en uke. Selv om de andre ikke reagerer så kan det godt være han reagerer. Hvordan reagerer han på katter ute?

Du risikerer en hund som stresser og piper i en uke i strekk...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke raser er hunden blanding av? Hvordan reagerer den når den ser katter ute(evt andre dyr, fugler osv)? Hvordan er den å ha løs i skogen, eller andre plasser hvor det kan være dyr? Er det generelt en rolig og grei hund som er lett å kontrollere eller er den sta, egen, bryr seg lite om hva eier vil osv? 

Det er stor forskjell på hunder, den yngste jeg har vil nok enn så lenge ihvertfall være grei rundt katter selv om hun er interessert og gjerne vil løpe etter om de løper først, hun hadde antagelig tatt hintet om katten sa ifra med labben. Den eldste jeg har samt de to jeg hadde før, de ville ikke bare leke og de hadde neppe gitt seg selv om katten hadde sagt ifra. Om hunden har mye jakt så spiller det ingen rolle om kattene sier ifra, de kan klore dem til blods uten at de enser det fordi de er så oppslukt av jakten og katten kommer mest sannsynlig til å tape den kampen rimelig kjapt om en stor hund får tak i den. Andre hunder igjen har ikke så mye jakt og alvor og trenger bare å få beskjed om hvordan de skal oppføre seg også er det i boks. Og andre igjen bare er naturlig veldig grei :) Mange tror at det bare er å slippe dem sammen også går det bra så lenge katten sier ifra, det er absolutt ikke tilfelle. Men selv malamutene mine som ikke var oppvokst med katt og som hadde mye jakt, de var harde mentalt og ikke spesielt opptatt av hva jeg mente om ting greide å bo med katter, men det var en innkjøringsperiode og jeg måtte følge med en del og kunne ikke(turte ikke) la de være alene sammen. Ute var kattene fritt vilt om hundene kom seg ut. 

Jeg ville definitivt prøvd å se hvordan de går sammen før dere drar på hytta. Dere vil jo mest sannsynlig uansett kunne finne en løsning på det, men det kan jo bli veldig slitsomt, selv om det er mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mulighet for å dele opp hytta? Dvs ha hunden og kattene adskilt om det ikke går? Så kan dere i starten ha ham i bånd/langline og stoppe ham om han gjør tiløp til å være ufin med kattene. Går det ikke, kan dere holde dem adskilt. En uke er jo ikke så lenge, så om de må være hver for seg de dagene, er det jo ikke all verden :)

Når vi er sammen med en annen hund i familien som ikke er snill med katter, holder vi dem adskilt og bytter på hvem som får være ute i stua sammen med oss. Har fungert fint i flere år, det :) Er uansett ikke over lange perioden, så å være fleksibel på den måten går bra.

EDIT. Jeg ville ikke latt det gått så langt at kattene må forsvare seg med å slå. Dere må gripe inn mye tidligere sånn at det ikke blir noen konfrontasjon.

Endret av Poter
La til litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bubblegum
På 12.3.2016 at 1:27 AM, 2ne skrev:

Hvorfor må introduseringa foregå på hytta, når det ikke er bare-bare å kjøre hjem? Hadde det ikke vært bedre å testa ut det der litt før? 

Det jeg lurer på også. At vi kan prøve ut her hjemme.

Jeg er ikke bekymret i det hele tatt. Mamma er hysterisk, hun mener hunden kommer til å spise opp kattene. For han har aldri møtt katter før. Hun får IKKE være her når de introduseres, for hennes energi er nok til å ødelegge alt. 
Pappa kjefter unødvendig på hunden. Han leser ikke hunden, røre han seg bittelitt så "retter" pappa på han, noe som er høyst unødvendig, for hunden gjør absolutt ingenting. Han er rolig men pappa tåler ikke at han rører på hodet en gang. Ikke i en slik situasjon, han er ganske "føre var". Det er også noe vi ikke trenger i rommet ved første møtte. Det gjør hunden urolig og stresset. 

Så lenge hunden er i bånd og kattene ikke blir trengt opp i et hjørne så går det helt fint. Jeg hadde aldri utsatt kattene mine for dette, hvis jeg var usikker på hunden. Han er ikke aggressiv og er relativt rolig (når pappa ikke er der!). 

Endret av bubblegum
Unødvendig langt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bubblegum
På 12.3.2016 at 11:08 AM, Malamuten skrev:

Hvilke raser er hunden blanding av? Hvordan reagerer den når den ser katter ute(evt andre dyr, fugler osv)? Hvordan er den å ha løs i skogen, eller andre plasser hvor det kan være dyr? Er det generelt en rolig og grei hund som er lett å kontrollere eller er den sta, egen, bryr seg lite om hva eier vil osv? 

