Gå til innhold
Hundesonen.no

Maling

Hunter

Recommended Posts

Skrevet

så utrolig flink du er da!! jeg liker å holde på med maling, men mest glassmaling for det er det jeg er flinkest til, men er jo en type maling det også :rolleyes:

det øverste bildet ditt var jo bare sååå fint da (var fint det andre også altså :P ) du er heldig som har den kunstnergaven ;)

Skrevet

Kjempefint!!

Selv så liker jeg å male gips figurer (slike som er helt hvite som en maler på farger selv)...To som jeg har malt:

ugle.jpg

teddy.jpg

Skrevet

OOOhh! *klappklapp* De var kjempeflotte. Prøvde meg på gips i barndommen, men det

ble en relativt kort karriere kane en vel trygt si... :P

Skrevet

Så flinke dere er! Du fanget virkelig godt blikket til den westien!

Jeg elsker alt som har med blyant og pensel og gjøre! Kunst og håndtverk på skolen er noe jeg virkelig nyter!

Skrevet

så flinke dere er.... for meg er strekmennesker en utfordring... helt sant,, jeg misunner dere som får tegningene deres til å ligne på noe som eksisterer og på dere som klarer å male innenfor linjene... :P

Skrevet

så flinke dere er.... for meg er strekmennesker en utfordring... helt sant,, jeg misunner dere som får tegningene deres til å ligne på noe som eksisterer og på dere som klarer å male innenfor linjene... :P

hehe, HELT enig! :P

Skrevet

Jeg er ikke flink til å verken male eller tegne.

Men har en søster som en veldig flink..

Legger til noen bilder, så håper jeg hun ikke har noe i mot det.. :P

Løven malte hun til meg til jul.

Tigeren malte hun for ganske så mangen år siden faktisk, samme med tegningen av skjellet.

Skrevet

WOW!!! Masse flotte prestasjoner her!!!! ;)

Her er bilder av noen av de tingene jeg lagde av trolldeig til jul..

Trolldeigting010.jpg

Trolldeigting009.jpg

Trolldeigting012.jpg

Trolldeigting008.jpg

Trolldeigting005.jpg

Trolldeigting004.jpg

Lagde masse mere, men glemte å ta bilder av de før jeg pakket de inn.... :D

Skrevet

Denne tråden var akkurat det jeg trengte av inspirasjon for å male litt igjen. Så jeg har malt i kveld(natt :D ) og slik ble resultatet.

Bare så det er sagt, så er jeg ganske fersk med akvarell... ;)

Skrevet

Kjempefine bilder og figuer! ;) jeg liker også tegning, maling og sånnt. Har tegnet hele livet. Noe jeg misunner mest er folk som er fantastisk gode til å tegne å male.. Blir rett og slett dårlig da.. :D

Har noen tegninger/malerier som jeg har laget her, men det er ikke mange, og ingen spesiellt nye heller:

Noen tegninger

Skrevet

Jeg formelig elsker å male akvarell!

Har drevet med det i elleve år nå og synes at jeg lærer noe nytt hele tiden.

Er og så glad i å tegne, sy, strikke, snekre og drive med leire.

:D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...