Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
5 minutter siden, Eplefe skrev:

Julius K9 IDC-selene kan man jo også putte kløv på! :)

 

Det er så typisk når jeg akkurat har kjøpt ny sele at jeg fant ut det var lurt om han kunne bære litt sjæl.. :|

Skrevet
11 timer siden, Kristin_nord skrev:

Den er jo svindyr :P 

Uh, Ruffwear Webmaster er en av de billigste kløvene. Men forøvrig, hvis du snakker om at du skal på langtur der hunden reelt sett skal bære litt av maten og utstyret sitt så bør du investere i en ordentlig kløv. Disse lettkløvene man får kjøpt (dvs alle kløver jeg har sett under 500 kr ihvertfall) har som oftest relativt lite plass og er ikke særlig gode med mye fyll/vekt.

10 timer siden, Eplefe skrev:

Julius K9 IDC-selene kan man jo også putte kløv på! :)

 

Men sitter de noe særlig bra? Jeg synes selen sitter dårlig på mange hunder.

Skrevet
40 minutter siden, simira skrev:

Uh, Ruffwear Webmaster er en av de billigste kløvene. Men forøvrig, hvis du snakker om at du skal på langtur der hunden reelt sett skal bære litt av maten og utstyret sitt så bør du investere i en ordentlig kløv. Disse lettkløvene man får kjøpt (dvs alle kløver jeg har sett under 500 kr ihvertfall) har som oftest relativt lite plass og er ikke særlig gode med mye fyll/vekt.

Men sitter de noe særlig bra? Jeg synes selen sitter dårlig på mange hunder.

De gamle selene synes jeg satt skikkelig dårlig, de nye IDC-selene synes jeg sitter mye bedre. Har ikke en til min hund, men @Cattn ssin Pepper har en. :)

 

Skrevet
51 minutter siden, Eplefe skrev:

De gamle selene synes jeg satt skikkelig dårlig, de nye IDC-selene synes jeg sitter mye bedre. Har ikke en til min hund, men @Cattn ssin Pepper har en. :)

 

Men de har fortsatt en bred brystreim på tvers foran, og ingenting mellom forbeina?

Skrevet
På 29.2.2016 at 8:55 AM, simira skrev:

Uh, Ruffwear Webmaster er en av de billigste kløvene. Men forøvrig, hvis du snakker om at du skal på langtur der hunden reelt sett skal bære litt av maten og utstyret sitt så bør du investere i en ordentlig kløv. Disse lettkløvene man får kjøpt (dvs alle kløver jeg har sett under 500 kr ihvertfall) har som oftest relativt lite plass og er ikke særlig gode med mye fyll/vekt.

Hurtta sin skal være stor nok til at han kan bære med seg tørrforet sitt selv for ei helg i hvertfall.. I tillegg til andre småting. Vannflaske, kamera.. Skal avgårde og prøve den om 14 dager :) hehe. Jeg er veldig missfornøyd med hvordan mange seler sitter på staffen, men hurtta sin outdoor sele er jeg fornøyd med og den kommer jo sammen med kløven her til ca 700 kr. Så tiden vil vise :)

Guest Snusmumrikk
Skrevet
På 29.2.2016 at 10:37 AM, simira skrev:

Men de har fortsatt en bred brystreim på tvers foran, og ingenting mellom forbeina?

Alle de beste kløvene jeg har vært borti har brystreim på tvers foran (Julius K9 er definitivt ikke en av dem - den egner seg ikke til å bære tungt og mye i). Ruffwear og disse andre med reim ned mellom forbeina syns jeg hverken ligger spesielt godt på hunden eller er gode å pakke i. 

Skrevet
10 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Alle de beste kløvene jeg har vært borti har brystreim på tvers foran (Julius K9 er definitivt ikke en av dem - den egner seg ikke til å bære tungt og mye i). Ruffwear og disse andre med reim ned mellom forbeina syns jeg hverken ligger spesielt godt på hunden eller er gode å pakke i. 

Men det er "ordentlige" kløver hvor man gjerne har sele eller halsbånd i tillegg?

Webmasteren synes jeg ligger bra på noen hunder, dårlig på andre. Kløven er som du sier ikke noe å pakke i (jeg vet ikke om noen av billigere kløver som er det?) vi bruker den til ekstra trening og småturer. Hadde vi brukt kløv mye ville jeg nok investert i en fra Seleverkstedet eller tilsvarende.

Skrevet

Hadde Julius k9 som lettkløv i starten (Idc-sele), satt helt ok med ingen/lite vekt i, men med en gang det ble noe som helst vekt i ble det fryktelig ustabilt. Anbefales ikke om man faktisk skal på tur med litt lengde og ikke bare korte turer i skogen hjemme :) 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...