Det er stor forskjell på hunder, den yngste jeg har vil nok enn så lenge ihvertfall være grei rundt katter selv om hun er interessert og gjerne vil løpe etter om de løper først, hun hadde antagelig tatt hintet om katten sa ifra med labben. Den eldste jeg har samt de to jeg hadde før, de ville ikke bare leke og de hadde neppe gitt seg selv om katten hadde sagt ifra. Om hunden har mye jakt så spiller det ingen rolle om kattene sier ifra, de kan klore dem til blods uten at de enser det fordi de er så oppslukt av jakten og katten kommer mest sannsynlig til å tape den kampen rimelig kjapt om en stor hund får tak i den. Andre hunder igjen har ikke så mye jakt og alvor og trenger bare å få beskjed om hvordan de skal oppføre seg også er det i boks. Og andre igjen bare er naturlig veldig grei :) Mange tror at det bare er å slippe dem sammen også går det bra så lenge katten sier ifra, det er absolutt ikke tilfelle. Men selv malamutene mine som ikke var oppvokst med katt og som hadde mye jakt, de var harde mentalt og ikke spesielt opptatt av hva jeg mente om ting greide å bo med katter, men det var en innkjøringsperiode og jeg måtte følge med en del og kunne ikke(turte ikke) la de være alene sammen. Ute var kattene fritt vilt om hundene kom seg ut. 

Jeg ville definitivt prøvd å se hvordan de går sammen før dere drar på hytta. Dere vil jo mest sannsynlig uansett kunne finne en løsning på det, men det kan jo bli veldig slitsomt, selv om det er mulig.

 

Vi vet ikke hva han er blanding av. Det er han på profilbildet mitt. 

Han reagerer ikke på fugler, biler eller noe slikt. Aldri aggressiv mot noen, verken dyr eller mennesker. Han blir nysgjerrig og vil hilse, får han ikke hilse så kan han bjeffe, men det er sjeldent han bjeffer. Syter mer fordi han vil så gjerne hilse. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bubblegum skrev:

Vi vet ikke hva han er blanding av. Det er han på profilbildet mitt. 

Han reagerer ikke på fugler, biler eller noe slikt. Aldri aggressiv mot noen, verken dyr eller mennesker. Han blir nysgjerrig og vil hilse, får han ikke hilse så kan han bjeffe, men det er sjeldent han bjeffer. Syter mer fordi han vil så gjerne hilse. 

Hunden min trekker litt i båndet og vil bort til katten, bjeffer når han ikke får lov. Akkurat som han største gjør. Det er vell helt normalt, for gamle hunden vår var også sånn, og da hadde vi jo katt hun gikk sammen med. De lå i hundekurven sammen, men allikevel så ble hun "rar" når hun så andre katter ute. Ikke aggresjon, ikke jakt, men mer vil bort og hilse og frustrert når hun ikke fikk lov. Slik er hunden min, og slik er også han største. Katten døde før eldstemann kom btw, også flyttet jeg og ut skaffet meg hund og katter selv. 
 


Det er jo vanskelig å si, men ut i fra det du beskriver så høres det ikke ut som en hund som er veldig vanskelig å sette sammen med en katt, og jeg tror absolutt ikke han er typen til å spise opp katten ihvertfall, altså burde det være lite fare, bare litt innkjøring på regler om hva som er lov og ikke evnt. Men er jo greit å teste på forhånd uansett :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på kattene tenke jeg og. Jeg har 3 stk: en er snillheten selv, hun bumper seg bare ned på ryggen om en hund dylter borti henne, hun lar seg aldri skremme og løpe (innendørs). De to andre kan kjapt frese og løpe sin vei. 

Mine hunder plager eller jager aldri førstnevnte katt. Men kan fint finne på å gjøre det på de to andre siden de lager så mye "leven". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, bubblegum skrev:

Det jeg lurer på også. At vi kan prøve ut her hjemme.

Jeg er ikke bekymret i det hele tatt. Mamma er hysterisk, hun mener hunden kommer til å spise opp kattene. For han har aldri møtt katter før. Hun får IKKE være her når de introduseres, for hennes energi er nok til å ødelegge alt. 
Pappa kjefter unødvendig på hunden. Han leser ikke hunden, røre han seg bittelitt så "retter" pappa på han, noe som er høyst unødvendig, for hunden gjør absolutt ingenting. Han er rolig men pappa tåler ikke at han rører på hodet en gang. Ikke i en slik situasjon, han er ganske "føre var". Det er også noe vi ikke trenger i rommet ved første møtte. Det gjør hunden urolig og stresset. 

