Gå til innhold
Hundesonen.no

Shetland sheepdog


Recommended Posts

Vi har for salg en tricolour hannvalp født 02.02.2016, gjerne til konkurranseinteresserte.

hamilton.jpg?w=625

Far: Nord Uch Tachnamadra The Designer "Gucci"
        HD:A, øyelyst fri

Mor: Eagermind Sari Dawnbreaker "Taima"
        HD:A, AD:0, øyelyst fri
        Excellent på utstilling

gucci-taima.jpg?w=625

Gucci er en veldig trivelig hannhund, som har bevist sin verdi som avlshund. Han fyller 10 år i år, og er fortsatt sprek og frisk. Jeg kjenner personlig flere avkom, og har stilt ut flere av disse, samt Gucci selv da han var på besøk i Norge en periode. 

Taima har ikke så mange meritter, noe som utelukkende er pga. at hennes eier var 12 år da hun begynte å trene, og interessen ikke var stor nok. Moren hennes (som eier moren til Taima), hadde da ikke kapasitet til å overta treningen pga. jobb. Hun har derimot mange velmeritterte slektninger. 
Mormor: BH Int Nord Uch NordV-09 SV-09 DKV-10 NVV-14 Andvaka Solaris, tidligere årets sheltietispe (utstilling), klasse 3 LP og sølvmerke og napp i AG (første start). HD:A, øyne fri
Mor: Eagermind Saeta Benigna, LP Elite, excellent på utstilling. HD:A, øyne fri.
Mors søster: Eagermind Saeta Blanditia, cert og BIR. HD:A, øyne fri.
Mors halvbror: AGIII AGHIII Eagermind Saeta Curuvar, cert i AG og Hopp, NKK-cert. HD:A, AD:0, øyne fri.
Mors halvbror: NUCH NordJV-10 Eagermind Saeta Ceuranar, titlene sier sitt. HD:A, AD:0, øyne CRD.
Mors halvbror: Eagermind Saeta Gleymmerei, konkurrerer AG og AGH kl.II.
Mors niese: Eagermind Silma Elenya, cert på utstilling, opprykk til LP kl.III. HD:B, øyne fri. 
Mors niese: Eagermind Silma Elanor, konkurrerer i AG (ikke oversikt over napp).
Morfar: N SLO UCH NordJV-07 Lundecock's Hit-And-Run. Kullbror til Sveriges mestvinnende tispe i mange år. Sønn av årets avlshann i Sverige i en årrekke. HD:A.

For de som kjenner Saeta, så er hun oldemor til kullet, og for de som kjenner Tindra, så er mødrene kullsøsken, og Tindras far er etter Gucci, så de har nesten samme stamtavle som E-kullet, som jeg var veldig fornøyd med både typemessig og mentalt.

Her er det mulighet for å få et fint emne til en brukbar sheltie, med HD-frie foreldre, og en veldig god HD-statistikk generelt bakover i slekta. 
Valpen befinner seg hos tispas eier like utenfor Gjøvik, men jeg videreformidler kontakt. Kontakt bes gjort via kontaktskjema på hjemmesiden min, eller PM. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...