Gå til innhold
Hundesonen.no

39 "fakta" om hunden


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Djervekvinnen skrev:

http://www.msn.com/nb-no/livsstil/familie/39-fascinerende-fakta-om-hunden/ss-BBpNU7p

Noe av dette var vel heller tvilsomt :P Fikk ikke bilde 4 til å stemme? Og veldig uenig i nr 9. (synd slikt blir sagt som fakta)  Og hva med nr 16, stemmer egentlig det?

Kjempe morsomt, men ja, stussa litt på noe av dette:

Bilde nr 4...Nå har jeg ikke regna på det, men en tispe og en hanne, gitt at det er en rase med store kull, kan nok, sammen med valpene, produsere såpass mange hunder på 6 år, dersom de får parre seg fritt på hver løpetid. Men nå er det sånn i Norge at vi ikke har løshunder, og trenger ikke kasterere hundene av den grunn.

Nr 8-9, trodde det var puddel som var regnet som mest inteligent. Men så er det jo sånn at inteligens kan defineres på flere måter, spørs om puddelen er så smart som borderen, om du setter den til å gjete sau :P Afghaneren, selvstendig er vel mer riktig å si :)

nr 24, oi jeg har nok vært en dårlig hundeier, hender de har et slikt uskyldig blikk :-O

nr 39, gjør den det? Tror den at mennesket dominenerer om man klemmer den eller er et hakk over? Går vel kanskje mer på hva bikkja er vandt til av håndtering.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*glem det* jeg tenkte helt feil, for jeg tenkte 13 valper som får 13 valper hver hvert år (basert på 1 løpetid), men glemte jo av at de andre valpene som ble født først også kan få valper igjen året etterpå og året etterpå igjen, i x antall år. Da stemmer det jo litt mer :P 

Mine har uskyldige blikk hele tiden, jeg må vel mishandle dem da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 er jo bare tull. Kos og klem er det beste min hund vet hvertfall, selv om jo alle ikke liker det og det er et poeng i at man ikke koser sånn med fremmed hunder.

Ang "uskyldig blikk" er jo dårlig behandling av hund veldig ofte tilfellet, eller at hunden altså bare reagerer på eiers toneleie og kroppssråk, det ser man jo i sånne "morsomme" videoer som blir sent rundt over alt. Hunden føler ikke skyld her, men blir rett og slett redd eierens overreaksjon (som det er i de fleste videoene jeg har sett for å prøve å få det "morsomt" der flere hundre tusen tydeligvis er enig i dette). 

Men ja, ikke mye skadelig fakta her, annet enn at jeg ikke håper punktet om at hunder kjenner kommende storm eller værendring på seg og liksom endrer normal adferd blir tatt bokstavelig om hunden faktisk viser tegn på å trenge veterinær heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte søke opp verdens minste hund, Boo Boo. Syns synd på den. Fikk ikke sett den beveget seg mye i videoen, men det lille jeg så virket ikke helt bra. Den andre hunden eieren hadde så ikke helt god ut den heller.. Synd folk skal avle hunder såpass små at de ikke kan leve normale liv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...