Så lenge hunden er i bånd og kattene ikke blir trengt opp i et hjørne så går det helt fint. Jeg hadde aldri utsatt kattene mine for dette, hvis jeg var usikker på hunden. Han er ikke aggressiv og er relativt rolig (når pappa ikke er der!). 
Kattene må få mulighet til å se hunden før de hilser. De blir redd hvis nye hunder løper opp til dem med en gang. De trenger 10 sekunder på å legge merke til hunden og se hunden. De vil helst se og observere i 1 min før de hilser. 
Dersom en hund på 40 kilo kommer stormende inn døra og går rett opp til ansiktet deres, da blir de skremt. Da blir de usikker og slår for å få hunden på avstand (ikke med klørne ute). Det er en ufattelig dårlig start. Dette gjelder for en hund på 40 kg og 4 kg. Har hatt et slikt møte med to hunder før, de blir da skremt og det vil jeg ikke. 
Tenker at et slikt møte kan få negative konsekvenser. En snill hund kan bite, dette gjelder alle hunder. Hvis et nytt monster sitter der å slår etter dem, det kan få verdens snilleste hund til å bite. Derfor bør hunden være i bånd, for han vet jo ikke at det er to katter her. 

Jeg er ikke nervøs, bekymret eller redd. Hadde jeg hatt et gram av tvil så hadde jeg aldri gjort det. Jeg hadde ikke utsatt kattene mine for en potensiell farlig situasjon, aldri. Det er mamma og pappa jeg er bekymret for, det er de som gjør meg usikker. For begge er så negative til det hele, de er sikker på at hunden kommer til å spise opp kattene, at han blir spinnvill og ukontrollerbar (ikke biter eller angriper.. bare hyper og stresset). De vil da ødelegge alt med sin negative og dårlige energi, som gjør hunden stresset, usikker og ukontrollerbar. 

Har du mulighet for å teste det ut før dere skal på hytta da? Uten at foreldrene dine er der (for jeg er enig med deg, står folk og venter på katastrofer, så får de gjerne katastrofer)? I så fall hadde jeg prøvd, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bubblegum
8 timer siden, Malamuten skrev:


Det er jo vanskelig å si, men ut i fra det du beskriver så høres det ikke ut som en hund som er veldig vanskelig å sette sammen med en katt, og jeg tror absolutt ikke han er typen til å spise opp katten ihvertfall, altså burde det være lite fare, bare litt innkjøring på regler om hva som er lov og ikke evnt. Men er jo greit å teste på forhånd uansett :) 

 

Jeg tenker det samme, for han er ikke aggressiv, han jakter ikke på katter.. Jeg er absolutt ikke bekymret for hunden, men for foreldrene mine.

5 timer siden, Kristiin skrev:

Kommer ann på kattene tenke jeg og. Jeg har 3 stk: en er snillheten selv, hun bumper seg bare ned på ryggen om en hund dylter borti henne, hun lar seg aldri skremme og løpe (innendørs). De to andre kan kjapt frese og løpe sin vei. 

Mine hunder plager eller jager aldri førstnevnte katt. Men kan fint finne på å gjøre det på de to andre siden de lager så mye "leven". 

Begge kattene går godt overens med hunder. Ingen tegn til aggresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bubblegum
Akkurat nå, Poter skrev:

Synes det høres ut som du må ta en prat med foreldrene dine og be dem om å roe levra! På en hyggelig og pedagogisk måte :P

Får prøve :hyper:

Så vanskelig det skal være. Men vil så gjerne ha med hunden! For han elsker hytta, og kattene er ikke problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har introdusert voksne, litt hunderedde katter til hund som var litt vant med katter, og det jeg gjorde (etter å ha prøvd å ha dem i samme rom først, noe som resulterte i at den tøffeste katten slo hunden på nesa og hunden ble litt skremt) var å dele huset med babygrind, så katt og hund ikke hadde med hverandre å gjøre før de var rolige alle sammen.

Jeg brukte også MASSE godbiter for å få hunden til å sitte - godbit for å sitte og for å bli sittende når katt gikk forbi - så hun lærte at katter betyr sitte og ikke jage.

Det kan gå fort å introdusere dem, og det kan gå sakte, men det som er hele "cluet" med introdusering er at de ikke kommer opp i fjeset på hverandre med èn gang, men at de får bruke den tiden de trenger på å bli vant til hverandre, og den avstanden de trenger. Dess mere avstand du bruker, og dess mere tid du beregner, dess bedre går det gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bubblegum
På 15.3.2016 at 6:43 PM, Schæferblanding skrev:

Jeg har introdusert voksne, litt hunderedde katter til hund som var litt vant med katter, og det jeg gjorde (etter å ha prøvd å ha dem i samme rom først, noe som resulterte i at den tøffeste katten slo hunden på nesa og hunden ble litt skremt) var å dele huset med babygrind, så katt og hund ikke hadde med hverandre å gjøre før de var rolige alle sammen.

