Gå til innhold
Hundesonen.no

Et lite rop om hjelp for hundene i de Asiatiske land


Taz
 Share

Recommended Posts

Var litt usikker på om jeg skulle lage egen post for dette, eller bruke den andre tråden; den om hundemishandling i Spania.
Ettersom hundemishandling i slakterhusene i Asiatiske land er nevnt og diskutert i den tråden.
Dette fortjener mer oppmerksomhet enn en kommentar i en bortglemt tråd! Og siden facebook er et media, så ligger denne tråden; i mine øyne, på korrekt plass.

Så da vil jeg vil gjøre dere oppmerksom på en mann ved navn Marc Ching. Han reiser ned til de forskjellige Asiatiske landene for å dokumentere tilstanden på slaktehusene der, for å dokumentere hvordan hunder blir behandlet. Han redder de hundene han kan, noen har så store skader at de må avlives; andre overlever. Noen dør på vei til veterinæren.
Han fremstår som en "meatbuyer", og kjøper med seg de hundene han får lov til, samtidig som han dokumenterer så mye som han kan. 

Han er en ****** modig mann! Han risikerer livet sitt for dette, for å skape "awareness", for å få til en forandring. 
" In my four trips to Asia, I have almost died three times. I have been beaten. Robbed. Shot at. Held at machete blade. But the worst of it all, is that literally I died inside. "
(Han er på sin femte tur nå)
Her er en liten quote fra Cambodia, hvor han er nå, hvor han håpte han ikke ville miste livet.
" There is no law out here. Only chaos and arrest. The people I hired to help keep me safe - abandoned me out of fear for their own lives. Now it is just me and my guide, headed into the jungle. Headed to stare inhumanity in its eyes. "

Så derfor vil jeg gjerne gjøre hundesonen oppmerksom på denne mannen, vi er tross alt en gjeng hundeelskere alle sammen, og å se hvor forferdelig denne slakterindustrien dere nede er; det gjør vondt langt inn i hjerterota. 
They hang them, beat them with metal sticks, beat them till you would think they cannot beat them anymore, then boil them alive as their screams rip apart your heart.
-  They set fire to them, they cut them open, they chop off their feet, they hang them.
-  They use a defurer, while the dogs are still alive.
Today I rescued 21 dogs. Four of them had no legs. Two I saved shackled and chained the moment fire was set to them. Six died as we brought them from darkness into light. Five had their chests cut opened, died in the van on the way to emergency.
Torturen skal foregå lengst mulig, helst over flere dager.

Målet hans er: 
- I documented. And when I left with the dogs I came to liberate, my mind took solace in the fact that soon I will have the pieces I need to finish my media campaign.
Awareness is what matters most. Only through awareness, can we ever hope to change the evil we see in the world. 
Because in saving a hundred dogs or just one, if I cannot get the government to enacts laws, there will always be dogs that are tortured. Dogs that lie there crucified into walls.

Marc Ching er founder av  The Animal Hope & Wellness Foundation , og det er via denne organisasjonen han reiser ned for å hjelpe hunder, og dokumentere!

Dere måtte nå lese dette lange innlegget fordi man ikke kommer noen vei med uvitenhet, og jeg virkelig ville gjøre NOE! (utover å donere). Skape oppmerksomhet! 
Man føler seg så hjelpeløs. :no:
Så gå inn på siden hans, eller siden til Hope and Wellness. Les igjennom; se på bilder, og del videre! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delt siden til Hope and Wellness. 

Jeg har ikke problemer med at folk spiser hund egentlig, det jeg har problemer med, er hvorfor de må pine de mest mulig før de slakter de. Jeg skjønner ikke hvorfor? Hva får de ut av det? Kjøtt fullt av adrenalin kan da umulig være noe godt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme synspunktet har jeg. Ingen problem at folk bruker hund som mat, men da kan de ihvertfall behandle de bra, og slakte de på en human måte. I Asia gjør de ingen av delene, i tillegg til at de også stjeler kjæledyra til folk. :no:

Det er ihvertfall 3 grunner jeg vet om, angående hvorfor de torturerer de. 
1. De mener kjøttet smaker bedre jo lenger man klarer å torturere hunden. 
2. De mener at styrken til hunden går inn i kjøttet når man torturerer hunden, og dette blir overført til personen som spiser det etterpå. 
3. Det er sånn de alltid har gjort det. 

" I watched them cut the feet off of screaming mouths. I watched them nail gun dogs into walls crucifying them like they did Jesus. In Vietnam, I watched a six year old boy burn a dog alive without an ounce of compassion in his heart. "

 Where I am from, dogs are stolen everyday from families. Marc watched as they hung me by a noose. As they beat me with metal sticks where I screamed out in a tongue that could not ask for mercy. Before they were about to cut off my feet, Marc negotiated my release.
12688070_10208468621694301_8362986630265
Bildet og tekst stjålet fra siden til Marc Ching.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

NKK altså! :wub:
Det er flere og flere som har blitt bevisst på alt det fantastiske denne mannen gjør, og nå har til og med NKK støttet han!

http://web2.nkk.no/no/nyheter/Støtter+kampen+mot+torturen.b7C_wlHUWe.ips

Yulin er i gang, og det er heldigvis mer fokus på denne grusomme festivalen enn noensinne!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...