Gå til innhold
Hundesonen.no

Utenlandske dommere

Taran

Recommended Posts

Hvordan er det å stille for utenlandsk dommer?

Vet man må snakke Engelsk, det går greit..

Men når han/hun premierer bikkja blir premie graden sakt på engelsk da? For ekesempel 1.premie?

Har bare stilt for norske og en dansk dommer og vi klare i hvertafall å komunisere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo sløyfa i hånda, og hvis du lærer deg hva fargene betyr, vet du også hva du får. :( Dessuten er det bare å spørre ringsekretær om det er noe du ikke forstår.

joda vet hva fargene betyr så da går det greit :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser ikke engelske dommere får noe mer problem enn norske, de er vanligvis veldig grei(som dommere fleste egentlig:p) Men kan hende hvis det går litt fort at du ikke "hører" hva han sier(det som står på kritikken) hvis du pleier å høre etter... Litt kjipt at det også kommer på engelsk(kritikken) spess hvis det er en dårlig skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stilt for engelsk og finsk dommer og den engelske sa bare You og pekte på meg og på 1. plass og viste bare til de andre med fingrene hvordan de skulle plassere seg.. ikke noe problem:) de viser det tydlig med kroppen :(

Ja, de er som regel veldig flinke til å bruke kroppen og tegnspråk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt utenlandske dommere for de har ofte et litt annerledes syn på rasene enn de norske ;) så er morro og se om de setter opp de hundene som blir mest premiert av norske også :P

Ja, helt enig :P De fleste norske synes LiLi er for liten, så jeg liker godt utenlandske, særlig fra land som England, Frankrike, Italia og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg har ikke god erfaring med utenlandsk dommer, men nå er jo det det eneste jeg har stillt for også.. :D hun snakket engelsk, og da ask nektet å la henne se på tennene hans sa hun med et sukk: show me his teeths. ;) også sa hun thank you når vi var ferdige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...