Jeg brukte også MASSE godbiter for å få hunden til å sitte - godbit for å sitte og for å bli sittende når katt gikk forbi - så hun lærte at katter betyr sitte og ikke jage.

Det kan gå fort å introdusere dem, og det kan gå sakte, men det som er hele "cluet" med introdusering er at de ikke kommer opp i fjeset på hverandre med èn gang, men at de får bruke den tiden de trenger på å bli vant til hverandre, og den avstanden de trenger. Dess mere avstand du bruker, og dess mere tid du beregner, dess bedre går det gjerne.

Akkurat det jeg tenker også. 
Hunden har aldri møtt en katt før. 
Han kan bli skremt og ivrig, fordi han skal på hytta. Han elsker hytta og er i hundre. 
Samtidig har vi 3 små hunder på 2-4kg som spretter rundt føttene våre og er i tusen. 

Så har du en stor hund som er stor og sterk. Han kan bli litt skremt og litt i sjokk av å stå ansikt til ansikt med en katt. Da kan han bjeffe, og reagere på en irrasjonell måte. Det igjen kan skremme kattene slik at de klorer hunden. Da blir hunden enda mer skremt også er vi i en skummel situasjon som kan bli farlig for alle. Spesielt kattene som er mye, mye mindre enn hunden. 

Så det jeg tenker er;
Pappa tar med småhundene ute. Eventuelt min hund blir med opp, for kattene kjenner han og han kan vise den store hunden hvordan man skal oppføre seg rundt en katt (er dette en god eller dårlig ide?).
Så går jeg og kjæresten til søsteren min opp med kattene og hunden(e). 
Store hunden får løpe rundt og inspisere huset, noe han gjør vær gang. Så roer han seg ned. Vi setter da på han bånd for å ha litt kontroll over han. Da slipper vi kattene utav burene, mens hunden er rolig og får godbiter. og er godt sikret i bånd! 

Pappa kommer til å ødelegge alt ved å være så sinna og kjefte på hunden unødvendig. Det stresser han opp og det kan bli katastrofe. Derfor vil jeg helst at pappa holder seg ute ved første møte. 

Jeg skal ta med sengen til kattene, slik at de har noe kjent. Sette det opp på soverommet mitt. Skal ta med babygrind slik at de får ha soverommet i fred. Ingen hunder. De skal få ha maten sin i fred også. 
Store hunden klarer vell å buse igjennom babygrinden, men det er ikke noe problem. Vanskeligere med de små rottene som er lynraske til å stikke av hahah. 
Så grinden holder småhundene utav rommet, slik at kattene får et fristed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest bubblegum

Da er påsken over :) 

Det gikk... greit nok. Egentlig litt som forventet. 
Hunden er ganske stor og brå. Han ene katten ble hjemme, for han var ikke så bra. Vet ikke hva det var, men han var slapp og rar. Så broren min og kjæresten passet han. Han andre som ikke er folksky ble med på hytta. Han var alene oppe i 2. etasje. Var oppe å koste med han flere ganger om dagen.

Det var mange folk der, folk inn og ut hele tiden. Så hunden kom seg opp til 2. etasje flere ganger. Men det gikk helt fint. De siste dagene så lå katten bare i buret og så dumt på hunden :P Hunden kom ned på egenhånd også, så han var ikke aggressiv og ville ikke skade katten. 

Katten og hunden møttes ansikt til ansikt flere ganger. 
Men når han gikk unna så bykset hunden mot han. Han ble skremt og gjemte seg. Hunden begynte å syte og ule, for han ville så gjerne leke med katten, men katten ville inspisere etasjen i fred. 
Så jeg ga opp med å få katten ned. Han fikk gå som han selv ville. Så han holdt seg oppe. Av og til sto han på døren til stuen, åpent den og hunden bykset imot, katten ble skremt og løp opp :P 

Bilturen, det var verre. 
Katten klarte å rive ut to klør, fått et sår under poten og flere klør som blødde. Han ville utav buret (han elsker bur, men ikke når han er sperret inne). Så det ble veterinær da vi kom frem :P 
Hjemturen gikk bedre, for da ble han dopet ned med avslappende ting som brukes på nyttårsaften. Men ellers så gikk det bra vil jeg si, ingen dyr til middag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...